Kolinat loppu kun vaihdoin tulpat, alkuperäiset eivät tunnu laadukkailta. Vaihdankin jatkossa aina
öljynvaihdon yhteydesä kun strommilta kympillä saa parin.
Huollossa pistettiin kolina taas normi sportser äänien piikkiin se on nii helppoa tossa koneessa
Toivottavasti nyt kestää ettei tarvi vaihtaa jammun xv-950 bobberiin sekin kävi jo mielessä
Aika erikoista jos alkuperäset tulpat ei tunnu laadukkailta, ite oon 30 tuhatta ajanu orkkis tulpilla eikä hajuakaan paljonko edellinen omistaja niillä menny. En ees oo harkinnu vielä vilkasemistakaan.
Kiwi kirjoitti:Aika erikoista jos alkuperäset tulpat ei tunnu laadukkailta, ite oon 30 tuhatta ajanu orkkis tulpilla eikä hajuakaan paljonko edellinen omistaja niillä menny. En ees oo harkinnu vielä vilkasemistakaan.
Ensimmäiset pienet kolkutukset tuli tossa 7000km kohilla ja nyt 14tonnin kohdalla se kuului kuumana tyhjäkäynnillä kokoajan epätasaisesti takimmaisen pytyn paikkeilta. Mut tosiaan hävis kun laitoi uudet tulpat
Jotain vikaa tulpas täyty olla.
HD:n oma tulppa kestää kastumista parhaiten, toinen on Champion. NGK menee liallisella ryypyttämisellä pimeäksi kertapierasulla. Mulla kait on Harleyn tulpat kitaran styrkkarissakin. Oikeesti.
ranze kirjoitti:HD:n oma tulppa kestää kastumista parhaiten, toinen on Champion. NGK menee liallisella ryypyttämisellä pimeäksi kertapierasulla. Mulla kait on Harleyn tulpat kitaran styrkkarissakin. Oikeesti.
Lisäisin vielä Nippon-Denson hyvien tulppien porukkaan.
Samaa sakkia taitaa olla Accelitkin, vaikka ovatkin keltaiseksi värjätyt.
NGK saa jäädä minun puolestani kauppaan, jos vaan muita on mahdollisuus ostaa.
Championeilla ja HDn omilla olen pääosin mennyt. Densoa tuli kokeiltua kun halusin hivuttaa lämpöarvoa hieman toisenlaiseksi, eikä siitäkään pahaa sanaa. Ainoa tulppa, josta jäi huono maku, oli NGKn joku hifitulppa, Iridium tms: oli sen näköinen kun ensimmäistä kertaa tarkistin että halusin vaihtaa heti.
Championeilla menen varmaan jatkossakin.
Haraldin kolkutusten loppuminen tulpanvaihdolla kuulostaa mielenkiintoiselta. Miltä tulpat näytti? Oliko saman lämpöarvon tulppa mikä tuli tilalle?
Ihan pakko kommentoida noita hienoja NGK tulppia.. Eli viimeksi kun kokeilin niintä sportsterissa niin toinen uusista ei sytyttänyt varmaan kertaakaan ja toinen röpötteli joitakin kymmeniä sekunteja, eikä tuossa mikunissa ole edes ryyppy toiminnassa
Sitä edellisen kerran uutuudenkarheassa suzukissa toimi kunnes tuli ensimmäinen kylmäkäynnistys... siinä kun noin klo 5.00 pimeällä parkkiksella neljän asteen vesitihkussa vaihtoi tulppia puolisentuntia (vaatii ko. suskassa hieman koristeosien kanssa jumppaamista) niin kylä lensi pimenneet tulpat aikapitkälle.
Päivitellääs tätä vähän. Hehkutin liian aikaisin vika ei ollutkaan tulpissa ne kyllä vaikutti niin ettei
kolkutusta tyhjäkäynnillä huomannut.
Pyörä huollettiin juuri ja näissä kumiripusteisissa sporteissa on kuulemma ominaisuus tollaset sivuäänet,
äänihän kuuluu tossa 1200-1500 kierroksen paikkeilla eli juuri siinä missä kone tärisee eniten, oma veikkaukseni on että se kuuluu nostajien renkaasta jossa välystä.
Ei kuulemma vikaa... Nyt toista kesää HD;lla ajelleena olen huomannut että kaikki viat tuntuu
olevan aina ominaisuuksia..........
Pitää varmaan vaihtaa alkuperäiset putket vähän avarampiin.
ehkä tässä nyt mennään kuulo edellä, nämähän on 40-luvulta peräsin olevia ratkaisuja jotka tuottavat hieman ääntä... jotkut jopa 60-luvulta... mikä on oikea ongelma
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Jos oikein vittumaiseksi rupeaisi, kuunteluttaisi pyörän merkkihuollossa ja ottaisi paperille todistuksen, ettei ääni poikkea mitenkään Harley-Davidsonin normaalista käyntiäänestä moottorin osalta. Kyseinen Harrikka on siis normaali edustamansa mallisarjan yksilö, mitään rikkoutumista ei ole äänen perusteella odotettavissa.
Jos jotakin kuitenkin ilmenee, olisi melkein ikuinen takuu....
Pertti kirjoitti:Jos oikein vittumaiseksi rupeaisi, kuunteluttaisi pyörän merkkihuollossa ja ottaisi paperille todistuksen, ettei ääni poikkea mitenkään Harley-Davidsonin normaalista käyntiäänestä moottorin osalta. Kyseinen Harrikka on siis normaali edustamansa mallisarjan yksilö, mitään rikkoutumista ei ole äänen perusteella odotettavissa.
Jos jotakin kuitenkin ilmenee, olisi melkein ikuinen takuu....
Taitavat lukea tätäkin foorumia, eikä noista jäljellä olevista kukaan enää kirjoita kolinasertifikaatteja... Ky mä kerrankin esittelin omasta mielestäni merkittävää äänipoikkeamaa yhdellä valtuutetulla ja kahdella vallattomalla korjaamolla. Yks kolmesta osasi lisätä arvuutusluetteloon vian, mikä sieltä lopulta esille tuli. Muut meni 1x2 veikkauksissa metsään. Ykskään ei ollut edes rahasta innokkaita tekemään syvempää diagnoosia. Sen sijaan aikki kehottivat ajamaan kunnes hajoaa ja komeasti se sitten hajosikin parin tuhannen kilsan aikana. Näille vehkeille vissiin kuuluu se "jälleen kerran tien vieressä" normaaliin elämän kiertokulkuun? Tosin toi hajosi talliin.
Mulla kilisee tuossa uudenkarheassa sössönsöössä nostajat, ihan kunnon kilinä eikä mikään tepsuttelu. No onhan siinä puolijäykät nostajat ja kolminkertaiset jouset joissa painetta 190 kiloa. Just tilasin tonnin kilkkeet jakopäähän, tiiä sitten vaimeneeko yhtään. Tuskin se ainakaan kovin paljon äänekkäämmäksi tulee.