Kytkinvaijeri vuotaa

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

jman
Viesti:

Kytkinvaijeri vuotaa

Viesti Kirjoittaja jman »

Sportster näytti merkkailevan tonttia ja ihmeteltyäni vaikuttaisi että kytkinvaijeri vuotaa: siitä miksi sitä holkkia sanotaankaan, mikä pitäisi vissiin istua vähän tiiviimmin kaapelin päällä. Ensin kiristin vaijeria koppaan hieman, mutta en paljon, ettei riku, ja tosiaan näyttäisi että vuoto on kaapelissa.
Hyviä ideoita saako tuon fiksattua, vai onko uusi kaapeli ainoa vaihtoehto? Onko kutistesukka koestettu turhaksi yritykseksi? Sikäli keljua, että on viime kesänä ostettu kaapeli, prkl. Kylmänä ei vuoda.
mikozh

Re: Kytkinvaijeri vuotaa

Viesti Kirjoittaja mikozh »

Moro!
Sama vika oli itellä kun hommasin uuden kytkinvaijerin niin sieltä holkin välistä alkoi pikkuhiljaa vuotamaan. Laitoin aluksi hydraulitiivistettä ja kutistesukkaa pätkän, niin toimi muutaman päivän jonka jälkeen alkoi taas vuotamaan. Nyt keväällä laitoin pitemmän pätkän (n.30cm) ja sitten ei ole enää vuotanu. Eli mulla se kutistesukan pää on jo öljypinnan yläpuolella, vaijeri taisi olla barnett?
jman
Viesti:

Re: Kytkinvaijeri vuotaa

Viesti Kirjoittaja jman »

Ok, kiitos kommentista: sitä vois tosiaan vetää kutistesukkaa pidemmän pätkän. Mietin kans josko sitä holkkia yrittäisi jollain tilkitä - lähinnä tuumailin tiivistesilikonia (gasket kamoja siis, ei kylppärikamaa, vaikka en tiedä kumpi olis parempaa). Ja holkin puristaminen kävi myös mielessä, koska eihän tuo niin tiiviisti istu kuin pitäisi, mutta luulen että perustongeilla siinä voi mennä ojasta allikkoon.

Update: Laitoin viime yönä Gasket töhnää holkin ja kaapelikuoren liitoskohtaan, annoin sen jässähtää, ja ujutin puolen metrin pätkän liimalla varustettua 3:1 kutistesukkaa holkin yli. Kuumapuhaltelulla tuli varsin siisti paketti. Meinasin tänään vielä vaihtaa öljyiksi RedLinen 75 90 NS liemet, joita olen aiemmin käyttänyt: vuoto alkoi staattorin vaihdon jälkeen, jossa tuli toiset ölpät enskaan. Jos vuoto näillä poistuu, sama sen väliä onko tulppauksen vai toisen öljyn ansiota: hyvin tuo RedLine on pelittänyt tähän asti, joten miksipä en käyttäisi sitä jatkossakin. Toivottavasti ei enää vuoda!
Yritin muistella että mahtoikohan olla Barnettin kaapeli tuo minunkin. Luulen että on, mutta varmaksi en muista.

Update 2: Noin 800km myöhemmin paikko vaikuttaisi onnistuneelta - ei vuoda.
Vastaa Viestiin