Pannusta Panshovel

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

Pannusta Panshovel

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Moro

Noni, pistin Pannun koneeni atomeiks ja (ainakin :cry: ) kannet ja pytyt vaatis näköjään täysremontin. Tulipa vaan mieleen että ulkonäön kohentamiseksi (??) tai sanotaan ennemmin muuttamiseksi kysyisin miten Shovelin kannet ja pytyt saadaan sopimaan Pannun alakertaan? Meneekö ihan heittämällä vai mitä pitää muuttaa? Ja meneekö sekä 1200 että 1340 Shovelin osat, vai pelkästään jommankumman (minkä)?

Kiitän :wink:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Alapään pulttijako on sama shovelin ja pannun pytyissä joten heittämällä menee. 1340 pytyissä taitaa olla sylinteriputken ulkohalkaisija isompi (?) joutunee kairaamaan lohkoa?

Jos ne projektikannet jää ylimääräisiksi niin ilmoittele jos olet halukas myymään ne...
Vieras

Kiitti. Mulle onkin aivan sama onko pytyt 1200 vai 1340 joten päädyn edelliseen, jos päätän modifioida Panshoveliin.

Mites tuollainen kansiremontti (Pannun), Alakertaremontti-topicissa suositeltiin A-Moottoria, missä hintaluokassa liikutaan jos Pannun kansiin pitää tehdä täydellinen remontti, ts. vaihtaa kaikki osat paitsi kuoret?
hemuli
Viesti:

Kysymällähän se selviää. Vaihdettavia osia itse kansissahan ei liene kuin seetit ja ohjurit. Loput irtohilut voi sitten itse ruuvailla paikalleen. Näissä vanhemmissa laitteissa kannattaa ehdottomasti luottaa mestoihin jotka ovat tottuneet niitten kanssa pelaamaan, ettei esim. seetienvaihdon yhteydessä kansi halkea...

Stadissa A-Moottori tai HotBike.
ChopPan_

Viesti Kirjoittaja ChopPan_ »

Toki huomioitava että pannussa sekä öljyn meno että paluu kansiin tapahtuupi sylinterissä olevia kanavia pitkin, sovelissa vain paluu kanava.
toki mielipide kysymys, mutta eihän pannua ja rystyä kauniimpia luomuksia olekaan. pannu muuttaminen soveliks on sama kun tekis tekovitun ehjään perseeseen!
ChopPan_

Viesti Kirjoittaja ChopPan_ »

Toki huomioitava että pannussa sekä öljyn meno että paluu kansiin tapahtuupi sylinterissä olevia kanavia pitkin, sovelissa vain paluu kanava.
toki mielipide kysymys, mutta eihän pannua ja rystyä kauniimpia luomuksia olekaan. pannu muuttaminen soveliks on sama kun tekis tekovitun ehjään perseeseen!
Vieras

Spok Motor hallitsee homman myös, ellei Juholla ole varauskirja täynnä,,,

Jack
Iso V

-

Viesti Kirjoittaja Iso V »

>pannu muuttaminen soveliks on sama kun tekis tekovitun ehjään perseeseen!

:lol:

-Pistä shovelin kannet vaan, tehoa lisää, eikä kilkata niin paljon ja imusarjan kiinnityskin parempi :!:
Tulihan tehtaalta early-shoveleita (Joita on kehuttu harleyn parhaiksi moottoreiksi 80 -uvulla)vm 66-69.

Kokemuksesta puhun. :D
Vieras

Kiitos vastauksesta Iso V :wink:

Nuo aikuisten lelujen vertausjutut jätän omaan arvoonsa.. :?

Käykö Pannun pytyt Shovelin kansiin, vai pitääkö hankkia Shovelin omat (1200) pytyt?
Miten tuo ChopPan:in mainitsema öljynkiertoasia, pitääkö sen suhteen tehdä jotain muutoksia ja jos niin mitä?

Miten early-Shovelit poikkeavat teknisiltä ominaisuuksiltaan Pannusta?

Olen itsekin sitä mieltä että Panshovel on pirun hieno ja kaunis kone, mutta kunnioitan kaikkien mielipiteitä, jopa niiden joiden mielestä Sportyn kone on "se hienoin" :twisted:
hemuli
Viesti:

Shovelin kansissa on eri pulttijako joten joudut hommaamaan myös lapion pytyt.

Öljynkiertokin kansiin on helppo toteuttaa ulkopuolisena niinkuin se on shovelissa alun perinkin tehty. Letku sopivasta paikkaa öljynkiertoa takimmaiseen kanteen.
Vieras

OK. Nyt tää homma alkaa hahmottumaan :wink:
Elikkä takimmaiseen kanteen pitää porata reikä josta sitten öljynkierto alkaa? Mihinkä kohtaan?
Anteeksi tyhmät kysymykset :oops: :oops: , kyllä tämä vielä tästä... :)
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

öljynkiertoa varten ei kansiin tarvitse porata reikiä, ne on shovelin kansissa valmiina, pitää etsiä paikka mistä sen öljyn sinne yläkertaan saa. Muistaakseni siitä öljypumpun "päältä" lohkosta saa vedettyä linjan ylös, siinä missä on tulpattu lähtö, ainakin mun pannussa oli...
Pannun pytytkin käy, mutta vaatii yhden uuden kannenpultin reiän poraamisen kansiin... helpompaa lienee ostaa shovelin pytyt, mutta jos on joku joka kansiin reiät vetää (itse???helicoilit ainakin laitettava) niin säästää rahaa, jonka vois sitten sijoittaa vaikka uuteen nokkaan. (
Muuten, työntötangot?? nyt en muista pitääkö nekin vaihtaa ko. konversion vuoksi? Hämärä mielikuva on, että nekin menee uusiksi...joku muu voinee valaista asiaa.

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Vieras

Älä hyvä mies vaihda niitä osia!!
Pannuhan on sentään n.100 kertaa paremman näköinen kun sohveli!!! (erityisesti venakopat).
Jos sitä tehoa haet, nii osta evo tai jos ihan oikeasti tarttet tehoa nii vaihda merkkiä.
Vieras

Mulla on jo Evo :wink:
Ja just niiden venakoppien takia haluaisinkin vaihtaa Pannun kopat Shovelin vastaaviin :D
Mutta kuten tuossa aikaisemmin kirjoitin, nää on makuasioita enkä ota niihin kantaa :?
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Joo Jack muistaa oikein. Tönäreiden kanssa pitää olla tarkkana. Pannun tönärit ei käy. Yläpään kuppi on erilainen shovelin keinuvivuissa.
Sit pitää huomioida toi nokka homma. Jos on nyt jo joku virinokka, voi tulla pohjaamisongelmia. Pannussa ja Shovelissa on eri vipusuhde.
Eiköhän tällästäkin hommaa alottaessa, jos on kovinkin vieras asia, kandeis ekaks selaa pari viikkoo vanhoja lehtiä (MCM) ja jotain old style
viritysoppaita. Niitä saa kyllä divareista, kaupoista ja muilta harrastajilta.
Kuvat kertoo paremmin, kuin tuhat sanaa.
Vastaa Viestiin