S&S Special Application (SA) evo lohko / S&S sylinterit / 113 ci / vm. 1999. Jostain ilmaantu seisoessa öljyä takapytyn alalaitaan. Ei mitenkään "vuoda" mutta selvästi öljyisen näköinen.
Olen lukenut että vakio evoissa voi tätä olla mutta sössössä? En ole huomannut ajossa että vuotaisi mutta nyt kun talvisäilytyksessäkin ilmaantuu öljyä niin huolestuttaa että pitäisikö jotain tehdä vai ei.
Liitteenä kuva. Pyyhin kohdan puhtaaksi ja noin viikon päästä näyttää tältä vaikka konetta ei ole pyöritetty.
Onko näissäkin muka sitä vikaa että sylkyn alapinta pitää suoristaa kun on jostain syystä vääntynyt. Muutenhan ton vielä kattos mutta kun pitää motti vetää pöydälle että saa sylinterin pois. Jos alatiiviste on pettänyt niin mikäköhän sen on aiheuttanut ja minkä merkkinen tiiviste tilalle. Kone on mielestäni "täristänyt" viime kesänä vähän enemmän kuin aikaisemmin mutta se voi johtua vaan hallintalaitteiden, pakoputken yms. muutoksista.
s&s 113 vuoto takapytyn alapäästä
Re: s&s 113 vuoto takapytyn alapäästä
Moro,
sulla taitaa olla syksyllä piripintaan täytetyn öljysäiliön sisältö valunut kampikammioon seisotuksen aikana, kun noin "reilusti" kostuu alapää. Toi on vissiin vähän niinku evon ellei nyt aivan vika, niin ainakin ominaisuus. Mulla noi alativarit on vuotanu aina, ja lähinnä silleen hikoilemalla. En ole välittäny asiasta, ja etupyttyyn olen sen kerran vaihtanutkin kun oli kansipahvi päässy vaihtokuntoon. Jo muutaman viikon päästä se taas rupes hikoileen. Ton paperitivarin tilalle on kait olemassa joku metalliversiokin, joka ilmeisesti pitää paremmin.
Jouni
sulla taitaa olla syksyllä piripintaan täytetyn öljysäiliön sisältö valunut kampikammioon seisotuksen aikana, kun noin "reilusti" kostuu alapää. Toi on vissiin vähän niinku evon ellei nyt aivan vika, niin ainakin ominaisuus. Mulla noi alativarit on vuotanu aina, ja lähinnä silleen hikoilemalla. En ole välittäny asiasta, ja etupyttyyn olen sen kerran vaihtanutkin kun oli kansipahvi päässy vaihtokuntoon. Jo muutaman viikon päästä se taas rupes hikoileen. Ton paperitivarin tilalle on kait olemassa joku metalliversiokin, joka ilmeisesti pitää paremmin.
Jouni
Kannattaa tarkistaa, ettei öljy ole valunut ilmanputsarista ekan käynnistyksen jälkeen. Pitkän seisotuksen aikana moottoriöljy valuu pikkuhiljaa kampikammioon ja käynnistettäessä osa öljystä pursuaa huohottimesta putsariin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Moro,Pertti kirjoitti:Kannattaa tarkistaa, ettei öljy ole valunut ilmanputsarista ekan käynnistyksen jälkeen. Pitkän seisotuksen aikana moottoriöljy valuu pikkuhiljaa kampikammioon ja käynnistettäessä osa öljystä pursuaa huohottimesta putsariin.
eipä taida tässä vehkeessä mennä huohotus putsariin. Muuten kyllä hyvä huomio noin yleisesti.
Jouni
Huohotus menee kansista suoraan maahan. Onko tuossa S&S (30-6051) pumpussa sitten sitä ominaIsuutta että laskee kampikammioon öljyä. Eikö sitä pitäs olla jo aika paljon että hikoilisi tivarin läpi.
* 1998 Softail Night Train *
Moro,mikjus kirjoitti:Huohotus menee kansista suoraan maahan. Onko tuossa S&S (30-6051) pumpussa sitten sitä ominaIsuutta että laskee kampikammioon öljyä. Eikö sitä pitäs olla jo aika paljon että hikoilisi tivarin läpi.
eiköhän sen pumpun toimintaperiaate ole sama noissa kaikissa merkista riippumatta. Pumpun takaiskuventtiili vuotaa seisonnan aikana öljytankin sisällön kampikammioon. Onko öljytankki tyhjä? Ota sytkän tarkistustulppa pois, niin kammiossa olevan öljyn pinta on tod.näk. niin korkealla että ölppää tulee reijästä ulos. En keksi muutakaan vaihtoehtoa tuolle vuodolle. Jos öljyä on noin paljon kammiossa, en käynnistäisi myllyä ennen öljyjen poistamista. Onko kampikammiossa tyhjennysproppu? Mullahan on myös tarvikemotti, ja siitä löytyy proppu. Mun pitää aina seisonnan jälkeen laskee kammio tyhjäks, tai muuten tulee puolen litran huikka öljyä huohottimesta pihalle. Mulla huohottaa lohkosta, ei kansista.
Jouni
Näinhän se on että sama se mikä merkki on, toimintaperiaate samanlainen niin samat ongelmat.
Kampikammiosta tuli noin 0.75 litraa öljyä kun avasin pohjapropun.
Ostin pumppuun uuden kuulan, napautin löyntitapilla vanhan kuulan päälle pari kertaa, putsasin pesän, vaihdoin uuden kuulan ja venytin jousta pikkasen. Ei tää aikasemmin ole vuotanut mutta nyt huomasi oikein että öljynpinta oli vajunut. Jos ei tehoo niin pitää irrottaa joskus pumppu, hitsata kuula tapin päähän (tai etsiä jostain evon vakio tönäri) ja esim. venttiilin hioma aineella hioa kuulan pesän sillä timmiksi.
Siltikään en ymmärrä miksi alatiiviste hikoilee kun pinta ei lähelläkään sitä vaikka kammiossa olisi öljyä. Ajoituksen tarkistusropusta ei näkynyt öljyä enkä tiedä voiko se edes niin paljoa täyttyä vain vuotavan pumpun kautta painovoiman avulla.
Kampikammiosta tuli noin 0.75 litraa öljyä kun avasin pohjapropun.
Ostin pumppuun uuden kuulan, napautin löyntitapilla vanhan kuulan päälle pari kertaa, putsasin pesän, vaihdoin uuden kuulan ja venytin jousta pikkasen. Ei tää aikasemmin ole vuotanut mutta nyt huomasi oikein että öljynpinta oli vajunut. Jos ei tehoo niin pitää irrottaa joskus pumppu, hitsata kuula tapin päähän (tai etsiä jostain evon vakio tönäri) ja esim. venttiilin hioma aineella hioa kuulan pesän sillä timmiksi.
Siltikään en ymmärrä miksi alatiiviste hikoilee kun pinta ei lähelläkään sitä vaikka kammiossa olisi öljyä. Ajoituksen tarkistusropusta ei näkynyt öljyä enkä tiedä voiko se edes niin paljoa täyttyä vain vuotavan pumpun kautta painovoiman avulla.
* 1998 Softail Night Train *
Moro,
erikoinen juttu. Olin varma että oljyn pinta kammiossa olis niin korkeella, että yltäis pytyn alareunaan saakka ja ölppä tihkuis siitä syystä pihalle. Toinen teoria vois olla se, et öljy kiipee kapillaarin vaikutuksesta lohkojen saumaa pitkin tiivisteelle, ja paperi imee sitä itseensä. Jos viime käynnistyksestä kerran on aikaa, niin ei tunnu kovin loogiselta et se öljy tulis yläkerrasta. No oli miten oli, niin selvispähän ainakin tuo venttiilin vuoto.
Jouni
erikoinen juttu. Olin varma että oljyn pinta kammiossa olis niin korkeella, että yltäis pytyn alareunaan saakka ja ölppä tihkuis siitä syystä pihalle. Toinen teoria vois olla se, et öljy kiipee kapillaarin vaikutuksesta lohkojen saumaa pitkin tiivisteelle, ja paperi imee sitä itseensä. Jos viime käynnistyksestä kerran on aikaa, niin ei tunnu kovin loogiselta et se öljy tulis yläkerrasta. No oli miten oli, niin selvispähän ainakin tuo venttiilin vuoto.
Jouni