Teoria vs. käytäntö - "lompakko"-bikerit ja muut h
Hyvä keskustelun aihe. Tuodaampa tuoretta verta pakkiin. Itse en ole vielä HD harrastaja, siis vielä, mutta ensi keväänä pyörän hommaan. Haaveissa siintää jäykkäperä pannu/shoveli. Nyt alla on kiinan kustomi, jolla olen nyt neljä vuotta körötellyt. Monta vuotta olen harrikasta haaveillut ja ensi kevääänä toteutan haaveeni. Tarkoitus olisi oppia tuntemaan oman pyörän tekniikka ja myöskin rakennella pyörästä mieluinen. Tokihan se ensi kesänä olisi tietenkin kiva päästä mahdollisimman paljon ajamaan, mutta en roplaustakaan pelkää. Kun sitten ajokausi on ohitse, niin alan katselemaan tarkemmin mitä osia pyöräni on syönyt ja mihin kuosiin sen tulen rakentamaan. Itse vierastan ajatusta, että veisin pyöräni merkkihuoltoon sytytystulppienn vaihtamisen vuoksi. Haluan oppia tuntemaan pyöräni tekniikan, sillä siitä tulee pitkäaikainen ystäväni.
Näitä roplaus asioitakin helpottaa se, että olen jo saanut parista tallista tuttuja ja he tuntuvat olevan todella avuliaita ja heidän puoleen varmaan turvaudun kun lopputalvesta alan katselemaan mopoa itselleni. Mukavaa porukkaa, helvetin asiallisia tyyppejä.
Tätäkin lautaa olen nyt yli vuoden päïvät seuraillut ja enemmän olen varmasti tuota techboardia lukenut, kuin tätä chatboardia. Halusin vain tuoda esille, että kyllä sitä roplaus intoista porukkaakin tulee lisää kuvioihin mukaan. En itsekään halveksu porukkaa, jotka haluavat vain ajaa. Ei siinä mikään, asenne se on tärkein asia. Ja minähän itse olen täysi noviisi nyt, mutta oppimisen halu on kova. Itse koitan ainakin kuvioihin mukaan tullessani pitää asennetta yllä ja olla itse semmoinen hyvä jätkä muille, millaista kohtelua minäkin olen nyt saanut osakseni.
Ps. Ja minun niskassani varmasti tulee edelleen olemaan goretexit, mielestäni käytännölliset ja jotenkin tuntuisi tämmöisen läskiperseen jalassa nahkahousut "homo gyntterimäiseltä".
Hyvää talvea ja rakentelu hetkiä!
Näitä roplaus asioitakin helpottaa se, että olen jo saanut parista tallista tuttuja ja he tuntuvat olevan todella avuliaita ja heidän puoleen varmaan turvaudun kun lopputalvesta alan katselemaan mopoa itselleni. Mukavaa porukkaa, helvetin asiallisia tyyppejä.
Tätäkin lautaa olen nyt yli vuoden päïvät seuraillut ja enemmän olen varmasti tuota techboardia lukenut, kuin tätä chatboardia. Halusin vain tuoda esille, että kyllä sitä roplaus intoista porukkaakin tulee lisää kuvioihin mukaan. En itsekään halveksu porukkaa, jotka haluavat vain ajaa. Ei siinä mikään, asenne se on tärkein asia. Ja minähän itse olen täysi noviisi nyt, mutta oppimisen halu on kova. Itse koitan ainakin kuvioihin mukaan tullessani pitää asennetta yllä ja olla itse semmoinen hyvä jätkä muille, millaista kohtelua minäkin olen nyt saanut osakseni.
Ps. Ja minun niskassani varmasti tulee edelleen olemaan goretexit, mielestäni käytännölliset ja jotenkin tuntuisi tämmöisen läskiperseen jalassa nahkahousut "homo gyntterimäiseltä".
Hyvää talvea ja rakentelu hetkiä!
Laitanpahan minäkin lusikkani soppaan.
Nuoruusvuosien kiinanpyörä harastuksen jälkeen oli liki 25 v pyörätöntä aikaa. Sitten 5 vuotta sitten kattelin itseäni peilistä ja totesin että kun en koskaan muutenkaan ole kulkenut kuin omia polkujani niin oli aika hankkia taas pyörä ja sellainen mikä oli ollut haaveissa jo skidinä. Kun ikää oli jo liki 50 v oli säästöjä sen verran että sain kaipaamani HDn.
Mikä kuitenkin on ollut yllättävintä on se miten suuri osa frendeistä joko kauhistui tai taputteli käsiään eli jako oli aika selvä. Toinen hyvinkin yllättävä asia on ne uudet tuttavuudet jotka olen saanut ja nämä ovat 95 % ns. hyviä tyyppejä. Uskallankin väittää että jos joka harrastuksen "vakiomääärän" mulkvisteja lasketaan pois niin täämä HD harrastajien ryhmä on harvinaisen avomielistä ja mukavaa porukkaa verrattuan moneen muuhun ryhmään joka pyörii jonkun harrastuksen ympärillä. Varsinkin miellyttää se asia että sinut otetaan omana itsenäsi taustoista riippumatta kunhan uskallat olla oma itsesi etkä esitä mitään.
Jatketaan näin - hyvä HDCF !
Nuoruusvuosien kiinanpyörä harastuksen jälkeen oli liki 25 v pyörätöntä aikaa. Sitten 5 vuotta sitten kattelin itseäni peilistä ja totesin että kun en koskaan muutenkaan ole kulkenut kuin omia polkujani niin oli aika hankkia taas pyörä ja sellainen mikä oli ollut haaveissa jo skidinä. Kun ikää oli jo liki 50 v oli säästöjä sen verran että sain kaipaamani HDn.
Mikä kuitenkin on ollut yllättävintä on se miten suuri osa frendeistä joko kauhistui tai taputteli käsiään eli jako oli aika selvä. Toinen hyvinkin yllättävä asia on ne uudet tuttavuudet jotka olen saanut ja nämä ovat 95 % ns. hyviä tyyppejä. Uskallankin väittää että jos joka harrastuksen "vakiomääärän" mulkvisteja lasketaan pois niin täämä HD harrastajien ryhmä on harvinaisen avomielistä ja mukavaa porukkaa verrattuan moneen muuhun ryhmään joka pyörii jonkun harrastuksen ympärillä. Varsinkin miellyttää se asia että sinut otetaan omana itsenäsi taustoista riippumatta kunhan uskallat olla oma itsesi etkä esitä mitään.
Jatketaan näin - hyvä HDCF !
Terveisin
Micce
- Kojootille kelpaa vain halvin mahdollinen -
Old Coyotes MC
Micce
- Kojootille kelpaa vain halvin mahdollinen -
Old Coyotes MC
Ei kai natisevissa nahkavaatteissaan kulkevissa lompakkobikereissä sinänsä mitään vikaa ole, ainakaan jos hartianseutu ei pyörän hankinnan jälkeen ole levinnyt enempää kuin olkatoppausten verran. Sitten jos egoineen ei enää mahduta ovista, ei respectiäkään paljon irtoa.
Tiedoksi: itse edustan toista ääripäätä....
Tiedoksi: itse edustan toista ääripäätä....
Syynä ei todellakaan ole meikäläisellä suuri ja painava rahapussi
Kuitenkin kaikki persoonat, jotka olen kyseisen harrastuksen kautta tavanneet ovat osoittautuneet aivan suurenmoisiksi persooniksi ja auttaneet aina miestä mäessä ja jopa mäen alla
Ps. jos jollain on aikaa ja halua hiukan rakennella -86 Sportster, niin äkkiä yhteys uusioavuttomaan baaribikeriin.
Tämä aihe kieltämättä sisältää aika monta asiaa. Alunperinhän tämä taisi lähteä siitä kun joku vieras techboardin puolella rupesi huutelemaan "viisauksia" ja Hemuli oikeutetusti siitä hermostui.
Eniten itseäni ihmetyttää tämä joka asian kategorisointi: kirjaoppineet vs. käytännön tyypit, köyhät vs. rikkaat, poseeraajat vs. tolkun tyypit. Eritoten vieläpä, että toisesta seuraisi toinen tyyliin kirjaoppineet = rikkaat = poseeraajat tai käytännön tyypit = köyhät = tolkun tyypit.
Olen sitä mieltä, että kirjaviisauksia ja käytäntöä soveltamalla pääsee helpommalla kuin pelkästään jommallakummalla. Tosin jos niistä kahdesta pitäisi valita, kyllä käytännöllä pääsee pidemmälle kuin kirjaviisaudella. Kirjaviisaudethan pitää ymmärtää ensiksi käytännössä, ennenkuin niistä on hyötyä.
Rahalla rakentamisessa joskus kummaksuttaa se, kun tyypit hehkuttaa, että eikö ole hieno. No kauneus on katsojan silmissä, mutta mikä itu siinä on. Kyllähän sitä saa vaikka minkälaisen värkin kun tarpeeksi laittaa fyrkkaa. Onko siinä vaan mitään mieltä? En nyt tarkoita, ettei niin saisi tehdä, ei ehkä vain kannata olettaa, että muiden mielestä se on tärkeintä koko hommassa. Rahalla henkselien paukuttelijat on sitten oma lukunsa, mutta kun niistä ei välitä, niin eipä ne yritäkään kaveerata.
Kusipäisyys sinänsä ei ole sidottua mitenkään ajaako moottoripyörällä vai ei. Kaikkien kanssa ei vaan aina tule toimeen. Onneksi ei tarvitsekaan. Sikäli hienoa, että tien päällä en ole kusipäihin törmännyt. Ainahan jotain kuppikuntaisuutta on, mutta se sallittakoon itse kullekin
Edit: ainiin eräs omituinen kategorisointi on tämä "rakentelee paljon, ajaa vähän" vs. "rakentelee vähän, ajaa paljon". Eikö muka voi olla "rakentelee vähän, ajaa vähän" tai "rakentelee paljon, ajaa paljon"?
Eniten itseäni ihmetyttää tämä joka asian kategorisointi: kirjaoppineet vs. käytännön tyypit, köyhät vs. rikkaat, poseeraajat vs. tolkun tyypit. Eritoten vieläpä, että toisesta seuraisi toinen tyyliin kirjaoppineet = rikkaat = poseeraajat tai käytännön tyypit = köyhät = tolkun tyypit.
Olen sitä mieltä, että kirjaviisauksia ja käytäntöä soveltamalla pääsee helpommalla kuin pelkästään jommallakummalla. Tosin jos niistä kahdesta pitäisi valita, kyllä käytännöllä pääsee pidemmälle kuin kirjaviisaudella. Kirjaviisaudethan pitää ymmärtää ensiksi käytännössä, ennenkuin niistä on hyötyä.
Rahalla rakentamisessa joskus kummaksuttaa se, kun tyypit hehkuttaa, että eikö ole hieno. No kauneus on katsojan silmissä, mutta mikä itu siinä on. Kyllähän sitä saa vaikka minkälaisen värkin kun tarpeeksi laittaa fyrkkaa. Onko siinä vaan mitään mieltä? En nyt tarkoita, ettei niin saisi tehdä, ei ehkä vain kannata olettaa, että muiden mielestä se on tärkeintä koko hommassa. Rahalla henkselien paukuttelijat on sitten oma lukunsa, mutta kun niistä ei välitä, niin eipä ne yritäkään kaveerata.
Kusipäisyys sinänsä ei ole sidottua mitenkään ajaako moottoripyörällä vai ei. Kaikkien kanssa ei vaan aina tule toimeen. Onneksi ei tarvitsekaan. Sikäli hienoa, että tien päällä en ole kusipäihin törmännyt. Ainahan jotain kuppikuntaisuutta on, mutta se sallittakoon itse kullekin
Edit: ainiin eräs omituinen kategorisointi on tämä "rakentelee paljon, ajaa vähän" vs. "rakentelee vähän, ajaa paljon". Eikö muka voi olla "rakentelee vähän, ajaa vähän" tai "rakentelee paljon, ajaa paljon"?
Tästä olen täsmälleen samaa mieltä. Isolla rahalla saa mitä vaan, mutta tuntuuko sellainen laite edes omalta jolle ei ole ikinä mitään tehnyt, vai onko se vaan yksi lelu muiden joukossa? Laite pitää oppia tuntemaan perusteellisesti ja sitä kautta ystävystyä sen kanssa. Onhan se kyllä selvää että kaikille se rakentaminen ei ole edes mahdollistakaan, joten jokainen tyylillään..hlyytine kirjoitti: Rahalla rakentamisessa joskus kummaksuttaa se, kun tyypit hehkuttaa, että eikö ole hieno. No kauneus on katsojan silmissä, mutta mikä itu siinä on. Kyllähän sitä saa vaikka minkälaisen värkin kun tarpeeksi laittaa fyrkkaa. Onko siinä vaan mitään mieltä? En nyt tarkoita, ettei niin saisi tehdä, ei ehkä vain kannata olettaa, että muiden mielestä se on tärkeintä koko hommassa. Rahalla henkselien paukuttelijat on sitten oma lukunsa, mutta kun niistä ei välitä, niin eipä ne yritäkään kaveerata.
Ja itse kun en (valitettavasti) kuulu näihin lompakkopaikkereihin, niin sitä oppii arvostamaan käsityötäkin aivan eri tavalla kun ilta toisensa jälkeen tekee tallilla epäonnistuneita harjoituskappaleita jostain yksinkertaisesta pikkuosasta
Onko näin....
Olen suunnitellut uuden HD:n laittamista ensi kesäksi. Mä ainakin joudun tekemään PERKELEESTI velkaa jos tähän ratkaisuun päädyn. Pyörälläni haluan ensisaisesti AJAA, enkä korjailla. Meikäläisen mekaanikon kyvyt kun loppuvat öljynvaihtoon tms pieneen hommaan.
Jos meikäläinen luetaan tämän johdosta lompakko bikeriksi, niin siitä vaan totuushan on se että "vekseli" vetoisella ajellaan nytkin
Käytän goreja ajokamoina siitä yksinkertaisesta syystä kun suomi on pirun epävakainen säänosalta, ainakin viime kesä oli kovin kostea...
Joskus todella harvoin tulee ajeltua farkuissa ja nahkarotsi niskassa, ei paras mahdollinen asuste jos jotain tapahtuu...
Ettei tässä vaan olis huomattavissa sellaista sontaa, että osa porukasta onkin sisäänpäin lämpenevää sorttia ja kaikki harrastajat eivät ole "oikeita baikkereita"
Mikä on oikea baikkeri
Jos meikäläinen luetaan tämän johdosta lompakko bikeriksi, niin siitä vaan totuushan on se että "vekseli" vetoisella ajellaan nytkin
Käytän goreja ajokamoina siitä yksinkertaisesta syystä kun suomi on pirun epävakainen säänosalta, ainakin viime kesä oli kovin kostea...
Joskus todella harvoin tulee ajeltua farkuissa ja nahkarotsi niskassa, ei paras mahdollinen asuste jos jotain tapahtuu...
Ettei tässä vaan olis huomattavissa sellaista sontaa, että osa porukasta onkin sisäänpäin lämpenevää sorttia ja kaikki harrastajat eivät ole "oikeita baikkereita"
Mikä on oikea baikkeri
Niinjoo, totta. Joku asiaa tunteva voisi nyt laatia lyhyen selityksen siitä, mikä on baikkeri ja mitenkä sellaiseksi tullaan. Lisäksi olisi hyvä, jos olisi lyhyt selitys, mitä etuja saa jos on oikea baikkeri (halvempaa kaljaa kaupasta? money for nothing, chicks for free?).
Saa sitten kirjoittaa vähän kieli poskessakin
PS. mie en tiijjä mitä paikkeri tarkottaa, eikä oo niin välikskää kunhan paska soi ja banjot haisee eiku prkl mitenkä se oli
Saa sitten kirjoittaa vähän kieli poskessakin
PS. mie en tiijjä mitä paikkeri tarkottaa, eikä oo niin välikskää kunhan paska soi ja banjot haisee eiku prkl mitenkä se oli
Tässä aihetta mietiskelleenä olen tullut siihen tulokseen että kaikista mieluiten olisin tuollaisen "lompakko-bikerin" ja "ropaaja-bikerin" ristisiitos. Saisi rakentaa rauhassa ilman että taloudelliset velvoitteet painaisi niskassa sellaisia vehkeitä kuin itse haluaa.
Onhan ne jotkut joskus voittaneet lotossakin - kuulemma...
Millainen ihminen on bikeri? Tästä on varmaan jokaisella oma käsityksensä ja moni ei varmaan halua kuulla koko sanaa - itseni mukaan lukien. Mutta jos olisi pakko jotain määritelmiä laittaa näkyviin niin mieleen tulee ainakin nämä:
- Lojaali niitä kohtaan jotka sen ansaitsevat
- Itsenäinen omillaan toimeen tuleva
- Kunnioittaa toisen mielipidettä mutta ei myöskään niele omiaan
- Ymmärtää pitää turhat mölyt mahassaan
Tätä listaa voi jokainen jatkaa omilla määritelmillään.
Ja minähän ajan myös goretexeissä vaikka tyyli kärsiikin...
Onhan ne jotkut joskus voittaneet lotossakin - kuulemma...
Millainen ihminen on bikeri? Tästä on varmaan jokaisella oma käsityksensä ja moni ei varmaan halua kuulla koko sanaa - itseni mukaan lukien. Mutta jos olisi pakko jotain määritelmiä laittaa näkyviin niin mieleen tulee ainakin nämä:
Ja minähän ajan myös goretexeissä vaikka tyyli kärsiikin...
Eikös se niin mennyt että persereiällä ja mielipiteellä on yhteistä se, että kaikilta sellainen löytyy.
Mä ajan nahassa ja kastun nahassa, ja kuivattelen sitten muutaman viikon kamoja ja se on mulle osa tätä viehätystä. Fiilis on pienestä kiinni, huonokin sellainen. Parhaita hetkiä jolloin sen huomaan, on kun kuulen kun jossain kaukana laulaa V2 ja hymy nousee suupielille. veri vetää silloin ja väkevästi.
mä rakensin talon ilman minkäänlaista koulutusta, ilman apumiehiä, veri valu suupielistä kun ei tullut apua pyydettyä. Ei antanut luonto periksi.
Ajattelin että perkele kyllä miehen yksi talo pitää osaa/jaksaa rakentaa.
Harrikan kanssa onkin sitten toinen juttu, kun ollaan niinkin teknisessä vempeleessä kuin moottorillinen ajoneuvo niin pakko on ollut apuja pyytää. Ja luojan kiitos sitä on saanut. Sanonpahan vaan että ilman kaikkia teitä harrastajia ei rakentelusta olisi tullut mitään. Viime talvena rakensin tuon pyöräni lähes kokonaan ostopalikoilla, ja rakensin sitä koko talven. Todennäköisesti satoja tunteja.
Tunnenko itseni sitten rahalla rakentaneeksi? en, kun perkele panin tuohon pyörään pienen omaisuuden ja aivan hitosti hikeä ja verta. Jos rakentajaksi katsotaan sellainen joka tekee kaiken itse niin kaipa sitten en kuulu tähän ryhmään... vielä... seuraava pyörä onkin sitten aivan toinen juttu... opinpahan tuon valmisosilla rakentelun aikana harrikoista enemmän, ja siitä kuinka jossain kohtaa on parempi nostaa kädet pystyyn.
Ja jos yhteenkuluvuudesta puhutaan niin kukas toisen motoristin puolta pitää kuin toinen motoristi.
Ajon jälkeen istahtaa tulen äärelle ja katsoo tuntemattomia ja tuttuja kasvoja ja tuntee olevansa kotona...
Mä ajan nahassa ja kastun nahassa, ja kuivattelen sitten muutaman viikon kamoja ja se on mulle osa tätä viehätystä. Fiilis on pienestä kiinni, huonokin sellainen. Parhaita hetkiä jolloin sen huomaan, on kun kuulen kun jossain kaukana laulaa V2 ja hymy nousee suupielille. veri vetää silloin ja väkevästi.
mä rakensin talon ilman minkäänlaista koulutusta, ilman apumiehiä, veri valu suupielistä kun ei tullut apua pyydettyä. Ei antanut luonto periksi.
Ajattelin että perkele kyllä miehen yksi talo pitää osaa/jaksaa rakentaa.
Harrikan kanssa onkin sitten toinen juttu, kun ollaan niinkin teknisessä vempeleessä kuin moottorillinen ajoneuvo niin pakko on ollut apuja pyytää. Ja luojan kiitos sitä on saanut. Sanonpahan vaan että ilman kaikkia teitä harrastajia ei rakentelusta olisi tullut mitään. Viime talvena rakensin tuon pyöräni lähes kokonaan ostopalikoilla, ja rakensin sitä koko talven. Todennäköisesti satoja tunteja.
Tunnenko itseni sitten rahalla rakentaneeksi? en, kun perkele panin tuohon pyörään pienen omaisuuden ja aivan hitosti hikeä ja verta. Jos rakentajaksi katsotaan sellainen joka tekee kaiken itse niin kaipa sitten en kuulu tähän ryhmään... vielä... seuraava pyörä onkin sitten aivan toinen juttu... opinpahan tuon valmisosilla rakentelun aikana harrikoista enemmän, ja siitä kuinka jossain kohtaa on parempi nostaa kädet pystyyn.
Ja jos yhteenkuluvuudesta puhutaan niin kukas toisen motoristin puolta pitää kuin toinen motoristi.
Ajon jälkeen istahtaa tulen äärelle ja katsoo tuntemattomia ja tuttuja kasvoja ja tuntee olevansa kotona...
Äläs nyt, sullahan on yksi avu mikä ehdottomasti sulkee sut välittömästi pois baaripaikkeriosastosta - nimittäin pyörä...Blues kirjoitti:...Itse kuulun varmaankin ammattilaisten mielestä baaribikeri osastoon, kun mitään en osaa ite tehä!...
Baaripaikkerihan on yleensä heppu joka on enemmän harrikkaukon näköinen kuin Willie G. itse mutta ei koskaan (todistettavasti) ole omistanut HD:tä paitsi omien puheidensa mukaan. Yleensä nämä heput "tuntevat" kaikki ko. kylän pahimmat prätkäjätkät ja leveilevät paikallisessa kippolassa saavutuksillaan sivullisille.
Jotkut näistä ovat jopa saaneet etuoikeuden ajaa HD:llä kun joku näistä "kavereista" on erehtynyt pitkän mankumisen jälkeen antamaan tyypit, useimmat tosin joutuvat tyytymään näyteikkunan takaa suoritettuun kuolaamiseen kun ei paikallinen diilerikään enää päästä niitä sisälle liikkeeseen. Yleensä jokaisella näistä yksilöistä on tiedossa joku "unelmaprojekti" jonka he käyvät hakemassa pois kunhan vain jokin käsittämätön ongelma saadaan ratkaistua - milloin on omistaja kateissa, milloin paperit - milloin taas projekti on jossain Lapin perukoilla vanhassa erämaakämpässä minne ei sulan aikaan pääse jne. jne. Syitä kyllä löytyy.
Sitten on tietysti tämä osasto joilla on olemassaoleva projekti. Yleensä se käsittää paperittoman rungon ja joitain muita sekalaisia osia. Tärkeintä näillä kavereilla on kuitenkin se, että heillä on "TALLI" jossa projektia käydään rakentamassa - ts. nautitaan asennusjuomaa ja istutaan rungon päällä kuunnellen Steppenwolfin "Born to be Wildia" (suomenkielinen versio "Syntynyt syyläksi oon...") kybällä pikkusiskolta pöllitystä matkaradiosta ja haaveillaan kymmenistä tuhansista kilometreistä pitkin Texasin highwayta - "sit-ku"...
No joo, meni vähän huumorin puolelle mutta ei tämä elämä saa niin vakavaa olla. Voisinpa jopa tunnistaa noista sanoista joitain piirteitä itsestäni kymmenen vuotta sitten...
justpa
Juu kyllähän coretexeille ny käyttöä on kun on luntakin koko maassa, mutta kun ei uskalla liukumäkeä alas tulla nii mitäs meikä coretexeilla tekee, bikeri sanasta mulla ei oo mitää hajuu muuta kun se mitä ex-pressa sano et, normaalisti meitä kutsuttaisiin alkoholisteiksi mutta nyt kun meillä nää mopot on niin meitä kutsutaan bikereiksi, bikeri ja bikeri kunhan vois kutsua itteään ihmiseksi, tosin sen eteen tässä joutuu vielä töitä tekemään.
Jos pitäisi funtsia KUKA olisi oikea bikeri, niin kehoitan jokaista asiasta kiinnostunutta lukemaan uusimmasta Kopterista HUOLELLA jutut Indian Larrystä. Olin todella liikuttunut, kun luin jutut kyseisestä lehdestä. Vaikutti siltä että päätoimittajakin olisi ollut ainakin jonkinasteisessa liikuttuneessa tilassa kirjoittaessaan juttua. Tämä on eräs parhaimpia juttuja joita olen Kopterista lukenut.
Hemuli
mitäs höpiset paperittomista rungoista ja Born to Wild-hoilailuista
Huomenna menen tsekkaamaan vihdoin sen Pannu-projektin - ihan oikeesti

Hemuli
Huomenna menen tsekkaamaan vihdoin sen Pannu-projektin - ihan oikeesti
-
Mastodontti
Heittäisin tähän vielä että:hemuli kirjoitti: Millainen ihminen on bikeri? Tästä on varmaan jokaisella oma käsityksensä ja moni ei varmaan halua kuulla koko sanaa - itseni mukaan lukien. Mutta jos olisi pakko jotain määritelmiä laittaa näkyviin niin mieleen tulee ainakin nämä:
-Jos bikeri on menossa johonkin hän ensisijaiseti ajattelee menevänsä sinne omalla pyörällä, jos se vain mitenkään on mahdollista.
- Lähes kaikissa taloudellisissa ratkaisuissa, miettii asioita myös pyöräilyn kannalta
- Halu olla vapaa ja Itsenäinen
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro