HD-sadeasun takki katosi Yyterissä EOS-rallissa. Perjantai-illan kaatosateeseen pistin takin saunareissulle päälle. Kun sieltä teltalle tulin, vein ilta kymmeneltä takin ja pyyhkeen kuivumaan teltta-alueen taakse Kesäheinä-huoltorakennukseen (ovessa koodilukko, neljä avotakkaa, keittiöt ym.). Jätin takin ja pyyhkeen sievästi vierekkäin penkinkarmille kuivumaan. (Yhden kaljan olin vasta juonut eli noin se meni …)
Lauantaina aamupäivällä kävin tavaroita hakemassa. Koodia ei oveen enää tarvinnut, se oli auki. Takki oli hävinnyt, märkää pyyhkeeseen ei oltu koskettu. Takki ei palautunut löytötavara-osastolle portille eikä alueen vastaanottoon. Jos nyt joku on tällaisen takin matkatavaroistaan löytänyt, niin voisi ystävällisesti sen minulle palauttaa joko suoraan tai välikäsien kautta. Homma hoidetaan hienotunteisesti ilman mitään jälkipuheita. Uskon nimittäin että tässä on käynyt vahinko tai ehkä jokin alkoholin aiheuttama mieleenjohtuma, joka jo varmaan kaduttaa. Ei kai kukaan halua toisen takki päällä ajaa…
Ajattelin että tämän nyt kerron, koska se on totta ja tapahtunut, ja jos sen takin vielä takaisin saisi. Tarkoitus ei ole lietsoa epäluuloa tai taivastelua että onpa ajat muuttuneet. Ei tämä asia ole varmaan muuttunut. Oma kokemukseni on, että ralleissa tavarat ja kaljat voi jättää huoleti leiripaikalle eikä toisen omaan puututa. Näinhän sen on oltava, jatkossakin, muuten ei ole kivaa ja homma muuttuu kaikille hankalaksi.
Jos ei millään henno takista luopua, niin voi ottaa yhteyttä, voin myydä pukuun kuuluvat housut halvalla, ne kun aina parittain hankitaan…
Luulen että tätä ketjua ei kannata tämän pidemmälle jatkaa.