Ilkeän sotkeva harmi! Sportster 883 / 2004 tiputtaa ruskeaa, pääasiassa bensaseosta, oikealle etumaisen sylinterin juuressa olevaan "kuoppaan" noin reikun ruokalusikallisen ajon jäleen. Kaasarin tiivisteet on vaihdettu ja huolto sanoi että tiivis on. Mönjä valuu jostain kaasarin pohjaan joka on märkä ja siitä tipottain alas plokille.
Oma huomioni on, että kun ajan kaasrin tyhjäksi ja suljen hanan, vuotoa on tuskin lainkaan, jos kasutin jää täyteen bensaa, tippuu tuo lusikallinen yön aikana "kuppiin". - Onko ilmiö tuttu kenellekään?
Mistähän sitä bensaa vuotaa tai hikoilee?
Mistähän sitä bensaa vuotaa tai hikoilee?
Tällä mennään toistaiseksi, HD Softeil FXSTI 2006 pienillä muunteluilla.
Re: Mistähän sitä bensaa vuotaa tai hikoilee?
Onko korkkia/korkkeja vaihdettu?
Itellä aikoinaan kävi samoin kun vaihdoin pensakorkit.
Ei hengittäny riittävästi, ongelma poistui kun hoonasin korkinreikää pikkasen.
Itellä aikoinaan kävi samoin kun vaihdoin pensakorkit.
Ei hengittäny riittävästi, ongelma poistui kun hoonasin korkinreikää pikkasen.
Re: Mistähän sitä bensaa vuotaa tai hikoilee?
mulla aikoinaan sama vika .... oli kalvo rikki siinä kaasarissa .. olikohan joku kiihdytyspumpun kalvo tai joku ... ei edes vaikuttanut ajoon . kaasarin korjaussarjassa löytyy kyseinen kalvo .
Re: Mistähän sitä bensaa vuotaa tai hikoilee?
Korkki on se joka pyörässä oli ostettaessa (käytettynä). Korkki on kromattu H-D logolla varustettu ja siinä "räikällä" varustettu sulkukierre. Aika hurja teoro'ia, jos oletettu alipaine tankissa voisi aiheuttaa moista. Toisaalta se moska mitä valuu on lähes kahvin ruskeaa, joten puhdasta bensaa se ei ole.jmap kirjoitti:Onko korkkia/korkkeja vaihdettu?
Tällä mennään toistaiseksi, HD Softeil FXSTI 2006 pienillä muunteluilla.
Re: Mistähän sitä bensaa vuotaa tai hikoilee?
Joopa! - Niinkuin totesin kaasari on todettu tiiviiksi. Kaasariin on vaihdettu kalvo ja tiivistesarja.marko409 kirjoitti:mulla aikoinaan sama vika .... oli kalvo rikki siinä kaasarissa .. olikohan joku kiihdytyspumpun kalvo tai joku ... ei edes vaikuttanut ajoon . kaasarin korjaussarjassa löytyy kyseinen kalvo .
Koska valuva bensaseos on rukeaan, niin se litku käy kyllä jossain kierroksella, ennenkuin tippuilee kaasarin pohjasta plogille oikealle puolelle.
Paras arvaus kyselyihini on, että se tulee niistä kahdesta reiällisestä putsarin pultista (kai huohousta varten). Sitä vaan hämmästelen, kun putsari on aivan kuiva eikä siellä bensalitku lainehdi. Jos litku pitäisi päätyä kaasarin kurkkuun uudelle kierrolle, niin nyt se lirahtaa putsarin ja kurkun liitosesta alas, valuen kaasarin kylkeä pitkin, tippuen plogille. Ajossahan sitä ei valu alipaineen vuoksi, mutta kun kone ei käy, niin silloin valuminen alkaa. Kuuma kone haihduttaa alkuvuodon, mutta ei kaikkea.
Joku luonnehtisi tuota tyyppiviaksi!
Onkohan sama ongelma kaikissa vuosimalleissa?
Tällä mennään toistaiseksi, HD Softeil FXSTI 2006 pienillä muunteluilla.
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Mistähän sitä bensaa vuotaa tai hikoilee?
Ei ole tyyppivika. Bensan ei missään tapauksessa kuulu valua koneen ulkopuolelle.
Onko kaasarissa ylivuotoletku josta valuu?
Vuotaako tankki?
Tulviiko ilmanputsarin kautta?
Bensa haisee, joten vuotokohdan luulisi helposti löytyvän.
Onko kaasarissa ylivuotoletku josta valuu?
Vuotaako tankki?
Tulviiko ilmanputsarin kautta?
Bensa haisee, joten vuotokohdan luulisi helposti löytyvän.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Re: Mistähän sitä bensaa vuotaa tai hikoilee?
Juu, ei se tosiaan ole tyyppivika. Tyyppivikoja ei näissä juurikaan ole - tuollaisia etenkään, ne ovat enemmän klisee, jos myyjä ei ole osannut/viitsinyt korjata jotain, niin silloin myydessä on kiusaus sanoa, että tyyppivikahan se on. Ja jos huoltokaan ei saa siitä heti selvää, niin taas on helppo leimata tyyppiviaksi.
Onko siinä alkuperäinen CV-Keihin kaasari? Näitä käytettiin Harrikoissa liki 20 vuotta ja isossa määrässä japanilaisia pyöriä, joten ei niihin tyyppivikaa mahdu.
Miten kaasari on todettu tiiviiksi? Ei kaasarissa itseasiassa ole tiivistettä, jonka tarkoitus olisi pitää bensa sisällä seisonnassa. Kohokamio ei saa koskaan täyttyä niin paljon, että bensan pinta olisi tiivisteen tasolla. Kiihdytyspumpun tiiviste toki on märkänä sisältä, mutta ei sieltäkään kovin paljoa voine vuotaa.
Jos kohon neulaventtiili fuskaa, niin silloin kaasari voi tulvia seisonnassa.
Jos bensaletkun liitin kaasarin päästä on halki, niin silloin se vuotaa aina. Tämä on tyypillinen vika, Keihinien (sekä läppä että CV) muoviliitin hajoaa helposti, mutta sekään ei ole tyyppivika, jonka voi jättää sillä syyllä korjaamatta.
Kannattaisi varmaankin ottaa ilmanputsari taustalevyineen irti ja varmuudeksi tukea kaasari jollain ettei se roiku kumitiivisteen varassa. Putsata se huolella ulkoa ja jättää hana auki ja ruveta katselemaan, mistä alkaa tippua ja mitä.
Huohotusöljy voi tulla ilmanputsariin ja tulviva bensa voi sekoittua siihen, joten siitäkin voisi se siirappinen olomuoto tulla.
Onko siinä alkuperäinen CV-Keihin kaasari? Näitä käytettiin Harrikoissa liki 20 vuotta ja isossa määrässä japanilaisia pyöriä, joten ei niihin tyyppivikaa mahdu.
Miten kaasari on todettu tiiviiksi? Ei kaasarissa itseasiassa ole tiivistettä, jonka tarkoitus olisi pitää bensa sisällä seisonnassa. Kohokamio ei saa koskaan täyttyä niin paljon, että bensan pinta olisi tiivisteen tasolla. Kiihdytyspumpun tiiviste toki on märkänä sisältä, mutta ei sieltäkään kovin paljoa voine vuotaa.
Jos kohon neulaventtiili fuskaa, niin silloin kaasari voi tulvia seisonnassa.
Jos bensaletkun liitin kaasarin päästä on halki, niin silloin se vuotaa aina. Tämä on tyypillinen vika, Keihinien (sekä läppä että CV) muoviliitin hajoaa helposti, mutta sekään ei ole tyyppivika, jonka voi jättää sillä syyllä korjaamatta.
Kannattaisi varmaankin ottaa ilmanputsari taustalevyineen irti ja varmuudeksi tukea kaasari jollain ettei se roiku kumitiivisteen varassa. Putsata se huolella ulkoa ja jättää hana auki ja ruveta katselemaan, mistä alkaa tippua ja mitä.
Huohotusöljy voi tulla ilmanputsariin ja tulviva bensa voi sekoittua siihen, joten siitäkin voisi se siirappinen olomuoto tulla.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 


Re: Mistähän sitä bensaa vuotaa tai hikoilee?
Kun pyörä on seissyt (bensahana kiinni), mielummin lämpimässä ja vaikka auringonpaisteessa, avaa tankinkorkki.
Jos silloin sihahtaa niin tankki on silloin liian tiivis.
Tämä aiheuttaa bensan vuotamista kaasarin kautta, koska siellä on silloin aikamoinen ylipaine eikä neulaventtiili välttättä pidä sitä painetta. (Lämpimässä ylipainetta, kylmässä ja ajon aikana alipainetta)
Joko korkin taikka tankin itsessään pitää huohottaa.
Jos tankki huohottaa OK, mutta vuotaa heti kun avaa bensahanan, niin silloin todennäköisesti Joe Coolin mainitsema vika bensaletkun liittimessä kaasuttimeen. Se muovinen kulmaosa halkee = taattu tihkuva vuoto.

Myös se kiihdytyspumpun tiiviste voi olla vaurioitunut/kuivunut.
Taikka sakkakupin keskellä olevan ms-mutterin tiiviste (ei kaikissa CV kaasareissa).
Uudemmissa CV malleissa (xxxxx-99) ei näkynyt olevan edes ylivuotoletkun paikkaa???
Jos silloin sihahtaa niin tankki on silloin liian tiivis.
Tämä aiheuttaa bensan vuotamista kaasarin kautta, koska siellä on silloin aikamoinen ylipaine eikä neulaventtiili välttättä pidä sitä painetta. (Lämpimässä ylipainetta, kylmässä ja ajon aikana alipainetta)
Joko korkin taikka tankin itsessään pitää huohottaa.
Jos tankki huohottaa OK, mutta vuotaa heti kun avaa bensahanan, niin silloin todennäköisesti Joe Coolin mainitsema vika bensaletkun liittimessä kaasuttimeen. Se muovinen kulmaosa halkee = taattu tihkuva vuoto.

Myös se kiihdytyspumpun tiiviste voi olla vaurioitunut/kuivunut.
Taikka sakkakupin keskellä olevan ms-mutterin tiiviste (ei kaikissa CV kaasareissa).
Uudemmissa CV malleissa (xxxxx-99) ei näkynyt olevan edes ylivuotoletkun paikkaa???
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: Mistähän sitä bensaa vuotaa tai hikoilee?
No niin, vuotovika on sitten paikallistettu, se tihkui kiihdytyspumpun pohjan välistä. Irrotin kaasarin ja avasin kiihdyspumpun pohjan, vai kansiko se on, kun kaasari on ylösalaisin pöydällä. Manuaalien kuvissa ei ole pohjassa minkäänlaista tiivistettä, eikä ollut tässäkään. Vein kapineen "korjaamolle" jossa tilasivat oiket tiivisteet, ja nyt sitten ei vuotoa ole.
Hämmästyksen aihe on se, kuinka bensa voi pysyä (manuaalikuvien mukaan) valetun kannen sisällä ilman tiivistettä?
Hämmästyksen aihe on se, kuinka bensa voi pysyä (manuaalikuvien mukaan) valetun kannen sisällä ilman tiivistettä?
Tällä mennään toistaiseksi, HD Softeil FXSTI 2006 pienillä muunteluilla.