TC-02 alkaa startata käydessä.

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

koskinen69

TC-02 alkaa startata käydessä.

Viesti Kirjoittaja koskinen69 »

:mrgreen:
Vika otsikon mukainen, lyö startin päälle käydessä. Veljellä oli sama vika TC-02, korjaantui releen vaihdolla. Oma onni ei niin yksinkertainen. Sukuvika vai ideoita. Startti napin tutkin huomenna, paikallinen diileri ehdotti virtalukkoa, mut sieltä heräte, outoa ?? Ei vielä viitsis pyörää palottaa, joten sähkö guruilta ideoita kiitos !!Ja nää molemmat pyörät kaukana orggigsesta 8)
smuige
Viesti:

Re: TC-02 alkaa startata käydessä.

Viesti Kirjoittaja smuige »

Kun pyöriä on paranneltu, rakenneltu, tunaroitu eli tuunattu niin ilmeviä vikoja on jopa asiantuntijoiden (saatika meidän maallikoiden) vaikea parantaa tietämättä mitä muutoksia on tehty.

Voi olla jopa niin, että joku johto on tungettu liian tiukkaan paikkaan ja pienen niiauksen jälkeen ottaa kontaktin.
Lähtisin liikkeelle sieltä startin seuduilta ja tarkastaisin ensin johdot ja niiden reitit.
Ettei ole liian kireällä (lyhyt johto) tai liian löysällä (menee väärään väliin).

Taikka itse startti voi myös olla syyllinen.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Mopopoika -65
Viesti:

Re: TC-02 alkaa startata käydessä.

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Herätevirta tulee starttinapista releen kautta startille. Tai pitäisi.

Jos releen vaihto ei auta ja kytkennät oikein, epäilisin starttinapin toimintaa. Esim: johdot nirhautuneet.

Aikoinaan mun eka sportti teki samaa. Pikakorjauksena vedin virran sulakkeelta tarvikenapin kautta startille. Kun ongelma ei toistunut, siirsin virran tarvikenapilta releelle. Ei toistunut ongelma vieläkään. Tämän jälkeen starttinappi tarkempaan syyniin ja sieltä vika löytyi: oli napin johdot sulaneet hieman ja herätevirta kulki välillä omia aikojaan.

Syy tähän sulamiseen oli se, että oli aiemmin rele hajonnut ja olin ohjannut virran suoraan sulakkeelta starttinapin kautta startille. Tätä ei starttinappi pidemmän päälle kestä.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Vastaa Viestiin