Bagger kuumetta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja Pave. »

heavyrocker kirjoitti:Juu Sunrisellä ois sopiva yksilö ja ihan hieno muutenkin mutta ei annettu koeajoon kun on yksityisen myyntitilissä...
Sikaa ei koskaan kannata ostaa säkissä.. eli jos ei ole koeajomahdollisuutta niin aina kannattaa unohtaa kyseinen yksilö, tai sitten on saatava murto-osalla muiden hinnasta.......
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja Pave. »

ss454 kirjoitti: Samat jutut on laukkumopoissa kuin muissakin.
Miksi ostaa soffa jolla ei sitten ajeta kuin 5tkm vuodessa.
Jokaisella varmaan on ostoon omat "syynsä".......
Vähän sama kuin miksi ostaa Pick Up jos ei rakenna taloa... :lol: :lol:
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Tuomio kirjoitti: Vastailin myös, jäi viestit lähtevät kansioon, tiedä sitten on onko ATK:n jumalat pahalla päällä, kun ei viesti liiku vai mikäperkele..
Se on siel lähtevissä kunnes vastaanottaja lukee sen, niin sen kuuluukin toimia.
ss454 kirjoitti: Miksi ostaa soffa jolla ei sitten ajeta kuin 5tkm vuodessa.
Moni divaanin ostaja ei aja sitä viittäkään tontua vuodessa... monille se peruste gay-divaanille on ihan muu kuin matkailukäyttö, oikeasti.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
heavyrocker
Viestit: 117
Liittynyt: 13:18 06.11.2010.
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja heavyrocker »

Pitäisi kyllä saada kunnolla koeajettua kyseinen malli ennenkuin alkaa enempää tuota suunnittelemaan, en todellakaan osta sikaa säkissä. Milehigh, en nyt oikein saa selvää onko tuo vittuilua vai mitä yrität kertoa...
Street Glide Special 2016
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

heavyrocker kirjoitti:Pitäisi kyllä saada kunnolla koeajettua kyseinen malli ennenkuin alkaa enempää tuota suunnittelemaan, en todellakaan osta sikaa säkissä. Milehigh, en nyt oikein saa selvää onko tuo vittuilua vai mitä yrität kertoa...
Noita Street Glideja on jonkin verran myynnissä koko ajan, joten jos vakiota ostat, varmasti saat koeajoonkin. Jos haet noin uutta valmiiksi rakennettuna, niitä ei taida Suomessa montaa löytyä. Ja jos sellaisen myynnissä olevan löydät, niin on toki kummallista, jos ei sitä saa koeajaa.

Itse ihastuin lepakkomalliin (Ultra) ajettuani 2500 km vuokrapyörällä. Sen jälkeen matkanteko on vaatinut aina sellaisen alleen ja eri vuotisilla moisilla on tullut ajettua nyt jo kymmeniä tuhansia kilometrejä. Street Glidella en ole ajanut metriäkään, kun arvostan Electran takaboksia ja Ultran jalkasuojia matkanteossa. Mutta jotkut ovat sitä mieltä, että SG on vielä Electraakin parempi ajettava, Toiset taas ovat sen lyhennettyihin takaiskareihin tyytymättömiä.

Mutta kuten itsekin toteat, kunnon koeajo kertoo vasta sen, osuuko se omiin mieltymyksiin. Itse lähden matkalle Ultralla ja jos kaupunkiin joutuu pyörimään, niin silloin mieluummin Sportsterilla. Olen ratkaisuut asian hankkimalla useampia vanhempia pyöriä yhden uuden sijasta ja silloin voi valita millä lähtee mihinkin.

Ja ei Milehigh halunnut kaiketikaan ilkeä olla, saati v*ttuilla, se oli huumoria, jossa vain tartuttiin sinun omaan sarkastiseen heittoosi coolilta näyttämisestä, jonkin verran tunnettuun sanontaan ja erääseen mainoslauseeseen. Ja minua ainakin nauratti sattuneesta syystä - jossain kun on sanottu, että Ole Cool, osta .... (en kehtaa enkä voi sanoa mitä) ....8) Lämmin kiitos MH ilmaisesta hymiöstä 8)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
milehigh
Viestit: 325
Liittynyt: 03:17 04.08.2005.
Paikkakunta: Chapter 0 / Porvoo
Viesti:

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja milehigh »

Ihan peace vaan..
Joe C tossa jo asian kiteyttikin. Asiaa tai asian vierestä, hauskaahan tän pitäisi olla :wink: Ja jos oikeasti pitäisi w*tuila, sen kyllä sitten huomais. Eikös semmoinen tervehenkinen keskinäinen pikku piikittely pidä vireillä, ettei tule yllätetyksi lapaset roikkumassa?

JC, onko ilmaisia lounaita? :mrgreen:


Ja sitten takaisin baggereihin.
Kuva
heavyrocker
Viestit: 117
Liittynyt: 13:18 06.11.2010.
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja heavyrocker »

Juu ei mua piikittelyt haittaa... :)
Tänään oli joutsan chopper show:ssa pari laukkupyörää joissa oli pitkät laukut ja takalokari, kieltämättä aika muhkean näköinen, kuume vaan lisääntyy mutta koeajo pyörää ei edelleenkään ole löytynyt. Ehkä syksyllä tulis jotain myyntiin kun vois vielä käydä kokeilemassakin.
Street Glide Special 2016
isoajoe
Viestit: 131
Liittynyt: 22:14 02.06.2012.
Paikkakunta: Eteläpohojanmaa
Viesti:

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja isoajoe »

heavyrocker kirjoitti:Alkoi tässä superin jälkeen tuntumaan pidemmän reissun jälkeen että bagger, lähinnä street glide voisi olla seuraava menopeli. Oisko asiasta tietävillä kerrottavissa mitä pitäisi ottaa huomioon testattaessa/ ostettaessa?säädettävä ilmajousitus sekä pidennetyt laukut ja takalokari kans kiinnostais käytettävyydeltään sekä kestävyydeltään... Vuosimalli 08-12 saattaisi osua hinnaltaan. -10 kai vaihtui runko, kantsiiko satsata siihen? En löytänyt täältä foorumilta kauheasti tarinaa kyseisestä mallista...

Eli pitkän matkan jälkeen Superiin baggeritarve...... Asut siis Riihimäellä ja Superi oli Tallinassa......??? :D ittelläni oli ennen ultra. Se oli tosi hyvä ku lähdettiin pitkille matkoille. Vaihdoin toki cvo-kingiin mikä on mielestäni monipuolisempi.....
FLH -55 ja FXST -21.
Avatar
s&s
Viestit: 1055
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja s&s »

Mä olen niitä pahamaineisia 5 tonnia vuodessa tourinkia ajavia, ja vielä sen verran poseeraaja että 4 tonnia ajan heinäkuussa, kuinka ollakaan... Loput sportsterilla tai hui, bemulla.

Kävin männä viikolla ensimmäistä kertaa kinkyllä pohjoisessa ja alkaa vaikuttaa siltä että takaiskarit on mietittävä uusiksi. Painetta oli 30 psi eli riittävästi sooloajeluun mutta silti perä sekä poimi kaikki rannut että pohjasi vähääkään merkittävämmissä montuissa. Muutoin pyörästä ei löytynyt isompaa valittamisen aihetta, hiekkatiellä pitää vaan muistaa pyörän paino ja sovittaa vauhti sen mukaan. (Tai no isompi tankki olis kiva ja edellisen omistajan asennuttama power commander lentää vittuun ensi talvena, oli sen verran erikoisia kulutuslukemia välillä eikä dynolappu paljon lämmitä keskellä korpea.)

Varusteista... Vakionopeudensäädin on kyllä ehdoton lisävaruste jos meinaa istua pyöränselässä yli kymmentuntisia päiviä. Jos street glidessä on matala pleksi, mra tekee lippaa joka ohjaa hujun kypärän yli (mulla on kinkyssä lepakko 5" klasilla).
Viva Knievel!
heavyrocker
Viestit: 117
Liittynyt: 13:18 06.11.2010.
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja heavyrocker »

No nyt sieltä alkaa tulla jo kokemusperäistä tietoa mitä tässä etsiskelinkin! Itseäni puolustellen ja täsmennykseksi mentiin kyllä Superista vähän edemmäs, Baltian läpi Puola, Slovakia,Itävalta ja Saksa läpikäytynä kolmessa viikossa, reilu 4000km. Alpit oli kyllä niin upeat että sinnepäin varmaan ensi kesänä uudelleen ja vähän pidemmälle :). Mutta noista matkamallien iskareista, oisko niistä kompuralla säädettävistä ilmaiskareista mitään apua pohjaamiseen? (Muuta kun sitä coolilta näyttämistä? :) ) älä taas ala milehigh... :)
Street Glide Special 2016
isalmela
Viestit: 51
Liittynyt: 14:54 10.11.2009.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja isalmela »

heavyrocker kirjoitti:No nyt sieltä alkaa tulla jo kokemusperäistä tietoa mitä tässä etsiskelinkin! Itseäni puolustellen ja täsmennykseksi mentiin kyllä Superista vähän edemmäs, Baltian läpi Puola, Slovakia,Itävalta ja Saksa läpikäytynä kolmessa viikossa, reilu 4000km. Alpit oli kyllä niin upeat että sinnepäin varmaan ensi kesänä uudelleen ja vähän pidemmälle :). Mutta noista matkamallien iskareista, oisko niistä kompuralla säädettävistä ilmaiskareista mitään apua pohjaamiseen? (Muuta kun sitä coolilta näyttämistä? :) ) älä taas ala milehigh... :)
Terve!
Kompuralla säädettävät ilmaiskarit taitavat olla ulkonäköjuttu. Ihmeen matalalle on vakiopyörässä (ainakin tuossa ´07 Electrassa)tosiaan jäänyt sivutuki. Tahtoo raapia maata vasemmalle kääntyvissä mutkissa, vaikka olisi kunnolla painetta takajousissa. Rauhoittava vaikutus ajotapaan sillä "kraah" äänellä :D 2009 ja sitä uudemmat pyörät ovat uudella rungolla, voi olla parempi?

"mutta onko mutkissa ja kaupunkipyörittelyssä kovin kankea?" kysymykseesi vielä. Mutkatiellä vaatii aktiivista vastaohjauksen käyttöä, sillä kyllä kääntyy mutkiin. Kaupunkipyörittelyssä kääntösäde on yllättävänkin pieni, mutta paino asettaa tietysti omat rajoituksensa. Tiukoissa kadunkulmissa kannattaa olla tarkkana, varsinkin kyytiläisen ja matkatavaroiden kanssa. Pysäköitäessä kannattaa jättää keula ylämäkeen, josta helppo peruutella pois. Onnea pyörän etsintään!
Avatar
jorgegoodman
Viestit: 369
Liittynyt: 18:37 11.06.2011.
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja jorgegoodman »

isoajoe kirjoitti:
heavyrocker kirjoitti:Alkoi tässä superin jälkeen tuntumaan pidemmän reissun jälkeen että bagger, lähinnä street glide voisi olla seuraava menopeli. Oisko asiasta tietävillä kerrottavissa mitä pitäisi ottaa huomioon testattaessa/ ostettaessa?säädettävä ilmajousitus sekä pidennetyt laukut ja takalokari kans kiinnostais käytettävyydeltään sekä kestävyydeltään... Vuosimalli 08-12 saattaisi osua hinnaltaan. -10 kai vaihtui runko, kantsiiko satsata siihen? En löytänyt täältä foorumilta kauheasti tarinaa kyseisestä mallista...

Eli pitkän matkan jälkeen Superiin baggeritarve...... Asut siis Riihimäellä ja Superi oli Tallinassa......??? :D ittelläni oli ennen ultra. Se oli tosi hyvä ku lähdettiin pitkille matkoille. Vaihdoin toki cvo-kingiin mikä on mielestäni monipuolisempi.....
:lol: :lol: :lol: Ei helvata, nauroin tolle sun kommentille niin että tuli maha kipeeks :lol: Laskin että matka superiin oli n 100km :lol: Mutta ei mitään, hauskoja nää jutut täällä joskus on ja niin se pitääkin olla :D
Tuomio
Viestit: 25
Liittynyt: 15:33 27.07.2013.
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja Tuomio »

ma^ko kirjoitti:
Tuomio kirjoitti: Vastailin myös, jäi viestit lähtevät kansioon, tiedä sitten on onko ATK:n jumalat pahalla päällä, kun ei viesti liiku vai mikäperkele..
Se on siel lähtevissä kunnes vastaanottaja lukee sen, niin sen kuuluukin toimia.

Kiitos, näin sitä tyhmyyttä potkitaan perseelle.. :)
Avatar
milehigh
Viestit: 325
Liittynyt: 03:17 04.08.2005.
Paikkakunta: Chapter 0 / Porvoo
Viesti:

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja milehigh »

isalmela kirjoitti:... Ihmeen matalalle on vakiopyörässä (ainakin tuossa ´07 Electrassa)tosiaan jäänyt sivutuki. Tahtoo raapia maata vasemmalle kääntyvissä mutkissa, vaikka olisi kunnolla painetta takajousissa. Rauhoittava vaikutus ajotapaan sillä "kraah" äänellä :D ..!
Ei taida tolla tehdasjousituksella suoraan korkeutta säädellä. Omat kraah-kokemukset tulee '00 Ultran astinlaudoista - viimeksi tossa iltasella landelle päksätellessä raapaisi jossain oikealle kääntyvässä risteyksessä.
Noin niin kun yleisellä tasolla, sitä painetta ei pidä laittaa yli suositusten ~35-40psi mallista riippuen. Eikä sitten millä huoltoaseman rengaskompuralla!!
Jos säädeltävät kiinnostavat niin noista voisi aloittaa:

http://www.ebay.com/itm/Harley-Davidson ... 1004544416" onclick="window.open(this.href);return false;

tai

http://www.eglidegoodies.com/id241.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bagger kuumetta

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Nyt jotenkin tuntuu, että tässä vähän puhutaa jokainen osaltamme aidasta ja aidan seipäistä.
Mikä on bagger?
Mihin tarvitaan säädettäviä jousia ja jatkettuja takaosia?
Voisko valmiin baggerin löytää Suomesta muutaman vuoden vanhoista pyöristä myynnissä?
Voiko vakion koeajaa vaikka olisi ostamassa rakennettua?
jne jne.
Eli hyviä keskustelun aiheita, mutta itse ainakin jo putosin vähän juonesta kärryiltä, toivottavasti ei varsinkaan kysyjä.

Minulle bagger tarkoittaa nimenomaan rakennettua laukkupyörää, ei vakiota eikä edes hieman muunneltua. Jos googlen kuvahakuun kirjoittaa bagger, saa tällaisia kuvia:

Kuva

http://tinyurl.com/nk3rcab" onclick="window.open(this.href);return false;

Näistäkö on kyse?
Vai puhutaanko nyt suht' vakiosta Street Glidestä?
Tai Electrastakin jopa?

Jos haussa on tuollainen valmiiksi rakennettu, niin siinä luultavasti ovat jo valmiiksi asennettuna tarkoitukseen joten kuten sopivat jouset ja iskarit, vaikka parantamisen varaa olisikin. Niistä ja niiden ajettavuudesta minä en mitään ymmärrä.

Jos haussa on vakiomalli, niin niitä on kyllä tarjolla ja koejattavissakin jonkin verran, äkkiä katsoen 12 kpl nettimotossa, joista 4 oli 2009-> eli uusirunkoisia.

Itse heittäisin, että käy katsomassa ja koeajamassa niin monta kuin mahdollista. Osta niistä parhaassa kunnossa oleva ja kaikkein alkuperäisin. Aja yksi kesä ja sen jälkeen tiedät mitä haluat muuttaa ja miksi.
Ja ja myös vertailun vuoksi Electra ja Kingi, niin tiedät mikä noista kolmesta mallista istuu sinulle parhaiten.

Mielestäni hankintaa ei kannata aloittaa lisävarusteita vertailemalla, niitä saa jokaiseen malliin ihan mauan ja kukkaron mukaan.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin