öljyt

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

heikkilä

öljyt

Viesti Kirjoittaja heikkilä »

Kuinka vaihdetaan 04 sportteriin öljyt ja mitä kannattaa laittaa,harrikka ollut vasta kaks viikkoo siks kaikki aivan uutta pyörän huollossa.Kuinka usein vaihdetaan laatikko öljyt.
Röpöttäjä
Viesti:

Re: öljyt

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Sporsterissa on ensiöveto ja vaihteisto samassa tilassa eli sama öljy siellä kiertää. Varma öljy on tietysti HD:n oma primary ja gear öljy. Muitakin merkkejä löytyy pilvin pimein esim. BelRay sporster primarygear oil.
Moottoriin 20/50 mineraaliöljy, Motul, BelRay, Kendall, HD, Valvoline, Motorex jne, Synteettisestä valitsisin RedLine 20/50.
- Ensiövedon/vaihteiston öljyt tulee pois avaamalla vasemmalla puolella kytkimen alapuolella olevan tyhjennyspropun. Uudet öljyt sisälle enskan luukusta. Öljyä menee se HD pullollinen eli karvan alle litra. Öljyn vihtoväli on noin 8-10tkm. Mie vaihdan vähintään kerran vuodessa.

-moottoriöljyt putoo koneesta kun etsit tyhjennysputken (musta kumiputki) pään joka on tökätty runkoon kiinni vasemmalle puolelle alas klemmarilla. Kytkinkohouman ja takahaarukan välissä. Sen kun irroittaa niin pitäis öljysäiliön korkin avauksen jälkeen löröttää aika paljon pois. (ainakin 2,4-2,7l en muista tarkkaan kun sportti on jo muualla) Vaihtoväli on 4-5tkm olipa siten mineraalit tai synteettiset. Suodatin vaihdetaan joka kerta. Osta hyvä suodatin, K&N, HD, W&W..... Motonetin suodatin on ollut huono.

PS. pistä kotiseutusi näkyviin niin voidaan kertoa lähin paikka mistä voipi saada apua ja varaosia tai käydä jeesaamassa.
heikkilä

öljyt

Viesti Kirjoittaja heikkilä »

Onko enskan luukku siinä vaihdevivun yläpuolella,kahella ruuvil kii.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Se on enskaketjun tarkastusluukku. Mutta siitäkin voi kyllä kaataa liemet sisään,tarkkaa määräähän tuosta ei näe mutta sen amerikan litran eli quartin kun laittaa niin pitäisi toimia.
Viva Knievel!
viislovinen

Viesti Kirjoittaja viislovinen »

2,8 koneeseen ja enskaan Sportster omaa ölöppää noin 0,9l
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Moottoriöljyä vaihdettaessa ei kannata miettiä tarkkaa määrää, kunhan varaa 3 litraa viereen kun alkaa vaihtamaan. Tyjennyksen jälkeen ensin uusi öljyfilsu puolilleen ja kiinni, sitten öljytankki niin että öljyä on jonninverran alta mittatikun asteikon puolivälin (tässä vaiheessa öljyä on yleen sisällä reilu pari purkkia). Sit kone lämpimäksi ja öljynkorkeus halutulle tasolle. Itse pidän sportissa n. mittatikun puolivälissä.
Viva Knievel!
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Miks paluupuolelle pitää öljyä pistää suodattimeen?
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Olet oikeassa, omalla kohdallani vastaus on vanhasta tottumuksesta :)
Viva Knievel!
caveman

Viesti Kirjoittaja caveman »

sportissa suodatin EI ole paluupuolella..BT on sitten eri juttu :wink:
jman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jman »

Röpöttäjä kirjoitti:Osta hyvä suodatin, K&N, HD, W&W..... Motonetin suodatin on ollut huono.
Miksi se on ollut huono? Tukkeutuu, vaahdottaa, ei suodata..?
Kysyn ihan uteliaisuudesta, vaikka itse olen tykännyt käyttää K&N suodatinta, ajatuksella että "se ainakin on hyvä", vaikka kertaalleen paikalla kävi Drag Specialty laatikosta kaivettu suodatinkin.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

jman kirjoitti:
Röpöttäjä kirjoitti:Osta hyvä suodatin, K&N, HD, W&W..... Motonetin suodatin on ollut huono.
Kysyn ihan uteliaisuudesta, vaikka itse olen tykännyt käyttää K&N suodatinta, ajatuksella että "se ainakin on hyvä", vaikka kertaalleen paikalla kävi Drag Specialty laatikosta kaivettu suodatinkin.
Ilmeisesti liian tiheä, hevosmiehet kertoi. Olisiko ollut niin että joku vanhan (= 70-luku) kadetin suodatin oli sopivan harva...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
hiekkanen

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

Varmaankin c-mallin kadetin putsarista kyse. Oli semmonenkin kerran jemmassa. En käyttäny vaan möin ooppelin omistajalle sopuhintaan(Ilmaiseksi). K&N, Perfform ja Fram on toimineet big twinissä hyvin. Toimii ne sportissakin.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
jman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jman »

Sepixlh kirjoitti:
jman kirjoitti:
Ilmeisesti liian tiheä, hevosmiehet kertoi. Olisiko ollut niin että joku vanhan (= 70-luku) kadetin suodatin oli sopivan harva...
Jollen väärin muista, jostain luin että Sportin suodattimen tiheys pitäisi olla 30um. Jossain muissa peleissä vakio on 5um. Onhan tuossa kuusinkertainen ero.

Etsin juuri Mobil 1 V-twin 20w50 öljyä. Eikö sitä tosiaan saa Suomesta? 8O
EDIT: Itse itselleni vastaten, kun sain vastauksen Suomen Mobililta, tuota öljyä ei Suomessa myydä. :(
HileD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

jman kirjoitti:
Etsin juuri Mobil 1 V-twin 20w50 öljyä. Eikö sitä tosiaan saa Suomesta? 8O
EDIT: Itse itselleni vastaten, kun sain vastauksen Suomen Mobililta, tuota öljyä ei Suomessa myydä. :([/quote]

Nää öljy keskustelut on kyllä yhtä huumoria :lol:
Miksi ihmeessä pitäis just tuota Mobilin öljyä saada Suomesta?
-Know your enemy-
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Juuri näin,HileD :lol: Meinasin jatkaa...mutta jääköön.Tulee muuten sohittua taas muurahaispesää :mrgreen:
Vastaa Viestiin