Big Twin, Vaihteiston kopan kuminen letku

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Seamaster
Viesti:

Big Twin, Vaihteiston kopan kuminen letku

Viesti Kirjoittaja Seamaster »

kromisessa vaihteistokopan kannessa kuminen huohotusletku joka taysin hapertunut ja poikki kolmesta kohtaa kolmessa kesässä.
reiästä kaiketi menee pesuvedet etc laatikkoon nyt..

letku ei lahde mihkaan ja ON vaihteistoon sisäkautta pujotettu.
08 ja vanhemmat laatikon kannessa on piikki johon letkunpatka sopinee, mutta 09 ja uudemmat letku pujotetaan sisa kautta laatikon kanteen ja siihen sopii vain ja ainoastaa original part OEM 62372-09.

pakoputket pois ja vaihdelaatikon kansi irti siis.

ONKO VAIHDELAATIKON KANNESSA TIIVISTE JOKA RIKKOUTUU AVATESSA? :roll:

Ohessa kuva osasta jonka joudun tilaamaan dealeriltä huomenna..HD:n varaosa koodi = 62372-09 Vent.Hose.Transmission

[img][IMG]http://i5.aijaa.com/t/00903/13217709.t.jpg[/img][/img]
"Anna palaa Frank, selkääni osui juuri nuoli, mutta luulen että pystyn ratsastamaan"
ma^ko
Viesti:

Re: Big Twin, Vaihteiston kopan kuminen letku

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

En tiedä onko tuon ikäisessä lootankannessa tiiviste joka avatessa tykkäis rikkua, mutta tuo olisi varma kohde muutokselle jos mulla olisi tuollainen pyörä. En varmasti uusisi sisäkautta pujotettavaa orkkisletkua, varsinkaan kun se o osoittautunut lyhytikäiseksi. Asentaisin lootan kanteen soveliaaksi katsomani letkuliittimen, johon saisi sitten ulkokautta liitettyä/vaihdettua soveltuvan letkun aina tarvittaessa.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Seamaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Seamaster »

Joo olisi kyllä järkevää palata vanhempaan malliin. Paha homma on että kun käyrä letkunpätkä katkeaa kokonaan, sen kotelon sisällä oleva kumiosa pääsee vapaasti tippumaan vaihteiston sekaan... Sitten lienee katastrofin ainekset soppaan..
"Anna palaa Frank, selkääni osui juuri nuoli, mutta luulen että pystyn ratsastamaan"
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Itse myös laittaisin kunnollisen letkuliittimen kanteen.
Reiän ei tarvitse olla suuri, ysikymmppinen rasvanippakin voisi mennä kartiokierteellä, kunhan poistaa nipasta jousen ja kuulan :idea:
Toki oikeita kulmaliittimiäkin löytyy....
moderattori

Romu rauhoittaa!
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

On tiivari, riippu taas siitä onko tarttunut osin toiseen pintaan kiini jolloin saattaapi poikki. Rautalankakoukku ja sillä koppi ja toive ettei lerssi putoo lootaan. Hermot hermot ne hermot kun hienosäädetään....
Vastaa Viestiin