Tässä uskossa minäkin olen ollut.Accel= Nippon-Denso
H-D= Champion
ainakin päälleppäin vertailtuna, varmaa tietoa ei ole....
cv kaasarista
Re: cv kaasarista
Pertti kirjoitti:
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: 21:02 10.10.2010.
Re: cv kaasarista
En ole uskossa mut käsittääkseni Accel on tänäpänä kiinankuraa.
Re: cv kaasarista
Viikonloppuna tuli tutkittu. Kokeilin Densoilla. Kestää pidempään kuin muut. Kuitenkin vika ei poistunut. Kokeilin uudella puolalla ja tulpanjohdotkin vaihtui uusiin.
Tilanne edelleen siis sama.
Vika taitaa kuitenkin olla bensan saannissa. Jostain tuo vuotaa läpi kun palaa ihan huolella. Noin 10l/100km. Kaasari taas pöydällä. Bensanpinta ja ryyppy tarkastettu. Neula taitaa olla säädettävä Dynojet. Säätö nyt 3. lovi ylhäältä. Säätö lovia kaikkiaan 6kpl. Ilmanputsari vaihtui myös varmuudeksi.
Tilanne edelleen siis sama.
Vika taitaa kuitenkin olla bensan saannissa. Jostain tuo vuotaa läpi kun palaa ihan huolella. Noin 10l/100km. Kaasari taas pöydällä. Bensanpinta ja ryyppy tarkastettu. Neula taitaa olla säädettävä Dynojet. Säätö nyt 3. lovi ylhäältä. Säätö lovia kaikkiaan 6kpl. Ilmanputsari vaihtui myös varmuudeksi.
Re: cv kaasarista
No niin!
Onko neulasuuttimen neula nyt sellainen tasainen kartio vai onko siinä sellainen 6-7mm pitkä ohuempi kohta. Onko sinulla neulan ohjainkartio paikoillaan ja oikein päin? Tämä osa näkyy kurkussa ja siinä seilaa se luistin neula. Neulan ohjain lähtee painaisemalla pääsuuttimen suutinputken aukon kautta pois. Palikan pitää olla oikein päin. Suutiinputken pää / ohjaimen pää menevät vastakkain monttu/pallopää. Jos neulan profilia muutetaan tulee myös tämä hlkki uusia eri muotoiseksi. Holkin tehtävänä on toimia säätävän (neulasuuttimen) vastinkappaleena jolloin sumu pysyy kunnolisena eikä pisaroi tai vuoda liian aikaisin. Näitä palikoita (dynojetit jne) kun vaihdellaan niin pitäisi myös saada tuo holkki oikean muotoisena ja pituisena.
Nuo omavirittely hommat tahtoo mennä puoliksi vituiksi. 50% tehoa pois, 50% kulutuksen kasvua ja 100% melua lisää, vain vitutuskäyrä kasvaa....
PS. Muunmuassa Vulgan Kawassa on CV kaasari ja sieltä kaupasta saa myös sisuskaluja.
Onko neulasuuttimen neula nyt sellainen tasainen kartio vai onko siinä sellainen 6-7mm pitkä ohuempi kohta. Onko sinulla neulan ohjainkartio paikoillaan ja oikein päin? Tämä osa näkyy kurkussa ja siinä seilaa se luistin neula. Neulan ohjain lähtee painaisemalla pääsuuttimen suutinputken aukon kautta pois. Palikan pitää olla oikein päin. Suutiinputken pää / ohjaimen pää menevät vastakkain monttu/pallopää. Jos neulan profilia muutetaan tulee myös tämä hlkki uusia eri muotoiseksi. Holkin tehtävänä on toimia säätävän (neulasuuttimen) vastinkappaleena jolloin sumu pysyy kunnolisena eikä pisaroi tai vuoda liian aikaisin. Näitä palikoita (dynojetit jne) kun vaihdellaan niin pitäisi myös saada tuo holkki oikean muotoisena ja pituisena.
Nuo omavirittely hommat tahtoo mennä puoliksi vituiksi. 50% tehoa pois, 50% kulutuksen kasvua ja 100% melua lisää, vain vitutuskäyrä kasvaa....
PS. Muunmuassa Vulgan Kawassa on CV kaasari ja sieltä kaupasta saa myös sisuskaluja.
Re: cv kaasarista
Kuva neulasta. Tosta ohjurista ei ole tietoa mikä se on mutta se on oikein päin. Tämä on edellisen omistan työnäyte. Vois olla tarpeellista hommata koko paketti(suutin+putki,neula+ohjuri) uudet kun ei tietoa mistä nämä on kerätty.
Nyt kun neulaa nostin yhden pykälän niin aluksi tussautteli putkeen mutta se loppui 5-10km jälkeen. Kulutuksesta en vielä osaa sanoa mitään. Tutkimukset tältä osin kesken.
Nyt kun neulaa nostin yhden pykälän niin aluksi tussautteli putkeen mutta se loppui 5-10km jälkeen. Kulutuksesta en vielä osaa sanoa mitään. Tutkimukset tältä osin kesken.
Re: cv kaasarista
Ja paskat, huonommin tuo toimii noilla Iridiumeilla; mm. hetken seistyään ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä, ei lähde ylipäätään käyntiin yhtä hyvin kuin perinteisillä tulpilla yms. -> vaihtoon heti kun saan perinteiset Championit käsiini (tilasin ebaystä noita 6kpl / 20egee toimitettuna).Harald73 kirjoitti: Eilen ruuvasin heräteaatosta seuranneen ostoksen seurauksena Denson iridium tulpat (IW16) kiinni ja hyvin pelitti tämän päivän ajelulla. Aivan kuin kone ei tärisisi yhtä paljon kuin edellisilla perinteisillä Denson (W16EPR) tulpilla, mutta toisaalta kulkeehan autokin paremmin pesun jälkeen (tms?) eli ei tehdä vielä lopullisia johtopäätöksiä parin kymmenen kilsan jälkeen.
Re: cv kaasarista
Kumma juttu, meikäläisen HD:t on aina pelanneet parhaiten iridium tulpilla ja huonoiten alkuperäisillä HD-Championeilla. Mie en tuijota sitä hintaa, vaan toimivuus on tärkeintä.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: cv kaasarista
Kun sitten säädät tuota lukkoprikkaa noissa urissa niin kun pudotat päälle sen valkoisesta kellanruskeaksi muuttuneen korin niin liikkuuko neula ylös alas kun painat koria sormella (sormi toimii kalvon jousena)? Neula saa liikkua ja pitää liikkua noin 0,5mm pystysuunnassa. Liikettä säädetään prikoilla. Alunperin muoviprikkoja päälle tai alle. Jos pistä keskiloven yläpäähän niin ajat pidempään välialuesuuttimella ja kulutus on pienempi. Jos taas siirrät lukkoprikkaa neulan kärkeä kohti suutin kanava aukeaa nopeammin ja kakkua koneeseen menee rivakammin suhteessa happeen ja seos rikastuu ja kulutus kasvaa.
Re: cv kaasarista
Huomasin että neula liikkuu kun pidän sitä koria sormella. Liike on kyllä useamman millin. Kun se nyt toimii niin annan olla noin kunnes saan noita prikkoja. Kulutus tipahti nyt suunnilleen 6l-7l/100km tolla neulan laskulla ja seosruuvin fixauksella. Nythän se neulan asento on "jotain" kun se siellä heiluu kuin "hullun mu***u".
Jostain luin myös että se prikka ei saisi pyöriä? Syö ilmeisesti sen neulan uran huonoksi.
Nyt muuten pamauttaa putkesta käyntiin laittaessa eli ei ihan kunnossa ole.
Jostain luin myös että se prikka ei saisi pyöriä? Syö ilmeisesti sen neulan uran huonoksi.
Nyt muuten pamauttaa putkesta käyntiin laittaessa eli ei ihan kunnossa ole.
Re: cv kaasarista
Lukkoprikan päälle ja alle käy kyllä metalliprikatkin. Metalliprikat sais olla semmoisia ettei mahdu uraan. Muoviprikkoja voi tehdä itsekkin ohuesta valkoisesta hydtauliikka muoviputkesta määrämittaiseksi jolloin ei tarvitse kuin yhden. Eli hiomalla paksumpi prikka.
Re: cv kaasarista
Ei välttämättä ihan aiheeseen liittyvä kysymys, vaikka mulla CV-kaasari onkin, mutta onko tuo bensaletkussa oleva suodatin ihan välttämätön? Tankissa näkyy joku sihti olevan.
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Re: cv kaasarista
Jos tankki on reilusti ruosteessa tai muuten hyvin likainen, niin on. Jos tankki on puhdas, niin ei.WM69 kirjoitti:onko tuo bensaletkussa oleva suodatin ihan välttämätön? Tankissa näkyy joku sihti olevan.
Shovelissa tankista pukkasi aluksi niin paljon pientä töhnää, että siinä letkun suodatin oli tarpeen. Sittemmin puhdistui ja nyt ei taida enää olla suodatinta minkään pyörän letkussa.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 


Re: cv kaasarista
Meikäläisellä Iridiumit Sportsterissa ja V-rodissa. Sportsteriin vaihdoin ensin kun olin jotakin oireita. Oireet loppu ja pelaa, MUTTA lyhyet käynnistykset sotkee ne. Eli jos ryyppy päällä laittaa pari kertaa alle minuutiksi käyntiin, niin sitten ne onki jo sotkenu ittensä. Tämän kanssa pärjää kun sen tietää.Harald73 kirjoitti:Ja paskat, huonommin tuo toimii noilla Iridiumeilla; mm. hetken seistyään ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä, ei lähde ylipäätään käyntiin yhtä hyvin kuin perinteisillä tulpilla yms. -> vaihtoon heti kun saan perinteiset Championit käsiini (tilasin ebaystä noita 6kpl / 20egee toimitettuna).
XL1200S -98 ja FLHP -16
Re: cv kaasarista
Yli 100'000 km Harleyllä, eikä ainuttakaan kylmennyttä tulppaa. En edes tiedä, mitä merkkiä ne ovat. Sitä, mitä Hotbikessä sattuu olemaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: cv kaasarista
Sama juttu.JKKo kirjoitti:Yli 100'000 km Harleyllä, eikä ainuttakaan kylmennyttä tulppaa. En edes tiedä, mitä merkkiä ne ovat. Sitä, mitä Hotbikessä sattuu olemaan.
Toisinaan on tullut vaihdettuakin tulpat; Edestä taakse tai hyllystä kaverin "hyvät käytetyt".
Epätoiminnan sattuessa on AINA ollut vika muualla kuin tulpissa.
...Noh..Toki liika bensa näitä tappaa; Talven jurrikäynnistykset ryypyllä tmv.
Aikaisempaan neula -asiaan:
Neula täytyy shimmata jollain menetelmällä "hallittuun tilaan"; 2mm holaus ei ole sellainen.
Tällä aika radikaali vaikutus normisti? käytettyyn ns. pinta/puolikaasuun.
Haarukoin asian arvailemalla siten että 1.neula ensin aika ylös=sokka alas=rikkaalla.
Jos kaupunki- tms pikkupyöritys ilman yskimistä niin seuraavaksi reissuun.
2.Kulutus maantiellä tars asettua 4-6l/100 välille; muuten on jotain taas pielessä.
Sain tuloksia 3-11! l/100km. Laiha yski/paksu savutti (ihan vitusti)
Tämä ilman suutinjumppaa joka tämän perusteella aika turhaa.
Viisaat kertoivat että jollain dynoilla näitä tehdään...
Ei ollut taaskaan tilipäivä ja mikään ei sulanut joten kaikki hyvin.
It ain't sport if it can't kill ya