cv kaasarista

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Springer
Viestit: 473
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Springer »

Pertti kirjoitti:
Accel= Nippon-Denso
H-D= Champion
ainakin päälleppäin vertailtuna, varmaa tietoa ei ole....
Tässä uskossa minäkin olen ollut.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Rautahauli
Viestit: 645
Liittynyt: 21:02 10.10.2010.

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

En ole uskossa mut käsittääkseni Accel on tänäpänä kiinankuraa.
Jorg
Viestit: 68
Liittynyt: 20:55 30.12.2011.

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Viikonloppuna tuli tutkittu. Kokeilin Densoilla. Kestää pidempään kuin muut. Kuitenkin vika ei poistunut. Kokeilin uudella puolalla ja tulpanjohdotkin vaihtui uusiin.
Tilanne edelleen siis sama.
Vika taitaa kuitenkin olla bensan saannissa. Jostain tuo vuotaa läpi kun palaa ihan huolella. Noin 10l/100km. Kaasari taas pöydällä. Bensanpinta ja ryyppy tarkastettu. Neula taitaa olla säädettävä Dynojet. Säätö nyt 3. lovi ylhäältä. Säätö lovia kaikkiaan 6kpl. Ilmanputsari vaihtui myös varmuudeksi.
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

No niin!
Onko neulasuuttimen neula nyt sellainen tasainen kartio vai onko siinä sellainen 6-7mm pitkä ohuempi kohta. Onko sinulla neulan ohjainkartio paikoillaan ja oikein päin? Tämä osa näkyy kurkussa ja siinä seilaa se luistin neula. Neulan ohjain lähtee painaisemalla pääsuuttimen suutinputken aukon kautta pois. Palikan pitää olla oikein päin. Suutiinputken pää / ohjaimen pää menevät vastakkain monttu/pallopää. Jos neulan profilia muutetaan tulee myös tämä hlkki uusia eri muotoiseksi. Holkin tehtävänä on toimia säätävän (neulasuuttimen) vastinkappaleena jolloin sumu pysyy kunnolisena eikä pisaroi tai vuoda liian aikaisin. Näitä palikoita (dynojetit jne) kun vaihdellaan niin pitäisi myös saada tuo holkki oikean muotoisena ja pituisena.

Nuo omavirittely hommat tahtoo mennä puoliksi vituiksi. 50% tehoa pois, 50% kulutuksen kasvua ja 100% melua lisää, vain vitutuskäyrä kasvaa....

PS. Muunmuassa Vulgan Kawassa on CV kaasari ja sieltä kaupasta saa myös sisuskaluja.
Jorg
Viestit: 68
Liittynyt: 20:55 30.12.2011.

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Kuva neulasta. Tosta ohjurista ei ole tietoa mikä se on mutta se on oikein päin. Tämä on edellisen omistan työnäyte. Vois olla tarpeellista hommata koko paketti(suutin+putki,neula+ohjuri) uudet kun ei tietoa mistä nämä on kerätty.

Nyt kun neulaa nostin yhden pykälän niin aluksi tussautteli putkeen mutta se loppui 5-10km jälkeen. Kulutuksesta en vielä osaa sanoa mitään. Tutkimukset tältä osin kesken.
Liitteet
xsuutin.jpg
Avatar
Harald73
Viestit: 76
Liittynyt: 10:22 06.04.2012.
Paikkakunta: Hellsinki

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Harald73 »

Harald73 kirjoitti: Eilen ruuvasin heräteaatosta seuranneen ostoksen seurauksena Denson iridium tulpat (IW16) kiinni ja hyvin pelitti tämän päivän ajelulla. Aivan kuin kone ei tärisisi yhtä paljon kuin edellisilla perinteisillä Denson (W16EPR) tulpilla, mutta toisaalta kulkeehan autokin paremmin pesun jälkeen (tms?) eli ei tehdä vielä lopullisia johtopäätöksiä parin kymmenen kilsan jälkeen.
Ja paskat, huonommin tuo toimii noilla Iridiumeilla; mm. hetken seistyään ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä, ei lähde ylipäätään käyntiin yhtä hyvin kuin perinteisillä tulpilla yms. -> vaihtoon heti kun saan perinteiset Championit käsiini (tilasin ebaystä noita 6kpl / 20egee toimitettuna).
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Kumma juttu, meikäläisen HD:t on aina pelanneet parhaiten iridium tulpilla ja huonoiten alkuperäisillä HD-Championeilla. Mie en tuijota sitä hintaa, vaan toimivuus on tärkeintä.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Kun sitten säädät tuota lukkoprikkaa noissa urissa niin kun pudotat päälle sen valkoisesta kellanruskeaksi muuttuneen korin niin liikkuuko neula ylös alas kun painat koria sormella (sormi toimii kalvon jousena)? Neula saa liikkua ja pitää liikkua noin 0,5mm pystysuunnassa. Liikettä säädetään prikoilla. Alunperin muoviprikkoja päälle tai alle. Jos pistä keskiloven yläpäähän niin ajat pidempään välialuesuuttimella ja kulutus on pienempi. Jos taas siirrät lukkoprikkaa neulan kärkeä kohti suutin kanava aukeaa nopeammin ja kakkua koneeseen menee rivakammin suhteessa happeen ja seos rikastuu ja kulutus kasvaa.
Jorg
Viestit: 68
Liittynyt: 20:55 30.12.2011.

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Huomasin että neula liikkuu kun pidän sitä koria sormella. Liike on kyllä useamman millin. Kun se nyt toimii niin annan olla noin kunnes saan noita prikkoja. Kulutus tipahti nyt suunnilleen 6l-7l/100km tolla neulan laskulla ja seosruuvin fixauksella. Nythän se neulan asento on "jotain" kun se siellä heiluu kuin "hullun mu***u".
Jostain luin myös että se prikka ei saisi pyöriä? Syö ilmeisesti sen neulan uran huonoksi.
Nyt muuten pamauttaa putkesta käyntiin laittaessa eli ei ihan kunnossa ole.
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Lukkoprikan päälle ja alle käy kyllä metalliprikatkin. Metalliprikat sais olla semmoisia ettei mahdu uraan. Muoviprikkoja voi tehdä itsekkin ohuesta valkoisesta hydtauliikka muoviputkesta määrämittaiseksi jolloin ei tarvitse kuin yhden. Eli hiomalla paksumpi prikka.
Avatar
WM69
Viestit: 220
Liittynyt: 16:52 25.07.2011.
Paikkakunta: Jämsän esikaupunkialue
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Ei välttämättä ihan aiheeseen liittyvä kysymys, vaikka mulla CV-kaasari onkin, mutta onko tuo bensaletkussa oleva suodatin ihan välttämätön? Tankissa näkyy joku sihti olevan.
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

WM69 kirjoitti:onko tuo bensaletkussa oleva suodatin ihan välttämätön? Tankissa näkyy joku sihti olevan.
Jos tankki on reilusti ruosteessa tai muuten hyvin likainen, niin on. Jos tankki on puhdas, niin ei.

Shovelissa tankista pukkasi aluksi niin paljon pientä töhnää, että siinä letkun suodatin oli tarpeen. Sittemmin puhdistui ja nyt ei taida enää olla suodatinta minkään pyörän letkussa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
AAS
Viestit: 281
Liittynyt: 18:17 16.07.2009.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja AAS »

Harald73 kirjoitti:Ja paskat, huonommin tuo toimii noilla Iridiumeilla; mm. hetken seistyään ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä, ei lähde ylipäätään käyntiin yhtä hyvin kuin perinteisillä tulpilla yms. -> vaihtoon heti kun saan perinteiset Championit käsiini (tilasin ebaystä noita 6kpl / 20egee toimitettuna).
Meikäläisellä Iridiumit Sportsterissa ja V-rodissa. Sportsteriin vaihdoin ensin kun olin jotakin oireita. Oireet loppu ja pelaa, MUTTA lyhyet käynnistykset sotkee ne. Eli jos ryyppy päällä laittaa pari kertaa alle minuutiksi käyntiin, niin sitten ne onki jo sotkenu ittensä. Tämän kanssa pärjää kun sen tietää.
XL1200S -98 ja FLHP -16
Avatar
JKKo
Viestit: 1804
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Yli 100'000 km Harleyllä, eikä ainuttakaan kylmennyttä tulppaa. En edes tiedä, mitä merkkiä ne ovat. Sitä, mitä Hotbikessä sattuu olemaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
klix
Viestit: 129
Liittynyt: 19:31 04.09.2008.
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja klix »

JKKo kirjoitti:Yli 100'000 km Harleyllä, eikä ainuttakaan kylmennyttä tulppaa. En edes tiedä, mitä merkkiä ne ovat. Sitä, mitä Hotbikessä sattuu olemaan.
Sama juttu.
Toisinaan on tullut vaihdettuakin tulpat; Edestä taakse tai hyllystä kaverin "hyvät käytetyt".
Epätoiminnan sattuessa on AINA ollut vika muualla kuin tulpissa.
...Noh..Toki liika bensa näitä tappaa; Talven jurrikäynnistykset ryypyllä tmv.

Aikaisempaan neula -asiaan:
Neula täytyy shimmata jollain menetelmällä "hallittuun tilaan"; 2mm holaus ei ole sellainen.
Tällä aika radikaali vaikutus normisti? käytettyyn ns. pinta/puolikaasuun.

Haarukoin asian arvailemalla siten että 1.neula ensin aika ylös=sokka alas=rikkaalla.
Jos kaupunki- tms pikkupyöritys ilman yskimistä niin seuraavaksi reissuun.
2.Kulutus maantiellä tars asettua 4-6l/100 välille; muuten on jotain taas pielessä.

Sain tuloksia 3-11! l/100km. Laiha yski/paksu savutti (ihan vitusti)
Tämä ilman suutinjumppaa joka tämän perusteella aika turhaa.

Viisaat kertoivat että jollain dynoilla näitä tehdään...
Ei ollut taaskaan tilipäivä ja mikään ei sulanut joten kaikki hyvin.
It ain't sport if it can't kill ya
Vastaa Viestiin