Ajokausi avattu

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Seamaster
Viesti:

Re: Ajokausi avattu

Viesti Kirjoittaja Seamaster »

mjs kirjoitti:Ja sitten vähän muitakin kuvia reissusta:

Aussi kuvia

Hienoa kuvaa! Mikä artisti soittaa videollasi?
"Anna palaa Frank, selkääni osui juuri nuoli, mutta luulen että pystyn ratsastamaan"
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

kattelin tota suomen "krimin veljesten" (käteinen ja urpolainen), leikkauslistaa, niin rupes niin ...tuttamaan et meni ajohalut,
olkoon paska tallissa, soa:a pari jaksoa kattomatta, taidan kattoa pois jos vaikka mieli kohenis,)), ulkomittarissa +32,,
turvallista matkaa,,
mula

Viesti Kirjoittaja mula »

Mä kanssa venytän vähä alottamista. Olen laskenut, että vähintään kymmenen euroa menee aina kun lähtee ajamaan (jo bensoissa), joten ostan sillä rahalla eväst... sitten kesäkuumilla teen pitempää lenkkiä.

Äkkiä säästää bensankorotuksen verran... muutama viikko tallissa, ja se on siinä.
Marshal

Viesti Kirjoittaja Marshal »

mula kirjoitti:Mä kanssa venytän vähä alottamista. Olen laskenut, että vähintään kymmenen euroa menee aina kun lähtee ajamaan (jo bensoissa)
Eli ajat aina vähintään sen 150km?
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
mula

Marshal kirjoitti:
mula kirjoitti:Mä kanssa venytän vähä alottamista. Olen laskenut, että vähintään kymmenen euroa menee aina kun lähtee ajamaan (jo bensoissa)
Eli ajat aina vähintään sen 150km?
Jospa pääsisin, mutta edellinen omistaja on säädättänyt tämän viemään kuutisen litraa... se on kai jotenkin hienompaa :? paukuttaa kovempaa kai lähtiessä.
Peacemaker76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Kyllä näillä lämpötiloilla kuluu kakkua, viimeiset 200 km pätkä-ajoa ja kulutus 7,5 satasella 8O
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Onneks sitä bensaa saa ostaa vapaasti eikä siinä ole kiintiöitä......... :lol:
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
LeClerc
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Vielä ... 8O
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

mula kirjoitti:edellinen omistaja on säädättänyt tämän viemään kuutisen litraa...
Mitähän sille oikein on tehty? Eihän tuon ikäiset liki tuplasti painavammat ja moottorikooltaan liki tuplasti suuremmat Electratkaan kuluta 6l/100 km edes 2 päällä ja matkatavaroilla ajellessa. :roll: :roll:

Toki kylmä keli voi vaikuttaa, kuin ruisku säätelee seosta, mutta ymmärsin rivien välistä kulutuksen olevan jo edellisiltä ajokausilta? En saa tuollaisia lukemia aikaan edes '71 ja '81 rautiksilla, niilläkin saa kulumaan vain 5 litraa reippailla nopeuksilla ja kiihdytyksillä.

Tietysti jos siihen 150 km lenkkiin käytät vain tunnin, niin sitten asian voi ymmärtää :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Ei voi avata, kun en laittanut edellistä kiinni. 12 ajokuukautta Hgissä peräperää!

Absoluuttinen minimi mun FXDB:llä on 5 litraa tasan. Tuohon tarvitsin a) saksalaista bensaa, jossa on vähemmän spriitä ja b) tietyömaat, jotka piti moottoritielläkin vauhdin 80km/h paikkeilla. Suomibensalla laite harvoin tarjoilee ennusteita "340km" seuraavan tankillisen ajomatkaksi - tuhon täytyy vaikuttaa myös bensan laadun.

Normiajossa kesällä menee lähemmäs kuusi. Orkkiskuntoinen laitos, ainoastaan se "läppä" putkessa kaiken aikaa auki. Kevään ja syksyn nurkkapyörityksissä menee paljon enemmän, helposti 7-8 litraa sataselle. Ei ole rikki, toimii aivan loistavasti. On se joskus kolmostiellä äärimmäisen "hankalissa olosuhteissa", vastatuuli tuntui tosi kovalta, vienyt koko tankillisen, yli 16 litraa noin 150km matkallakin. Juoppo, mikä juoppo. Siis pyörä :D
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Peacemaker76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Dynan korkea kulutus kyllä yllättää, nykyinen Fat Bob on aina juonut sen 6 litraa satasella, vakiona ja piristettynä. Aikaisemmat pari Rockeria putkimuutoksilla veivät sen 5 litraa, joskus jopa hiukan allekin. Teoriassa Softailin pitäisi kuluttaa enemmän kun on ne tasapainoakselit vastustamassa, onhan tehokin dynaa hieman pienempi.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

joku kirjoitti, ettei bensan saannissa ole rajoituksia, paskapuhetta, jollain sen rajoituksen nimi voi olla vaikka "NÄLÄKÄ", ja sitten,että pitää ajaa 150km, että kuluu 10e.? rahaa, sekään ei pidä paikkaansa, mulla riittää kun ajan lähinakkispudarille (paikallisten rahamiesten "yrittäjien", lounaspaikalle) :lol: (elvistelemään) ja vetäsen bigpekonihampparin bitumilla, ja torin kautta takaisin (yht.3km)niin eiköhän kymppi oo piukkana,
sanoisin, että joka kerta kun lähtee pyörällä pihasta mennee rahaa (noin ison kaljalaatikon verran), 8O mutta asiaan,
kyllä tolle dynalle litku maistuu kun tänäpänä autot kulkee neljällä, mutta onhan niissä PUOLET VÄHEMMÄN KUUTIOITA :lol: :lol: (no yks pytty enemmän),
Onko tulossa kahden kerroksen baikkereitten "kastit", ne jotka ajaa uusilla pyörillä ja ne jotka ajaa vuoden vanhoilla veteraanipyörillä, :lol: (lainaus hd-miähen seikkailuista),
mulle jo "leikkisästi" huomautettiin , että aja toi romu maakuoppaan ja hae kaupasta uusi, (hevosmiesten huumoria) :mrgreen:
mula

Joe Cool kirjoitti:Mitähän sille oikein on tehty? Eihän tuon ikäiset liki tuplasti painavammat ja moottorikooltaan liki tuplasti suuremmat Electratkaan kuluta 6l/100 ...
En tiedä, mutta mitä sille nyt pitäs tehdä? 1200 cm3 ja harvoin pääsen alle 5 litran!.. ja sitten se paukahtelee, kun moottorilla jarruttaa :oops:

sais olla kunnossa, vaikka onkin kyläpajan jäljiltä.
Seamaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Seamaster »

Bronson Eye kirjoitti:joku kirjoitti, ettei bensan saannissa ole rajoituksia, paskapuhetta, jollain sen rajoituksen nimi voi olla vaikka "NÄLÄKÄ", ja sitten,että pitää ajaa 150km, että kuluu 10e.? rahaa, sekään ei pidä paikkaansa, mulla riittää kun ajan lähinakkispudarille (paikallisten rahamiesten "yrittäjien", lounaspaikalle) :lol: (elvistelemään) ja vetäsen bigpekonihampparin bitumilla, ja torin kautta takaisin (yht.3km)niin eiköhän kymppi oo piukkana,
sanoisin, että joka kerta kun lähtee pyörällä pihasta mennee rahaa (noin ison kaljalaatikon verran), 8O mutta asiaan,
kyllä tolle dynalle litku maistuu kun tänäpänä autot kulkee neljällä, mutta onhan niissä PUOLET VÄHEMMÄN KUUTIOITA :lol: :lol: (no yks pytty enemmän),
Onko tulossa kahden kerroksen baikkereitten "kastit", ne jotka ajaa uusilla pyörillä ja ne jotka ajaa vuoden vanhoilla veteraanipyörillä, :lol: (lainaus hd-miähen seikkailuista),
mulle jo "leikkisästi" huomautettiin , että aja toi romu maakuoppaan ja hae kaupasta uusi, (hevosmiesten huumoria) :mrgreen:
Kirjoituksiasi on välillä vaikea ymmärtää. Ne ei liity juuri mihinkään
"Anna palaa Frank, selkääni osui juuri nuoli, mutta luulen että pystyn ratsastamaan"
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

mula kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti:Mitähän sille oikein on tehty? Eihän tuon ikäiset liki tuplasti painavammat ja moottorikooltaan liki tuplasti suuremmat Electratkaan kuluta 6l/100 ...
En tiedä, mutta mitä sille nyt pitäs tehdä? 1200 cm3 ja harvoin pääsen alle 5 litran!.. ja sitten se paukahtelee, kun moottorilla jarruttaa :oops:

sais olla kunnossa, vaikka onkin kyläpajan jäljiltä.
No jos sillä joskus pääsee alle 5 niin ei se nyt ihan metsässä toki ole, etenkin jos muuten toimii moitteetta. Jäi käsitys, että ei pääse alle 6:n..? Mutta arvailu on aina vaikeaa ja vielä vaikeampaa tietämättä mitä sille on tehty.

Liekö tehtaan 1200 vai konversio? Jos on itse porailtu tuohon "ensimmäiseen ylikokoon" niin sitten sille on voitu tehdä ihan mitä tahansa muutakin, vaihtaa sytkää, ruiskun ohjauksen softaa, nokkia, putsari, putkia ja mitä vain ja silloin on parempi kun ei arvaile.

Enkä minä noista kaikista välttämättömistä parannuksista ymmärrä yhtään mitään, ajelen vaan tehtaan poikien spekseillä ja jätän parantelut itseäni ja tehtaan poikia osaavammille 8) (no on minullakin yhdessä pyörässä nokat vaihdettu vääntävämpiin virginialaisen virallisen diilerin toimesta :oops: )

Jos tulpat näyttävät normaalilta, niin ei muuta kun vaan panet menemään ja ajat sen verran kuin budjetti kestää. Jos sitä lähdet johonkin pajalle säädättämään, niin sinne se bensankulutuksen ero äkkiä hupenee korkojen kera. Jos vaikka ajat keskimääräisen ajosuoritteen 7200 km kaudessa, niin litran kulutuserolla säästä 70,2 litraa bensaa. Sen hinnalla tuskin mikään paja sanoo edes päivää tänäpäivänä eikä lopputuloksestakaan ole mitään varmuutta.

Jos paikkakunnan uskaltaisit panna näkyville, niin joku ehkä voisi vinkata alueelta osaavan säätäjän, jos paukuttelu ja kulutus alkaa enmmän häiritä tai pahenee. Mutta pajalle viedessäkin olisi hyvä kertoa kaikki tehdyt "parannukset" :wink:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin