kaivelin tuolta vanhoja ja olin kirjoittanut näin:
Joe Cool kirjoitti:
Kokeile tällaisia tulppia:
On ihan korvasta kiinni, miten ne sinne menevät. Jos tuon kapean pään onnistuu puristettuna tunkemaan syvälle korvakäytävään, silloin ei kyllä kuulu välttämättä haluttujakaan ääniä. Itse lyhennän sitä vähän ja silloin tuo leveä pää tukkii korvan suuaukkoa mukavasti ja leikkaa sen suhinan. Asennustapa löytyy parhaiten kokeilun kautta.
Tuollahan noita myydään kai pienemmissäkin erissä:
http://tuotteet.etra.fi/main.html?nodeU ... 295&path=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja varmaan monista rautakaupoistakin. Itse tilasin maailmalta koko laatikon 200 paria.
Kävin oikein kerran vartavasten tekijällä, joka tekee valettuja tulppia. Kävelin sisään ja sanoin päivää, otetaanpas nyt malli ja valetaan tulpat, niin tulee sitäkin kokeiltua. Tekijä sanoi, että eipäs otetakaan noin vain aikaa varaamatta, varaa aika ja palataan sitten 2-3 viikon kuluttua asiaan. Sanoin kiitos ja näkemiin ja palaamatta on vieläkin.
Eli noilla pienillä vihreillä mennään aina kun on umpikypärä päässä. Muuten ei pysty. Ja tosiaan soundia voi säätää sillä, miten syvälle onnistuu tulpat tunkemaan.
Davida Jet avokypärällä en lehmän tuulilasin suojissa tulppia tarvitse, vaikka korvat ovatkin kovin melulle herkistyneet.