Rautapiä ---> Evo... avautuminen

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Choppers_forever

Rautapiä ---> Evo... avautuminen

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Törö,

Nyt sitten tein sen. Ei helvetti enään pää kestänyt ja ajohalut ensi kesää varten ovat HIRVEÄT. Viime kesänä ajoin rublaussuhteessa 1 ajopäivä / 5 rublauspäivää. Ei kiitos. Viimeisenä niittinä oli katsastusmiehen vittumaisuus HYVÄKSYTTYJÄ runkonumeroita kohtaan

" En mä näitä katsasta, mee sinne Seinäjoelle katsastamaan, jos haluut tätä muuttaa. Jos haluut valittaa, niin kanavat ovat auki..."

= Suomeksi = vika jolla hylätään kyllä löytyy...

Syynä hylkäämiseen oli epäluotettavan katsastusmiehn hyväksyntä alkuperäisessä paperissa.. Voe viddu. Pani vihaksi ja myinkin sitten halvalla vehkeen pois. Melkeen olin ostamassa jaappaninkopteria, mutta onneksi(?) järki voitti ja sain Evo sportin alle. Muuten, Kylläpä käy vekotin hienosti :) MUTTA vaihdon suurimpana syynä oli oma tyhmyys/ osaamattomuus, ei rautapään huonous. Törkeen makee peli se rautis oli.. Jos vertaa rautista evoon, on kuin vertaisi raivohullun norsun panoa marsun moiseen. Varmasti tulee ikävä niitä harvoja ajohetkiä, sillä oli se manee.

Eli viime kesänä en päässyt yhteenkään ralliin ( paitsi Norrtäljeen ) eli josko nyt onnais. Halu ajamiseen voitti hienouden. Ja budjetti riitti evo sporttiin. Piste.Ugh.

CF aka J avautui aamuhumalassa....

PS. On mulla hippikopteriroippeet tuolla nurkassa. Ne kyllä iskeytyvät tuohon liian hienoon evolaiseen... jossain vaiheessa. :twisted:
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Älä CF puolustele rautapäästä luopumista!

Myönnä vaan että näit Valon! :lol:
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Ja muista CF, että älä ylpisty liikaa. Se Evo-Sporttikin vaatii nöyrää asennetta ja kunnioitusta. Jos tuon muistat, niin sitten huolettomia kilometrejä piisaa jos niikseen tulee. Ja yleensä niikseen tulee :wink:
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Tähän aiheeseen kaivataan jotain valaisua Igorin suunnalta :roll:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Mopopoika -65
Viesti:

(Tai Masan, Jorken, Mopopojan, SporttiBoyn suunnalta)

Jotenkin arvelinkin että Sepi meni tuohon koukkuun..... :lol:
Aake
XLH-84 (late)
rieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rieska »

CF eläpä nyt, joskus pitää tehdä kipeitä valintoja, niin tein mieki, piti vaan tunnustaa että ei riitä aika ja taito vanhan ylläpitoon 8O

-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
igor

Viesti Kirjoittaja igor »

Minä tiedän ne tiet niin tarkalleen,
minä tunnen ne kumpaisenki:
Vie toinen se korpien tyyneyteen,
käy toisella tuulien henki.

Post scriptum:

Tuossa vielä yöllä mietin asiaa, kyllä itse kaipailen sitä rautapään rouheaa käyntiä ja alkukantaista tärinää mikä välittyy käsiin kun nostetaan luisti kattoon. Sitä voimaa mikä odottaa kesyttäjäänsä. Vielä minä sellaisen hankin.....
-Sexton-
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

rieska kirjoitti:CF eläpä nyt, joskus pitää tehdä kipeitä valintoja, niin tein mieki, piti vaan tunnustaa että ei riitä aika ja taito vanhan ylläpitoon 8O

-rieska
Niinpä, mulla meni niin. Kun aika on kortilla ja ajohalut hirveet, niin helposti osat läsähtivät tallin seinään ja ärräpäät lenteli pitkin kyliä. Rautis päätti olla lähtemättä kesäiltaan, yleensä aina kun jotain mukavaa ajelua oli tiedossa..

Katsotaan mitä Evolainen tuo tullessaan. Kenties saan kilometrejäkin alleni. Mutta hellällä kädellä Evoa pitää kohdella, kun ei sitä vielä tunne.

CF
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Vähän sääli, jos olis pikkasen irtopätäkkää voisin kiinnostua projektista kun nyt oon riittävästi Evosportin kanssa harjoitellut...

Oikeesti itse oon nimenomaan Rautiksesta ollut kiinnostunut mutta aikoinaan järki voitti ja nyt alkaa harjoittelukappale olla jo tuttu.

Mutta On Evokin kiva ja kun sitä jaksaa ymmärtää ja hoitaa niin kyllä se vie aika pitkälle ihan ongelmitta.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Moro,

Ja terveisiä Kiinasta. Pariin viikkoon en ole kerinnyt foorumilla pistäytymään joten on tässä vaiheessa mukava huomata että jotkut aiheet ne vaan säilyy :D
Tuohon valinnan vaikeuteen tai vaihtamisen tuskaan en oikein itse osaa mitään sanoa kun ainoa vaihto mitä on tullut tehtyä oli Shadown myyminen Rautapään eduksi. Toisaalta jos pitäisi itse valita ajaminen tai ropaaminen niin kai se itselläkin siihen ajamiseen kuitenkin kääntyisi. Ainaskin ajoaikaa kesällä pitää olla enemmän kun ropaamista. Onneksi näin on toistaiseksi vielä ollutkin (fingers crossed).

T: Affe

PS: Parit kuvat Kiinan reissusta on muuten tulossa sivuille kunhan selviän ensin tästä tärinästä :? Löytyi paikallinen H-D myymäläkin.
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

rieska kirjoitti:CF eläpä nyt, joskus pitää tehdä kipeitä valintoja, niin tein mieki, piti vaan tunnustaa että ei riitä aika ja taito vanhan ylläpitoon 8O
Nyt näin ajokauden päättäjäisten yhdeksäntenä päivänä (paskat olot alkaa olla jo) ajattelin, että itse voisin ehkä siirtyä haastavampaan värkkiin. Ei kyllä tekisi mieli Sportsterista luopua, on se sentään aina munakas Evo-versionakin. Ei vaan tuota mynttiä ole niin paljon.

Kaljapäissäni fundeerasin, että jos saisi vanhan isäukon innostumaan ja möisi Sportsterin sille 8) Silläkin uhalla, että saan monien vihat niskaani, minusta pannu ei nyt niin esteettinen ole (toim. huom. ei se rumakaan ole!). Jotenkin shoveli on semmonen että siitä huokuu härskiys :twisted: Jostain syystä rautis ("shovelhead-sportster") ei nappaa samalla tavalla, en vielä itsekään tiedä miksei... Varmaan se on se sisäsiittoinen "mun isillä on isompi". Knucklehead on ehdottomasti nätein, mutta se voi vaatia ehkä enemmän niin lompakolta kuin taidoilta, sen aika on varmaan myöhemmin. Suatana kun jepjepillä oli pikkulättä kesällä myynnissä aika halvalla, mutta liian kalliilla minun kukkarolle :evil:
Mopopoika -65
Viesti:

Pakko takertua termiin "shovelhead-sportster"...

Kyllähän se oli niin, että rautapää oli paljon ennen shovelia, joten ennemminkin pitäisi shovelin kohdalla puhua "sportsterhead":sta :lol:

Tuliko muuten "ironhead" -nimitys käyttöön vasta vuonna 1986 kun evosporty ilmestyi markkinoille?
Aake
XLH-84 (late)
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Mopopoika -65 kirjoitti:...Tuliko muuten "ironhead" -nimitys käyttöön vasta vuonna 1986 kun evosporty ilmestyi markkinoille?
Vai silloin kun ulkonäöltään samanlainen - mutta alumiinikansinen - shoveli esiteltiin?
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Kyselin amerikan pojilta ja kommentit olivat:

I never heard the term Ironhead before the evo Sportsters came
out.We just call them Sportsters.Since all Sportsters had the same
basic heads design till 86 unlike big twins-knuckle -pan and shovel.
Bob
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Kukas tää Bob on ja missäpäin vaikuttaa 8O :?: :?:
Vastaa Viestiin