Ole Cool - Osta kunnon lasit! www.joecool.fi

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Joe Cool
Viesti:

Re: Ole Cool - Osta kunnon lasit! Olen avannut verkkokaupan.

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

SG-Rider kirjoitti:laskun lisätietoihin lasien mallin, kun en hätäpäissäni muutakaan keksinyt.
Juu, sori, laskutus on vähän alkeellinen tässä kauppaversiossa. Olen tässä joulunpyhät ja oikeastaan kaikki illat vetänyt virtuaaliset nörttilasit silmille ja väsännyt uutta verkkokauppaa uudella huomattavasti monipuolisemmalla avoimen lähdekoodin kauppaohjelmistolla, jolla monet suuretkin verkokaupat on toteutettu. Melkoinen homma kääntää kaiken maailman viestejä, ohjeita ja painikkeita Suomeksi, mutta nyt kauppa alkaa olla jo paketissa ja puhua selvää Suomea :D Tämän jälkeen voin jo melkein ruveta kaupaamaan verkkokauppasovelluksia sivutuotteena :lol:

Uudessa kaupassa tulee lasku automaattisesti tilausvahvistuksena viitenumeroineen, joten jatkossa ei tarvitse keksiä itse :) Kauppa tulee uuteen osoitteeseen ihan lähipäivinä ja informoin heti kun on valmista ja tuotteet sisällä kaupassa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Joe Cool
Viesti:

No niin, nyt verkkokauppa on uusittu perusteellisesti ja siirretty 1.1.2014 uuteen osoitteeseen http://www.joecool.fi" onclick="window.open(this.href);return false; - käykäähän tutustumassa ja innostutte, niin oikein tilaamassakin. 8)

Kaikki kaupassa näkyvät lasit löytyvät suoraan varastosta.

Vahvuuksilla varustetut tulevat myyntiin 1-2 viikon sisään näiltä näkymin.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
SG-Rider
Viesti:

Re: Ole Cool - Osta kunnon lasit! www.joecool.fi

Viesti Kirjoittaja SG-Rider »

Nyt on asiallisen näköinen kauppa, selkeä käyttää ja info esillä. Ei mennyt käyttämäsi aika hukkaan :wink:
FXD -01
SG-Rider
Viesti:

Ja tänään oli posti tuonut lasit laatikkoon 8) On muuten kevyet, ja istuu hyvin jopa minunkin päähän, aika harvat lasit sen tekee.
Nyt ei tarvittais enää kun sitä auringon paistetta...
FXD -01
MTee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MTee »

Lasit tuli, ja Hyvät on.
Kiitos !
Make
FLHRI 2002
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

Joe Cool kirjoitti:...Vahvuuksilla varustetut tulevat myyntiin 1-2 viikon sisään näiltä näkymin.
Kuka istuttaa linssin kehykseen ?
Eikös sen polttopisteen pidä olla oikeassa kohdassa, ettei mee scootteri ojaan ?
8O
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

hyvä Ykä mut siirä toi toi sun kaupallinen sivuustos johkin muualle,,
sortsit. Bronson eye,
Viimeksi muokannut Bronson Eye, 23:39 05.01.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Bronson Eye kirjoitti:hyvä Ykä mut siirä toi toi sun kaupallinen sivuustos johkin muualle,,
sortsit. Bronson,
Sitä muuta ei vielä meidän foorumilla ole, mutta voishan tätä vimmaa tietysti hiukan hillitä.
T.moderattoripertti
moderattori

Romu rauhoittaa!
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

mitä vimmaa. no brendo, njet boni8maie,
Joe Cool
Viesti:

Pertti kirjoitti:
Bronson Eye kirjoitti:hyvä Ykä mut siirä toi toi sun kaupallinen sivuustos johkin muualle,,
sortsit. Bronson,
Sitä muuta ei vielä meidän foorumilla ole, mutta voishan tätä vimmaa tietysti hiukan hillitä.
T.moderattoripertti
Niin, se yhteistyökumppanien / firmojen osio yhä puuttuu ja tämä on vain yksi ketju muiden joukossa, jonka voi jättää lukematta tai lukea - nyt tästä ja kun se osio on perustettu, sitten sieltä. Sille minä en voi mitään.

Kiinnostusta laseihin on ja tilaajien pyytettömille ja 100% varmasti pyytämättömille kehuille en voi myöskään mitään. Kiitos niistä jokaiselle palautteen antajalle. Itse en ole tätä nostellut minkäänlaisella vimmalla ylös, tälle vuodelle on vain yksi aikaisempi erittäin olennainen lisäys uusitusta sivusta ja uudesta osoitteesta.

Ja kaupallisuudesta vielä vähän. Sen verran voin rauhoitella, että toiminimen ja aputoiminimen parustaminen maksaa tasan 200 euroa. Harrika-lehden mainos maksaa 50 euroa / numero. Tällä hetkellä mukavasti alkanut kauppa on tuottanut minulle myyntikatetta 169,82 euroa, eli olen vielä selvästi miinuksella pelkkiin perustamiskuluihinkin verrattuna mainos- ja muita kuluja edes mukaan laskematta.

Ja vielä voin varoitella muita aloittavia sivutoimisia yrittäjiä - jos yritys pysyy pystyssä niin kauan, että eläkevakuutusjärjestelmä pääsee apajille, niin on aivan sama mitä yritys tuottaa, pientä voittoa tai tappiota n. 146 eur/kk on minimi YEL maksu. Eli tämä lienee kaatanut kyllä meillä aika monta sivutoimista yritystä. :twisted: Minunkin on pakko keksiä sitä ennen muuta toimintaa toiminimen puitteissa (suunnitelmia toki on), tällä lasikaupallisuudella sitä ei pysty ikävä kyllä maksamaan. :roll:

Matkaa on siis vielä paljon edessä, että voi edes jotain kuvitella tästä tienaavansa. Mutta en ruikuta, ostajien iloiset ja tyytyväiset kommentit nostavat hymyn huulille ja luovat uskoa siihen, että joku päivä olen vielä plussalla :)

Juuri teidän ilonne on nyt palkkani tästä. Ei harrastuksesta tarvitse elääkään, niin kauan kuin päätöitä on ja sen palkka elättää.
Viimeksi muokannut Joe Cool, 12:11 06.01.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joe Cool
Viesti:

MrX kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti:...Vahvuuksilla varustetut tulevat myyntiin 1-2 viikon sisään näiltä näkymin.
Kuka istuttaa linssin kehykseen ?
Eikös sen polttopisteen pidä olla oikeassa kohdassa, ettei mee scootteri ojaan ?
Arvoisa X - kiitos asiallisesta kysymyksestä ja vastaan siihen parhaan kykyni mukaan, koska vahvuuksien kanssa ei saa leikkiä eikä niiden toimittamista voi kuitata huumorilla.

Ehdottomasti pitää olla polttopisteet kohdallaan! Ja tästä syystä vahvuuksilla olevien lasien tilaus vaatii lomakkeen täytön, jossa on kaikkien muiden resptiarvojen ohella ilmoitettava sekä oikean että vasemman pupillin etäisyys keskilinjasta. Tämä on erityisen tärkeää hajataiton kanssa - olen antanut kertoa itselleni.

Syy tähän toimitusten aloittamisen viiveeseen on juuri tässä tarkkojen tietojen ilmoittamisessa. En halua toimittaa tavaraa, joka ei ole sitä mitä pitäisi ja siksi juuri tässä kohdassa ei ehdottomasti saa tulla väärinkäsityksiä. Olen ajatellut, että reseptin kopion voisi myös lähettää minulle halutessaan varmuuden vuoksi.

Tehdas oli nyt 2 viikoa joulu- ja uudenvuodenlomilla ja aloittaa työt huomenna 7.1. 2014 ja sen jälkeen pääsen sopimaan näistä käytännön asioista heidän kanssaan ja voin aloittaa tilausten vastaanoton.

Lasit valmistetaan Saksassa valmiiksi asti ja linssien istutus tehdään siis siellä, HELBRECHT optics on firma ja sijaitsee Hildenissä Düsseldorfin vieressä.
Kuva

Näin sanoo googlen kääntäjä heidän firmastaan:
Vuodesta 1966 meidän perhe on juurtunut tällä alalla. 1992, nykyinen yritys Helbrecht Optiikka perusti vanhin kolmesta veljeksestä Helbrecht. Kaikki alkoi hyvin klassinen autotallissa.

Olemme johtava valmistaja / toimittaja Biker ja moottoripyörät silmälasien kanssa "
Euroopassa olemme kiistaton ykkönen. Niistä tarjous, muun muassa aurinko-, urheilu-, suojelu-ja silmälasien ja Urheilu silmälasien.

Vastoin yleistä kehitystä alalla, olemme laatineet päättänyt kehittää tuotteitamme Saksassa
Tuotteita myydään jälleenmyyjien kautta. Teemme jatkuvasti välillä 120000-250000 Lasit varastossa. lisäksi meidän ... optikot tarjoamme loppukäyttäjille mahdollisuus...myös mittatilaustyönä voimakkuuksilla ovat saatavilla suoraan meiltä - tietenkin, MADE IN GERMANY tunnusomaista yhtiömme on tänä päivänä intohimo moottoripyöräily ja moottoriurheiluun.
Lassi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi »

Tilattu ;)
HD Ultra Limited -21
SG-Rider
Viesti:

Tuli mieleen, tuollahan on etusivulla tuo linkit-osasto, sinnehän vois lisätä Joen sivun. Vai?
FXD -01
jman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jman »

Joe Cool kirjoitti:Ehdottomasti pitää olla polttopisteet kohdallaan! Ja tästä syystä vahvuuksilla olevien lasien tilaus vaatii lomakkeen täytön, jossa on kaikkien muiden resptiarvojen ohella ilmoitettava sekä oikean että vasemman pupillin etäisyys keskilinjasta.
Ei välttämättä riitä... Ja siitä tarina tässä:
Ostin melkein kymmenen vuoden jälkeen silmälasit Suomesta (tullut osteltua Kiinasta siellä kulkiessa). Kävin oikein silmälääkärillä, että on arvot jetsulleen. Valitsemani liikkeen suppeasta valikoimasta sopivimman näköisten pokien kova hinta ei yllättänyt, mutta toimitusajan pituus yllätti (verrattuna Kiinassa tottumaani max seuraavaan päivään), kuten myös että luvattu toimitusaika ylittyi kahdella kuukaudella. Lopulta sain lasit. Eivät tuntuneet hyviltä, ja seuraavana päivänä palasin liikkeeseen. Myyjä nurisi että minun pitää vaan totutella, ikäänkuin olisin ollut ensimmäisiä prillejäni ostamassa, mutta suostui viimein laseihin oikein tutustumaankin. Mainittu polttopiste oli sentin liian alhaalla linsseissä! Eli olisi pitänyt olla nenä taivasta kohti tai prillit puoliksi otsalla että olisi ollut fokus kohdallaan.

Tämä ei tietenkään liity mitenkään Joen laseihin tai niiden linssien hiojiin, vaan siihen että vahvuuksilla olevien lasien myyminen / ostaminen on selvästi hankalampi homma kuin pelkkien aurinkolasien.
Joe Cool
Viesti:

jman kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti:Ehdottomasti pitää olla polttopisteet kohdallaan! Ja tästä syystä vahvuuksilla olevien lasien tilaus vaatii lomakkeen täytön, jossa on kaikkien muiden resptiarvojen ohella ilmoitettava sekä oikean että vasemman pupillin etäisyys keskilinjasta.
Ei välttämättä riitä...

Mainittu polttopiste oli sentin liian alhaalla linsseissä! Eli olisi pitänyt olla nenä taivasta kohti tai prillit puoliksi otsalla että olisi ollut fokus kohdallaan.

Tämä ei tietenkään liity mitenkään Joen laseihin tai niiden linssien hiojiin, vaan siihen että vahvuuksilla olevien lasien myyminen / ostaminen on selvästi hankalampi homma kuin pelkkien aurinkolasien.
Kiitos ennakkovaroituksesta, tämä on tärkeää tietoa sekä minulle että jokaiselle vahvuuksilla olevien lasien tilaamista harkitsevalle. Lisätään tämä polttopisteen korkeutta koskeva kysymys tehtaan kysymyslistaan eilen tehtyjen jatkoksi ennen noiden tilausten aloittamista.

Tämä on hyvää keskustelua asiaan liittyvistä ongelmista aivan yleisestikin eikä pelkästään minun kauppaani liittyen. Nykyään kun netistä voi tilata kaikkea, niin tietoa pitää olla entistä enemmän niin ostajilla kuin myyjilläkin.

Palaan tähän - lähetän kertomuksesi tehtaalle ja vastauksen saatuani informoin lisää asiasta.
Lukittu