Ensimmäinen ajokausi takana, olisi voinut olla jo 30:s jos olisi ollut älyä aloittaa ajoissa Nyt kyselenkin apuja kuinka saada aikaan Bob:lle vakiota paremmat soundit. Rakenne: 2 in 2 putket vai 2 in 1 putket. Valmistajat: Vance and Hines / Supertrapp / Bassani / Python / Cobra / nn. Onko eroja ?? Tavoitteena olisi harmaa, äijämäinen jytke kohtuu äänenpaineella ( ei Antti Tuiskua eikä Jonny Rottenia..ehkä enemmän harmaata Rollaria .. )
Ääneen kantaa ottamatta Atte Loimaalta sanoi että 2in 1 putki toimisi parhaiten jos laittaa esim powercommanderin joka kannatta kyllä hommata jos putken vaihtaa. Itsellä softailissa 2 in 2 putki ja tahtoo hieman paukutella . Jytinää kaiketi saa melkein millä vaan mainitsemistasi putkilla.Äänimailmaan ottaakoot muut kantaa
Moottorille kaikista paras 2-1 putkisto. Esim. Supertrapp on hyvä, saa levyillä muunneltuu putkiston "luonnetta", ts. ääntä ja vääntöä saa säädeltyä levyillä.
Koska muutoksella tavoitellaan vain parempaa soundia onko ohjauselektroniikan setuppia muutettava kun päivittää alkuperäisen vaimentimen uuteen ( tai muutetaan Supertrapin vaimenninlevyjen lukumäärää ) ?
Kyllä se kone on vakionakin jo niin laihalla että aivan ehdottomasti kannattaa säädättää. Putken vaihtaminen kunnolliseen, eli esim. Supertrappiin pahentaa asiaa entisestään.
Samaan syssyyn vaan se rajoittava putsari vaihtoon ja commanderilla seokset kohdilleen, alkaa sitä vääntöäkin löytymään niin kuin pitäisi. Tiedän, kustannukset eivät houkuttele mutta tuskin kukaan ko. operaation jälkeen on ajatellut että eipä kannattanut. Mikäli säätäjä osasi hommansa siis.
Suosittelen Attea V-Twin Citystä, Loimaalta, on erinomainen pyörän säätäjä.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Kun lienen niitä harvoja huono-onnisia, jonka pyörän pakoputkien e-hyväksynnän poliisisetä on tien päällä tarkastanut, niin en malta olla tuota e-hyväksyntäasiaa mainitsematta. Pakoputkia on siis ratsattu, tosin ilmeisesti hyvin harvoin. Kun myös vuosittaista katsastuspakkoa on väläytelty (eihän se kuitenkaan tule, eihän), niin kannattaa itsensä kanssa sopia, onko hankkimassa e-hyväksyttyä pakoputkea vai ei. Vaikka tähän uudehkoon pyörään pitäisi putkien olla e-hyväksytyt, ei silti ehkä ole iso riski hankkia muitakaan jos ne ei vallan hirveästi mölyä?
Jos et ole sattunut huomaamaan, on tuossa linkki omiin kokeiluihini, vääntö oli kylläkin se suurempi kiinnostuksen kohde. 2-1-putki siis voi olla huonokin... http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=34&t=48147
Kiitokset UrpoTJ:lle linkeistä ja vastauksesta. Odottelinkin että tästä projektista saattaapi tulla mielekkään mutkainen Noi A:n putket rupesi kiinnostamaan tuon e-hyväksynnän takia ( onko muita merkkejä ?? ). Mutta pitää vielä yrittää selvittää millaiset soundit niistä lähtee. Netistä löytyy muutama videonpätkä aiheesta mutta kovin huonolla äänellä ( mikki vai putket !! ).
Laihallakäymiseen löytyy myös "halvempi" kikka,laittamalla lamdarikastimet. Huijaa systeemiä .. Löytyy sitten multa ylimääräiset jos tarviit . . ja halvemmalla kun uudet
Ei millään pahalla mutta noi rikastimet on aivan huijausta. Se lamdban säätövara on niin minimaallinen että käytännössä rikastimillakin käy laihalla. On mullakin sellaiset hyllyssä, en kehtaa kyllä niitä suositella.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Tee niinkuin kaikki muutkin, vaihdat pöntöt ja säilytät alkuperäiset. Jos joudut katsastukseen mikä on lottovoiton veroinen sattuma niin laitat vakiot paikalleen. Äänet on makuasioita joten paha suositella, itsellä v&h oval slip-onit tms, vaihto kestää alle puoli tuntia. Jos ei ole muita muutoksia niin mopo säätää itse itsensä.