Enska ketju
Enska ketju
Terve
Mikä on säätöohje enskaketjun oikealla kireydelle.
Heritage softail -98? Remmi takana pitää myös kitinää, onko järkevää voidella sitä jollakin kumin hoitoaineella.
Mikä on säätöohje enskaketjun oikealla kireydelle.
Heritage softail -98? Remmi takana pitää myös kitinää, onko järkevää voidella sitä jollakin kumin hoitoaineella.
säätöä
Eiköhän noin 12-15 mm keskikohdasta mitattuna olisi sopiva "joustovara".
Remmiä ei tartte käsitellä millään. Tarkista, että se on suorassa ja sopivan kireä. Aihetta käsiteltiin foorumilla laajasti jokin aika sitten. (Etsi "haku"-toiminnolla).
Remmiä ei tartte käsitellä millään. Tarkista, että se on suorassa ja sopivan kireä. Aihetta käsiteltiin foorumilla laajasti jokin aika sitten. (Etsi "haku"-toiminnolla).
Enska ketju
Terve
Kiitos edellisistä tiedoista
Onnistuuko säädön tehdä tarkistusluukusta? Öljynpinta näytti olevan onnettoman alhaalla.Kumitutti oli edessä vuotanut ja paiskonut öljyä sieltä. Mikä on oikea öljymäärä? -98 evo.
Kiitos edellisistä tiedoista
Onnistuuko säädön tehdä tarkistusluukusta? Öljynpinta näytti olevan onnettoman alhaalla.Kumitutti oli edessä vuotanut ja paiskonut öljyä sieltä. Mikä on oikea öljymäärä? -98 evo.
-
Vieras
onnistuu tarkistusluukusta säätö........näet mutterin.......jos ei tuumahylsyä nii 14mm toimii ihka hyvin.......mutteri auki ja samalla nostat hylsyllä ja jatkovarrella mutteria ylöspäin........joskus se vie aikaa ennenku löytyy oikee vapaaliike mutta kyllä se siitä kuiteski löytyy.........ja vanhat öljyt pois ja litra uutta tilalle......eli tilavuus on litra.
Enska ketju
Kiitos edellisistä vihjeistä.
Pitääkö ketjun vapaaliike(7-14mm)? mitata kiristäjässä olevan luistimen yläpinnasta pinnasta ketjun alaosaan. Ketju ylhäällä tuntui olevan aika löysällä, nostin sormella sitä ylöspäin n.20mm, Onko liikaa?
Pitääkö ketjun vapaaliike(7-14mm)? mitata kiristäjässä olevan luistimen yläpinnasta pinnasta ketjun alaosaan. Ketju ylhäällä tuntui olevan aika löysällä, nostin sormella sitä ylöspäin n.20mm, Onko liikaa?
- Mopopoika -65
- Viesti:
Enskaketjun vapaaliike mitataan ketjun yläosasta keskeltä.
Nosta ketjua sormella ylös päin ja paina alaspäin. Tuo liike yläasennosta ala-asentoon pitäisi olla tuon 12 - 15 mm.
En tiedä onko vaihteen oltava vapaalla, mutta itse suosin sitä tapaa.
Huom! Mittaus tulee suorittaa aina myös lukitusmutterin kiristyksen jälkeen, koska kiristettäessä lukitusmutteria voi säätö hieman elää.
Nosta ketjua sormella ylös päin ja paina alaspäin. Tuo liike yläasennosta ala-asentoon pitäisi olla tuon 12 - 15 mm.
En tiedä onko vaihteen oltava vapaalla, mutta itse suosin sitä tapaa.
Huom! Mittaus tulee suorittaa aina myös lukitusmutterin kiristyksen jälkeen, koska kiristettäessä lukitusmutteria voi säätö hieman elää.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Enska ketju
Kiitos
Pyörällä on ajettu n.45000 km, kuinka usein kannattaa säätää ketju?
Mikä on lukitusmutterin momentti? ja kannattaako laittaa ruuvin päähän jotakin ruuvilukitetta. En tiedä mikä on aiheuttanut säädön tarpeen!olisiko luistin kulunut tai ketju venynyt.
Mikä on lukitusmutterin momentti? ja kannattaako laittaa ruuvin päähän jotakin ruuvilukitetta. En tiedä mikä on aiheuttanut säädön tarpeen!olisiko luistin kulunut tai ketju venynyt.
Re: Enska ketju
Säädön useus ei ole pointti, vaan tuntuma. Sportille on tyypillistä nykiminen, kun ajetaan pienellä nopeudella ja liian isolla vaihteella; sportti on kierroskone - jos haluaa jäljitellä Big Twinin blat-blat-louskutusta, niin kyllä varmasti nykii. Siis vaihda pappamopoon tai opettele spotyn metkut.INE kirjoitti:Kiitos
Mutta jos toi nykiminen tuntuu normaalia häritsevämmältä, silloin kannattaa säätää enskaketjun kireys. Joo, on siihen lukitusmutteriin momenttikin olemassa, mutta järki ja kohtuus riittää. Ei mitään kierrelukitteita, säätö on niin helppo tehdä missä ja milloin vain. Tuskin on ketju mihinkään venynyt uskoisin. Ei kun luukku auki ja säätämään
-
Vieras
jahas
mulla on varmaan lukihäiriö tai sitte kuula on entistä enempi menny sekasin, mutta eikö inen mopo oo heritage, edelleen se kireys on kylmänä ja tietty vaide vapaalla 7mm, uskosin et ne tehtaallakin jotain tietää, ja edelleen yläketju, nosta ketjua sormella, vapaaliike tarkoittaa todella vapaaliikettä eikä sitä et liikutat ketjua 100kg: voimalla, ja siihen et milloin sen tarkisttaa tai kuin usein nii sehän on niin et 8000km välein kun öljyt vaihdat nii samalla takistusluukusta säädät ketjun ja samasta luukusta öljyt sisään. eli 1 litra.
Enskaketju
Terve
Ei se mitään vaikka minun alkuperäinen teksti on siellä toiseen kertaan, hyvät ja asiantuntevat vastaukset kuitenkin ovat tärkeitä.Olen tilannut jo ajat sitten huoltomanuaalin Heritageen tullee varmaan alkuviikosta, kuitenkin olen saanut palstalta tähän asti ASIATUNTEVIA vastauksia, kiitos kaikille avusta. Täytyypä käydä olusella...
Ei se mitään vaikka minun alkuperäinen teksti on siellä toiseen kertaan, hyvät ja asiantuntevat vastaukset kuitenkin ovat tärkeitä.Olen tilannut jo ajat sitten huoltomanuaalin Heritageen tullee varmaan alkuviikosta, kuitenkin olen saanut palstalta tähän asti ASIATUNTEVIA vastauksia, kiitos kaikille avusta. Täytyypä käydä olusella...