Tarvikkeista ja muista kilkkeistä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Ilkimys

Tarvikkeista ja muista kilkkeistä

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Techboardin puolella käytiin keskustelua tarvikekataloogeista yms. ja koska se juttu päättyi niin vielä kommentti tällä saitilla.
Kirjeenvaihtotoverini Hemuli "tuomitsi" tehtaan oman tarvikekataloogin. Suosittelen tutkimaan sitä hiukan tarkemmin. Valitse sieltä joitakin osia ja kysy hintaan Chigacosta ja vertaa CC:n vastaavaan. Saatat yllättyä iloisesti. :D

Mutta noin periaatteessa en hyväksy tätä tuomitsevaa linjaa jolla meikäläiset bolttonin ruuvaajat tuomitaan. :evil: On avain turha kuvitella, että joka ukko pystyy saati sitten osaa valmistaa itse osat. Näitä jotka luulevat osaavansa on nähty liikaakin. Todellisia osaajia ei Suomesta löydy montaakaan.

Jos mopo on kasattu valmiista osista ja se on tyylikäs niin se on tyylikäs vaikka kalikat onkin tehty jossain tehtaassa. Tai jos se on sen näköinen, että itse sitä diggaa niin asiat on hyvin.

Ja eiku kataloogi kouraan ja tilaamaan lisää ruuvattavaa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

asiaa Ilkimys!

Ja jos tuomitaan tarvikeosien käyttö pyörässä, niin eikö silloin pitäisi myös tuomita tehdaspyörän käyttö rakentelun pohjana. Siis ainoastaan täysin itsetehdyt pyörätkö olisivat niitä oikeita.... :twisted:

Meikä ainakin ottaa sopivan osan sieltä mistä löytää ja jos rahatilanne sallii, niin sitten kuolataan katalookeja :lol:
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Itse itseäni lainaten...

Jostain se on aloitettava, ja silloin on kataloogeista suuri apu...Eli rohkeasti luetteloa selaamaan - kunhan muistaa toimia hyvän maun rajoissa. Ja mitäs näistä makuasioista on moneen kertaan sanottu...

Eli en nyt sentään tuominnut ketään niinkuin ehkä jotkut toiset.
Katalogirakentamisessa on vain se vaara, ettei pystytä hahmottamaan sitä miltä se luettelon värikuvassa hyvältä näyttävä biitti näyttää omaan pyörään kiinnitettynä. Sitten tulee niitä ylilyöntejä.

Ei kaikkien pidäkään itse tehdä osiaan, mistäs muuten löytyy töitä ammattilaisille ja meille firispohjalta toimiville...

Ja se kommentti tehtaan omaa lisävarusteluetteloa vastaan, se oli lähinnä periaatteellinen. HD vieroksui tarvikevalmistajien tuotteita kunnes huomasi että siinähän pyörii iso raha - sitten tehtiin itse samanlainen luettelo eikä enää edes muisteta menneitä aikoja. Tuolla techboardin puolella on joskus joutunut neuvomaan tulokkaita ettei se HD:n tehdas ole ainoa joka näihin osia tekee...
ronski

mäja

Viesti Kirjoittaja ronski »

oikeessa oot ilkimys, se on makuasia sano koira ku takapuolta nuoli, jokainen tehköön mitä haluaa mutta pysyköön kuitenkin lestissään.
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Pienenä lisäyksenä edelliseen kommenttiini mainittakoon, että Hemuli oli omissa kommenteissaan harvinaisen oikeilla linjoilla. Kritiikkini oli suunnattu "vierailijoille" :wink:
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

noniin, enpä ole enää vieras. 8)

kysymys on kuten Hemuli asian sanoi, kauniit kiiltävät osat katalookissa eivät aina "osu" kokonaisuuteen.... vaikkakin kauneus on katsojan silmässä. Tässä yli kaksi vuosikymmentä suomalaista rakentuluskeneä seuranneena täytyy todeta, että ne tekee jotka osaa ja loput... ketään nimeämättä.

Kai se yritys on sitten se tärkein, ja harva osaa hahmottaa miltä se peli valmiina näyttää. Ne joilla on se taito hallussa huomaa kyllä.

Jack
hemuli
Viesti:

Nyt tuli kyllä iso rasti seinään... Jack kirjautui!!!

Vielä jos Lawless kirjautuu niin joutuuko tekemään raittiuslupauksen... 8O
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

Hähää, täällä ollaan Hemuli :twisted: :!:
Nyt ootkin sitten absolutisti...VAI 8O :?:

Periaatteessa kaikki tästä aiheesta kirjoittaneet ovat oikeassa... :?

No mulle noi kataloogien kilkkeet on pääasiassa hyviä (joskus myös huonoja :oops: ) AIHIOITA :twisted:
Kun niitä löytää käytettyinä tai sitten tekee mallin mukaisen hieman modifioiden niin se sopii mulle.
Hemulin mainitsema vaahtosammuttimen hylsyistä tehty öljysäiliö on mulle erityisen "tärkeä" osa. Thanks bro 8)

Toki asia on niin kuten aikaisemminkin on todettu, ettei kaikkia kiinnosta koneistus tai metallityöt. Eikä tarviikaan - pääasia että homma toimii.
Hyvät kontaktit osaaviin ihmisiin on myös eräs tämän harrastuksen 8O kulmakiviä 8)
WanhaHippi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WanhaHippi »

mulla on mopedissa ihan riittävästi noita live to ride tekstejä syystä kun
se edellinen omistaja joka paikkaan niitä on laittanut eikä nyt ole budjettia uusia ostella saati taitoa tehdä vastaavia palikoita itse,mutta ei ne mua häiritse ja laite toimii,laittelen sitten kun siihen on mahdollisuus,eikun mukavia loppusyksyn ajokelejä...
hemuli
Viesti:

No voi sviddu... 8O

Nähdäänkö lauantaina ykkösen kaljaillassa SELVÄ HEMULI :!: :?:

Mitähän niille kaikille bisseille tehdään jotka on vielä tarjoamatta??? :twisted:
jaarli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaarli »

Mulla pysyy hitsipilli ja peltisakset jonkin verran käsissä, mutta ei oo vielä motivaatio (lue hermot) riittänyt ruveta itte väsään esim. maltanristi- takavaloo, joten tarvikekataloogin komistus roikkukoon sivulaukussa edelleen... Ja muutenkin kaikki kunnia kataloogeille; niistä voi löytää ideoita oikeisiin tingeltangeleihin... (tosin kaikki "koristelu" mopossa on vaan lisäpainoo :twisted: ). Ja muuten hyviä ajokelejä, kostee & happipitoinen ilma ruokkii nätisti rautapäätä vielä kuun loppuun! Peace!
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Lawless kirjoitti:....Hemulin mainitsema vaahtosammuttimen hylsyistä tehty öljysäiliö on mulle erityisen "tärkeä" osa. Thanks bro 8).......
Minulta löytyy alumiinisten painesäiliöiden päätyjä (muutamia) jos joku sattuu tarviin. Halkaisija n. 100 mm, ja kappaleiden pituus n. 150-200 mm. Päät pyöristetyt, reikä/kierre päässä - ainevahvuus n. 5 mm joten "helppo" hitsata. Jos joku tarvii, niin minulla muutama mukana lauantain swapissa.....
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Eikä noi katalookikamatkaan aina ihan heittämällä putoile paikoilleen, iso maa isot toleranssit. Muutaman nikaleen oon joskus pultannut paikoilleen ja olisko yks mennyt ns "heittämällä".

Muuten mun mielestä on makuaisoista keskusteleminen kivaa kunhan antaa vapauden kaikille kukille kukkia. Katalookikamatkin on jonkun suunnittelemia, kikka onkin vain siinä, että löytää siihen omaan ajatukseensa ja kokonaisnäkemykseensä sopivan kilkkeen.

Älä tee raittiuslupausta harkitsematta Hemuli! Guinnesin enätysten kirjakin muisti aikoinaan maailman ensimmäistä dokumentoitua tupakkalakon tekijää joka oli muistaakseni Porilainen poliisi ja joka kuoli parin kuukauden kuluttua lakkonsa aloittamisesta...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Vastaa Viestiin