Onko tästä mihinkään? Mitä kaikkea sähköhöttöä tolla voi ohittaa? Mitä se siis tekee? Kytkee startin sähköt ja painaa bendexin hommiin? Posteineen maksaa satkun kotiintuotuna
http://youtu.be/mAGOxV6wxjs" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on tärkeä havainto, yksikin kuukauden märkivä palovamma kädessä kyrsii enemmän, kuin 200-300 eur toimivasta startistaMopopoika -65 kirjoitti: Lisäksistartin päädyn lähellä ei saa olla pakoputkea.
Itse luovuin tuon käytöstä ja tein ne sähköt oikein...

Äläkkä sitten polta kättäsi, ei muuten, mutta sählyporukassa sinua tarvitaanChoppers_forever kirjoitti:Hyvä keksintö. Tilasin Jenkkilästä
HeheJoe Cool kirjoitti:Äläkkä sitten polta kättäsi, ei muuten, mutta sählyporukassa sinua tarvitaanChoppers_forever kirjoitti:Hyvä keksintö. Tilasin Jenkkilästä
Kun on päässyt uuden, elektroniikkaa ja turvaominaisuuksia täynnä olevan pyörän kanssa sinuiksi, ainakin mun tulee vanhemmalla pyörällä aika ajoin startanneeksi vaihde päällä. Saman tien kytkin ja jarrukahva pohjaan ja se on siinä. Mut jos olisi vasen käsi apen kaasulla, kaasu puoliksi auki, otsa tankkiin asti kumarassa ja siinä tilanteessa painaa solenoidin päästä, niin vaihde päällä saattaa syntyä sellainen liikesarja, ettei tilanne ole kaiken aikaa ihan hallinnassa. Vapaavalo solenoidin viereen?Mopopoika -65 kirjoitti:Tuo painike poistaa starttinapin, starttireleen ja herätevirtapiuhan.
Itselläni oli rautiksessa tuommoinen aiemmin ja kyllähän tuo yksinkertaistaa sähköjä ja rikkoituvia osia.
Mutta käytössä pitää sitten huomioda muutama asia: Käynnistys tapahtuu siten, että painat oikealla kädellä reiden alla olevaa painiketta. Jos käynnistyksen yhteydessä kikkailet kaasun kanssa, niin sitten vasemmalla kädellä annostelet kaasua. Jos joudut käyttämään kytkintä, niin sitten tarviset yhden käden lisää...![]()
Eli starttaus tapahtuu aina vapaalla ja jos se vapaa, kuten vanhemmissa härpäkkeissä usein, ei helposti löydy, niin liikennevaloissa sammumisen jälkeen voi tulla kiusallisia tilanneita
Lisäksistartin päädyn lähellä ei saa olla pakoputkea. Ainakin rautiksessa tuo tila oli aika ahdas orkkisputkilla.
Itse luovuin tuon käytöstä ja tein ne sähköt oikein...
Sinulla on kuule se vanhempikin liian uutta tekniikkaa. Jos rakennat mun rautikseen vapaavalon, niin aika sälli olet!JKKo kirjoitti: Vapaavalo solenoidin viereen?