AJOLASEISTA VAHVUUKSILLA!

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Rautahauli

Re: AJOLASEISTA VAHVUUKSILLA!

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Popstereista kans pari sanaa, hyvät on. Jonkinverran naarmuja muovilinsseissä mut pidänkin niitä povarissa ilman koteloa. Sit kun naarmuuntuu haitaksi asti niin uus setti (tai saakohan niitä "etulinssejä" erikseen...)ja niihin vanha insertti.

Huurtuu snadisti kun jököttää vaikka liikennevaloissa vilposessa kelissä, tosin mulla ei o ollu ajolaseja jotka ei tekisi samaa, mukaanlukien "huurtumattomat".
jman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jman »

Rautahauli kirjoitti:Popstereista kans pari sanaa, hyvät on.
Mitkäs nää Popsterit on?
jpk69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpk69 »

Olisko nää:
http://www.eurobiker.fi/advanced_search ... ds=Bobster" onclick="window.open(this.href);return false;
FXDB -09
Rautahauli

Joo ja Spektrax on malli. http://www.eurobiker.fi/mp-ajolasit-bob ... -3324.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Insertit tuohon päälle.
hiekkanen

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

Hommasin nuo Bobsterin Spextraxit alkukesäsästä insertteillä omilla silmäpuolivahvuuksilla. Ei moitteen sijaa.
Tyytyväinen oon ollu kaikin puolin. Optikolla teetätin linssit niihin ja vaikka maksoivatkin p......sti niin hyvin ne passaa. Ei käy tuulen viima eikä kärpäset ujuttaudu silmäpusseihin. Jokaisen ajureissun jälkeen kun putsaa ne ulommaiset suojat (ja ne vahvuuksilla olevat lisäpokat),niin seuraava reissu on kuin uusi päivä. :D
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
tahto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tahto »

Tilasin tuolta pari vuotta sitten lasit optiikalla ja olen ollut tyytyväinen. Noihin RXready laseihin saa optiikan, ei siis kaikkiin. http://helbrecht.com/Helly-Bikereyes-Store
Rautahauli

Olisin teettänyt ajo/aurinkolasit vahvuuksilla (siis ilman inserttiä) mut optikko sanoi että voihan ne laittaa kuinka kaareviin vaan mut lopputulos on huono, mitä kaarevampi sen huonompi. Kaikki mallit jotka olisin kelpuuttanut sai tylyn tuomion. Ajolasit sais kuitenkin aika kaarevat olla, varsinkin jos käyttää avokypärää ilman visiiriä.
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

35vuotta sitten ostetut rayban tyyppiset kullanvär. lacostet, linssit vaihd. Aurinkolaseiks, Vahvuuksilla ) koko tv ruutu:-), tarpeeks isot ei tuuli ota silmiin, ,best than money can buy, ja ajattomat,,:-), paitsi muijan mielestä,,:-):-)
Lastu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lastu »

Rautahauli kirjoitti:Olisin teettänyt ajo/aurinkolasit vahvuuksilla (siis ilman inserttiä) mut optikko sanoi että voihan ne laittaa kuinka kaareviin vaan mut lopputulos on huono, mitä kaarevampi sen huonompi. Kaikki mallit jotka olisin kelpuuttanut sai tylyn tuomion. Ajolasit sais kuitenkin aika kaarevat olla, varsinkin jos käyttää avokypärää ilman visiiriä.
Minä teetin vastaavat ja hyvin pelittää. Malli on melkoisen kaareva, eikä mitään ongelmia ole ollut näiden kanssa kolmen vuoden käytön jälkeen. Hintakaan ei mikään mahdoton ollut, karvan verran alle 150€
Rautahauli

Joo en muista olisko se ollut hajataitto mikä asetti rajotuksia, sen optikon mielestä. Nettikaupoissa niitä ei ole eritelty mitenkään, pistetään vaan resepti tietoihin ja klik ostoskoriin.

Optikon tekemät insertit makso Bobstereihin muistaakseni 160€. Eikä ollut kalliimmasta päästä kun kyselin.

Mitkä lasit sulla on?
Lastu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lastu »

Etsin ensin optikon telineistä päähän sopivat aurinkolasit, merkki oli Killer loop tai jotain sinnepäin. Alkuperäisten linssien tilalle vaihdettiin vahvuudella olevat ja paikallinen optikko hoiti homman ihan kiitettävästi.
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Rautahauli kirjoitti:Olisin teettänyt ajo/aurinkolasit vahvuuksilla (siis ilman inserttiä) mut optikko sanoi että voihan ne laittaa kuinka kaareviin vaan mut lopputulos on huono, mitä kaarevampi sen huonompi. Kaikki mallit jotka olisin kelpuuttanut sai tylyn tuomion. Ajolasit sais kuitenkin aika kaarevat olla, varsinkin jos käyttää avokypärää ilman visiiriä.
Mulle sanottiin ihan samaa, kovin kaarevat eivät ole hyvät. Jouduin tyytymään suhtkoht suoriin, mutta ihmeen hyvin niilläkin on pärjännyt.
Loud valves save lives
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Mä olen tämän kesän ajanut Prismasta ostetuilla aurinkolaseilla jotka on tarkoitettu silmälasien päälle. Hinta taisi olla jotain karvan alle neljäkymppiä.

Ilman kypärää rumat kun mitkä, mutta kypärän kanssa toimivat hyvin, kun istuvat yläreunasta tiiviisti otsikkoa vasten.

Siis tämän tyyliset: Kuva
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

http://www.greycar.com/product.php?prod ... limax65510" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun silmälaseja aletaan kuorruttaa toisilla laseilla, niin siihen nuo perinteiset Climaxit on aika hyvät. Linkin mallissa on hyvin tilaa silmälasin keskiosalle. Lasit on ilmeisen vahvaa tekoa ja naarmuja hylkivät myös.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Rautahauli

Mulla on Nanninin gogglesit johon sopii lasit alle mut mun nykyiset pokat ei oikein istu niihin, pitäs ostaa jotkut toisenlaiset. http://hanxkauppa.fi/product_details.php?p=395" onclick="window.open(this.href);return false; Jos hukkaan ajolasit niin tätä ratkasua käytän.

Näihin saa sit insertit suoraan kii:

http://hanxkauppa.fi/product_details.php?p=397" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin