MICHELIN Commander II

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Peräsmies
Viestit: 44
Liittynyt: 23:07 11.05.2009.
Viesti:

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja Peräsmies »

Sportsterin osalta voin todeta että misukan commander 2 kesti takana 20 000km. Eturenkaan vaihoin samalla, sekin commander 2, vaikka siinä oli vielä pintaa jälelä.
Metzeler marathon 880 kestää miun ajotavalla takana vaa 8000km.
Kun commander 2 on kulunu, miun ajossa 15 000km:n jälkee, alkaa olemaa sateella liukas. Mut ihan tyytyväinen oon misukoihin ollu.
"Väkivalta ei ole ratkaisu ongelmiin, mutta alkoholi on"
Avatar
jman
Viestit: 512
Liittynyt: 00:46 18.06.2012.
Paikkakunta: Hanoi
Viesti:

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja jman »

Peräsmies kirjoitti:Sportsterin osalta voin todeta että misukan commander 2 kesti takana 20 000km. Eturenkaan vaihoin samalla, sekin commander 2, vaikka siinä oli vielä pintaa jälelä.
Metzeler marathon 880 kestää miun ajotavalla takana vaa 8000km.
Kun commander 2 on kulunu, miun ajossa 15 000km:n jälkee, alkaa olemaa sateella liukas. Mut ihan tyytyväinen oon misukoihin ollu.
Melkoinen ero kilometreissä! Mites ennen sitä 15tkm etappia; ovatko tasavertaisia pidon suhteen? Google löytää paljonkin tarinointia saavutetuista kilometreistä, joillakin enempi ja joillakin vähempi, mutta koen varsin oleelliseksi myös kilometrien laadun: haluan mennä kurviin siten että tiedän ettei rengas ainakaan renkaan itsensä takia lähde alta.
Avatar
Peräsmies
Viestit: 44
Liittynyt: 23:07 11.05.2009.
Viesti:

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja Peräsmies »

Lähinnä sen liukkauden sateella oon huomannu liikennevaloista lähdettäessä. Eipä tuu mutkateilla ajettua sateella niinku köyhyyttä pakoon, joten siellä ei o tullu pidon raja vastaan.
"Väkivalta ei ole ratkaisu ongelmiin, mutta alkoholi on"
Riipe
Viestit: 49
Liittynyt: 18:01 21.01.2012.

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja Riipe »

Mopo-Ukko kirjoitti:Vaihdatin eteen kanssa Commander 2:sen,mutta vaikka pyörimis suunta on nuolen mukaan oikein,näyttää kuin kuvio olisi väärin päin. Kun takana urat on keskeltä sivulle,niin edessä on urat sivulta keskelle,mikä taika tuossa on?

mutkissa rengas toimii eli heittää reunasta keskelle veden siksi se on noin tehty,
harvemmin suoralla pito lähtee
Avatar
Kaapeli
Viestit: 141
Liittynyt: 17:19 31.12.2009.
Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Viesti:

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja Kaapeli »

Edessä ollut misukan com II ja ajettu reilut 8000 ja hyvältä vaikuttaa vieläkin, arviolta millin kulunut. Pitkittäis urissa/anteissa tosiaan hieman hakee, mutta eiköhän nuo kaikki tee samaa??
FXDF -09
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
Avatar
IJHa
Viestit: 353
Liittynyt: 19:08 19.04.2002.
Paikkakunta: Kalkkinen
Viesti:

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja IJHa »

Nyt on 5000 ajettu ja suurin osa 2 päällä + leiriytymiskamppeet. Takanakki on vielä profiililtaan pyöreä eikä näkyvästi ole juurikaan kulunut. Painetta olen pitänyt n. 3 kiloa. Märkäominaisuuksia en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta eiköhän niitäkin tilaisuuksia vielä tule. :) Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen valintaani.
Mr. Biker vm 2005
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1673
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Väliakatietoja: Michelinin edustaja sanoi että kyllä he meikäläisen renkaan tutkivat, mutta todennäköisimpänä syynä on liian alhainen rengaspaine. Eli oman tyhmyyden piikkiin näyttää menevän, mikä on tietysti sikäli hyvä että renkaissa ei ole vikaa!
Rengaspainetta minulla oli kuitenkin varmasti n. 2,8 bar. Minulla on oma mittari, jolla katson aina kun huoltiksen mittareita käytän, se näyttää systemaattisesti 0,1 bar alle sen mitä uskon oikean arvon olevan (eli keskimäärin huoltareilta ja rengasliikkeista saadut verailuarvot, pois otettuna ne ihan pöhköt arvot joita kyllä erityisesti huoltareilla näkyy, voi olla helposti 0,5 bar heittoja).
Ensimmäinen kommentti oli että painetta kannattaisi takarenkaassa Michelinillä pitää 3,4 bar käyttöohjekirjan luvusta 2,6 ... 2,9 bar poiketen.
Kerron kyllä jos kun Micheliniltä saan lopullisen tuomion.
Avatar
atco
Viestit: 393
Liittynyt: 14:25 02.03.2006.
Paikkakunta: Kemi

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja atco »

UrpoTJ kirjoitti:Väliakatietoja: Michelinin edustaja sanoi että kyllä he meikäläisen renkaan tutkivat, mutta todennäköisimpänä syynä on liian alhainen rengaspaine. Eli oman tyhmyyden piikkiin näyttää menevän, mikä on tietysti sikäli hyvä että renkaissa ei ole vikaa!
Rengaspainetta minulla oli kuitenkin varmasti n. 2,8 bar.
Täydellinen tietämättömyys antaa varmuutta kommentoida mutta jos sulla on ollut paineet 2,8 bar tai vaikkapa yli 2,5 niin ei kyllä mee omaan piikkiin..väitän että suurin osa ajelee alle 2,5 paineilla, rengasmerkistä riippumatta. :roll:
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
Avatar
Peacemaker76
Viestit: 499
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

atco on oikeassa, monet taitaa ajella alhaisilla paineilla koska edelleen pelkää että ylipaine nimenomaan kuluttaisi rengasta keskeltä, vaikka se on päinvastoin. 2,5 on ehkä inan alkainen paine nykyrenkaalle. Monet rengasliikkeet vaan kyllä laittavat tuotakin alempia paineita pyöriin. Juuri takarenkaat vaihdatin omaan ja eukon pyörään ja molempiin pumppasin paineet 2,4 barista +3 bariin heti kotiin päästyäni. Edessä tuppaan käyttämään 2,6-2,7 barin paineita. Omassa Bobissa hieman enemmän ja eukon Sportissa hiukan vähemmän.

Mutta, Misukan on kyllä aika turha vedota siihen että heidän renkaassa tulisi käyttää jotain 3,4 paineita, koska tuo pitäisi kyllä käydä selvästi ilmi rengasta ostaessa / asentaessa. Asiakashan luonnollisesti käyttää pyörän ohjekirjan mukaisia paineita ja tässä tapauksessa vielä terveellisempiä lukemia on käytetty. On vaan toi jälkimarkkinointi monella nykyfirmalla tosi surkeaa.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Peacemaker76 kirjoitti:
Mutta, Misukan on kyllä aika turha vedota siihen että heidän renkaassa tulisi käyttää jotain 3,4 paineita, koska tuo pitäisi kyllä käydä selvästi ilmi rengasta ostaessa / asentaessa. Asiakashan luonnollisesti käyttää pyörän ohjekirjan mukaisia paineita ja tässä tapauksessa vielä terveellisempiä lukemia on käytetty. On vaan toi jälkimarkkinointi monella nykyfirmalla tosi surkeaa.
Taisin tuolla tämän ketjun aikaisemmassa kirjoituksessani mainita jotain ko. merkin takavuosien takuukäytännöstä, silloin linja oli rengaskauppiaani mukaan "asiakas on aina väärässä" :twisted: :mrgreen: Liekö mikään muuttunut, toivottavasti olisi...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Kaapeli
Viestit: 141
Liittynyt: 17:19 31.12.2009.
Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Viesti:

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja Kaapeli »

Minulla kului joskus taannoin mezukka vastaavasti kuin tuo urpon kumi (kuvat) ja meni melko uusi nakki parinsadan kilsan matkalla tuollaseen kuntoon. Kaksi päällä mamman kanssa ajeltiin. Syyksi selvisi vasemman puolen iskarin vika (oli kapuutto finaale).
FXDF -09
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1673
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Jännä että takahaarukka niin elää. Ei kai tämmöinen kuitenkaan voi Softailissa olla syynä...
Avatar
Kaapeli
Viestit: 141
Liittynyt: 17:19 31.12.2009.
Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Viesti:

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja Kaapeli »

UrpoTJ kirjoitti:Jännä että takahaarukka niin elää. Ei kai tämmöinen kuitenkaan voi Softailissa olla syynä...
Juu sitä ihmettelin silloin minäkin, mutta kun vaihdettiin iskari uuteen ja uusi nakki alle niin homma oli bueno, eikä vastaavaa enään ole ilmennyt. Luultavasti riittää että swingi hiemankin antaa periksi (iskari joustaa toiselta puolelta eritavalla kuin toiselta), emt arvailuja toki ..
FXDF -09
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
Avatar
Peacemaker76
Viestit: 499
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Kaapeli kirjoitti:
UrpoTJ kirjoitti:Jännä että takahaarukka niin elää. Ei kai tämmöinen kuitenkaan voi Softailissa olla syynä...
Juu sitä ihmettelin silloin minäkin, mutta kun vaihdettiin iskari uuteen ja uusi nakki alle niin homma oli bueno, eikä vastaavaa enään ole ilmennyt. Luultavasti riittää että swingi hiemankin antaa periksi (iskari joustaa toiselta puolelta eritavalla kuin toiselta), emt arvailuja toki ..
Tuo saattaa korostua sillä että Dynan tyhmä ripustusratkaisu on tehty niin että koko yhtenäinen swingi-laatikko-moottori-paketti on edestä ja takaa kumityynyjen varassa ja vain koneen yläpuolelta uniball-tangolla tuettuna. Toinen takaiskari kun pettää saattaa koko paketti hiukan vääntyä kumien varassa ja takanakki menee väärään asentoon ja kuluu nopsaan. Arveluahan tää kaikki mutta aika veltto se tuenta kyllä on. Omassa onkin nyt uniballit edessä ja takana myös ja aika paljo jämäkämpi.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Avatar
jman
Viestit: 512
Liittynyt: 00:46 18.06.2012.
Paikkakunta: Hanoi
Viesti:

Re: MICHELIN Commander II

Viesti Kirjoittaja jman »

UrpoTJ kirjoitti:Ensimmäinen kommentti oli että painetta kannattaisi takarenkaassa Michelinillä pitää 3,4 bar käyttöohjekirjan luvusta 2,6 ... 2,9 bar poiketen.
Jännä kommentti, kun Michelin kuitenkin julistaa sivuillaan että paineet ajoneuvovalmistajan suosituksen mukaan.
Vastaa Viestiin