mojo kirjoitti:Itsellä just viikonloppuna alkoi Hertsikka kulkemaan ihan omia latujaan kun olin reissussa,nyt otin pukille ja perä ylös niin kaikki pinnat löysällä ja 1 poikki.Yllättävän äkkiä pääsevät löystymään.Nyt rengas irti ja korjaajalle ite en edes ala tekemään kun on aika varmaa että mun ammatti taito ei riitä siihen,

Joo; parempi antaa ammatilaiselle ( ennenkin hommaan syventyneelle) tehtäväksi
Sen verran omaa kokemusta että aikoinaan veteraanipyörän purettuani, oli aikomus vaihtaa uuset pinnat itse

! Katkoin ruostuneet pinnat pihdeillä pois, piirsin jonkinmoiset kuvatkin pinnajärjestyksestä paperille

Että niinkuin IHAN varman päälle sitten homma

! Maalasin vanteet ja keskiön ja kun uudet pinnat postista tuli, levitin kaikki tarvittavat osat keittiön pöydälle innostuksesta kankeena lauantai-iltana

!
Emäntä sanoi että tuutko kohta saunaan? Minä että pikku hetki; pistän tän homman vaan alulle ja sitten tulen...niimpä

,,
Alku meni hyvin; aloin pujotella pinnoja...sitten jossian vaiheessa alkoi homma tökkiä...eikä pelkästään vaimon saunaanhuutelun takia..alkoi jo tulla pujotteluunkin vaikeuksia

??
Sitten tajusin ettei tää homma voi mennä tällä systeemillä loppuun asti

?
Niimpä. Pitää tietää varmaan jotkut "perusasiat"?
Tarkoitushan olikin vaan pujottaa pinnat valmiiksi;
itse "rihtaamisen" olinkin aikonut viedä yhdelle kaverille tehtäväksi
Vaan niin kävi että sauna hiipui...jäin löylyittä..vaimokin otti herneen nenään...ja piti purkaa vielä kaikki tehty ja viedä seuraavana päivvänä koko pas*a sille kaverille
Ei se vaan minulta onnistunu, ei....
Kaikkee ei muuten tartte itse aina osatakkaan..joku muu aina osaa...ihan vaan vinkiksi

!
ps..huomenna pitää omankin pyörän pinnat "kilistellä"

?