Palkittua HD-mainontaa
- Screaming Beagle
- Viesti:
Palkittua HD-mainontaa
Nii,
Törmäsin eilen mainosmaakarien palkintonäyttelyssä mainokseen, jossa eräs tuttu tuotemerkkikin oli osallisena.
Yritän olla ottamatta kantaa mainoksen hyvyyteen/huonouteen, mutta kuvailtakoon (paska, heh) mainos tässä nyt kuitenkin:
Valokuvassa lähikuva käsivarresta, josta joku poistaa siirtokuvamaisen feikkitatskan pintakelmua pois (jättäen siis Kalkitos tyylisen lohikäärmeen tms. kuvan mukamas käsivarteen). Alla signeeraus muistaakseni tyyliin:"Harley Rentals", ja logo.
Ei kyllä toiminu mulle, mutta eipä ollu eka kerta.
Toisinaan HD-mainonta kyllä koskettaa allekirjoittanuttakin. Ehkä paras esimerkki oli mainos, jossa kuva härräkästä mutkaisella tiellä ja teksti:"If we have to explain it to you, you'll never get it". Wittu kun pääsis tekeen ittekin noita juttuja...
Törmäsin eilen mainosmaakarien palkintonäyttelyssä mainokseen, jossa eräs tuttu tuotemerkkikin oli osallisena.
Yritän olla ottamatta kantaa mainoksen hyvyyteen/huonouteen, mutta kuvailtakoon (paska, heh) mainos tässä nyt kuitenkin:
Valokuvassa lähikuva käsivarresta, josta joku poistaa siirtokuvamaisen feikkitatskan pintakelmua pois (jättäen siis Kalkitos tyylisen lohikäärmeen tms. kuvan mukamas käsivarteen). Alla signeeraus muistaakseni tyyliin:"Harley Rentals", ja logo.
Toisinaan HD-mainonta kyllä koskettaa allekirjoittanuttakin. Ehkä paras esimerkki oli mainos, jossa kuva härräkästä mutkaisella tiellä ja teksti:"If we have to explain it to you, you'll never get it". Wittu kun pääsis tekeen ittekin noita juttuja...
Well, I'm tellin' you son,
that it ain't no fun,
staring straight down a .44...
that it ain't no fun,
Re: Palkittua HD-mainontaa
Se, että ei itse ymmärrä jotain asiaa, esimerkiksi vaikkapa mainosta, ei tee siitä välttämättä huonoa. En ole nähnyt kyseistä mainosta, mutta kertomastasi voin päätellä jotain.Screaming Beagle kirjoitti:Nii,
Eli mielestäni siinä näyttäisi olevan loistava mainos demonstroimaan sitä, että vuokraamalla Harrikan et tule harrikkamieheksi. Saat vähän maistaa sitä maailmaa, mutta siinä kaikki. Sitä tarkoittaa tuo siirtokuvatatuoinnin ottaminen käsivarteen; vasta sitten, kun ostat oman pyörän, saat jotain muutakin - sen HD-maailman. Sitten ehkä otat sen oiken tatskankin.
Parhaimpia mainoksia ovat mielestäni juuri ne, jotka vaativat vastaanottajaltakin jotain - pistävät ajattelemaan. Liian ennalta arvattavat jutut, juuri nämä auringonlaskun ratsastajat jollain highwaylla ja siinä joku sataan kertaan nähty slogan - ne ovat mun mielestäni todella perseestä. Mutta tässäkin asiassa makuja on monia, ja hyvä niin
- Screaming Beagle
- Viesti:
Niin.
Eipä ole eka kerta kun olen mainonnasta ollut jonkun kanssa eri mieltä. Eikä varmaan viimeinen.
Se, että kuka on sitten oikeassa, ja kuka väärässä onkin sitten paljon vaikeampi juttu. Mulle siirtokuvatatskat on vaan niin feikkijuttu, etten niitä HD:hen liittäisi edes vuokraamoidealla, ja symbolisessa merkityksessä.
- Se, että ei itse ymmärrä jotain asiaa, esimerkiksi vaikkapa mainosta, ei tee siitä välttämättä huonoa -
Ymmärrä sana sen sijaan oli yllä olevassa mielestäni väärinkäytetty.
Bluesin mainitsemaa mainosta en ole myöskään nähnyt, mutta idea toimii jo kerrottuna.
Eipä ole eka kerta kun olen mainonnasta ollut jonkun kanssa eri mieltä. Eikä varmaan viimeinen.
Se, että kuka on sitten oikeassa, ja kuka väärässä onkin sitten paljon vaikeampi juttu. Mulle siirtokuvatatskat on vaan niin feikkijuttu, etten niitä HD:hen liittäisi edes vuokraamoidealla, ja symbolisessa merkityksessä.
- Se, että ei itse ymmärrä jotain asiaa, esimerkiksi vaikkapa mainosta, ei tee siitä välttämättä huonoa -
Ymmärrä sana sen sijaan oli yllä olevassa mielestäni väärinkäytetty.
Bluesin mainitsemaa mainosta en ole myöskään nähnyt, mutta idea toimii jo kerrottuna.
Well, I'm tellin' you son,
that it ain't no fun,
that it ain't no fun,
Näköjään HD:n aikaisempi mainonta on sentään purrut sinuun paremmin, kun noin pyhänä pidät näitä puolijapanilaisia puolivalmisteita.Screaming Beagle kirjoitti:Niin.
Mulle siirtokuvatatskat on vaan niin feikkijuttu, etten niitä HD:hen liittäisi edes vuokraamoidealla, ja symbolisessa merkityksessä.
Jahas, motoGP alkaa. Olisipa kiva nähdä Buell tuolla..
Nämähän ovat pitkälti tykkäämisasioita. Tuli tässä mieleen, että on suomalainenkin mainostiimi (Ad&Copy) tehnyt kansainvälisesti palkitun ja ainakin muhun kolahtaneen H-D-mainoksen. Aiheena oli uusi mallivuosi.
Siinä mainoksessa on koko ilmoituspinnan kokoinen kuva lastenhuoneesta, jonka lattialla on puinen keinuhevonen. Hevosessa kiinnittyy huomio siihen, että sen kahvoina on poikkeuksellisen pitkät puutapit tyyliin leveä drag bar. Otsikossa lukee muistaakseni: Next generation.
Hieno juttu, ja toimii kahdella tasolla 
Siinä mainoksessa on koko ilmoituspinnan kokoinen kuva lastenhuoneesta, jonka lattialla on puinen keinuhevonen. Hevosessa kiinnittyy huomio siihen, että sen kahvoina on poikkeuksellisen pitkät puutapit tyyliin leveä drag bar. Otsikossa lukee muistaakseni: Next generation.
Oli Ducatilla jo 60-luvulla V4-malli, nimeltään Apollo, mutta se ei jäänyt kovin pitkäaikaiseksi http://www.motorcyclistonline.com/flash ... 13_apollo/Karppa kirjoitti:Niinpä. Mitähän se siellä tekis?jyristys kirjoitti:Jahas, motoGP alkaa. Olisipa kiva nähdä Buell tuolla..Ihan vain tiedoksi HD-maailman ulkopuolelta, että Ducatikaan
ei pärjää enää kahdella sylinterillä, nekin tuo sinne pian V4-koneen.
Tuo noin, http://www.ducati.com/racing/index_motogp_04.jhtml , sitä vaan että niillä on jo veeneloset. Tämä nyt menee spekuloinnin puolelle, mutta ei kai kukaan oikeasti odottaisi Buellinkaan käyttävän sportsterin moottoria MotoGP:ssä jos ne sinne menisivätkin..Karppa kirjoitti:Niinpä. Mitähän se siellä tekis?jyristys kirjoitti:Jahas, motoGP alkaa. Olisipa kiva nähdä Buell tuolla..Ihan vain tiedoksi HD-maailman ulkopuolelta, että Ducatikaan
ei pärjää enää kahdella sylinterillä, nekin tuo sinne pian V4-koneen.
Toisaalta tuossa viime sunnuntain nelosen lähetyksessä kerrottiin huhuja sääntömuutoksista jotka toisivat etua vähempipyttyisille, kun toistaiseksi ne eivät ole pysyneet mukana ollenkaan.
Hienoa
Kiitos tarkennuksista! Olisi ainakin mielenkiintoisempaa seurattavaa jos myös perinteistään kiinnipitävät merkit pärjäisivät, vaikkapa sitten sääntömuutoksilla. Tottahan HD:llä konetekniikkakin hallussa on, ei Rodia kai voi kovin vanhanaikaisena pitää... Sen koneen evo-versio kunnon runkoon, -jaa-a.