Turn signal extension caps.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
SenioRR
Viesti:

Turn signal extension caps.

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

En oikeen tienny, olisko tää aihe mennyt paremmin tuonne tech-boardin puolelle, mut laitoin ny kuiteskin tänne. Kaverini toi USA:sta mulle tällaset vilkkukatkaisijat: http://www.harley-davidson.com/store/ch ... 1500180--1" onclick="window.open(this.href);return false;

Asennus oli vasemmalle puolelle helpohko, kunhan vain on varovainen, etteivät itse sähkökatkaisijassa olevien "akseleitten" päälle menevät painikkeen renkaat hajoa. Oikealle puolelle asennus olikin sitten ihan helvetin hankalaa! Ohjeen mukaan katkaisijaa(vai pitäisikö sanoa painiketta..) ei saanut asennettua katkaisijakuoreen, mutta pienelle pähkäilyllä ja parin tunnin räpistelyllä ja kiroilulla painikkeesta kuului napsahdus, joka ei johtunut siitä, että painike olisi mennyt rikki, vaan siitä, että se meni oikealle paikalleen. Samalla pistin paikalleen ohuemmat gripit, koska mulla on pikkasen liian pienet kädet(hanskakoko 9-10) Kingissa olleille liekkikahvoille ja jotka olivat mun mielestä lisäksi helvetin typerän näköiset. :roll:

Ja sitten koeajolle! Taas tulin osoittaneeksi itselleni, että pienillä muutoksilla voi olla iso vaikutus! Vilkuista tuli entistäkin mukavammat käyttää. Varsinkin oikean puolen vilkkukatkaisijasta. Koin jotenkin hankalaksi käyttää katkaisijaa, kun jouduin joissain tilanteissa "venyttämään" peukaloa, jotta yllän painamaan katkaisijaa. Jouduin osittain irroittamaan otteen kaasukahvasta ja jos samalla on painamassa jarrukahvaa, homma on erityisen hankalaa. Ehkä jonkun mielestä siis täysin turha keksintö tämäkin, mutta mun mielestä erittäin hyvä!

Summa summarum: Halvat USA:ssa, vittumaiset asentaa, mutta selkeä parannus ainakin mulle. :)
H-D Softail Custom 1998
Vallu
Viesti:

Re: Turn signal extension caps.

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Mulla on sellaset mustat jatkopalat, mitkä kiinnitetään tarralla vilkkunappiin. Asennus kesti noin kolme minuuttia (sis. asennusoluen juonnin). Ja toimii samalla lailla, mutta jos kiiltävää haluaa...
Kuva LIFEMEMBER
jaa

Viesti Kirjoittaja jaa »

Vallu kirjoitti:Mulla on sellaset mustat jatkopalat, mitkä kiinnitetään tarralla vilkkunappiin. Asennus kesti noin kolme minuuttia (sis. asennusoluen juonnin). Ja toimii samalla lailla, mutta jos kiiltävää haluaa...
Onko noista jotain linkkivinkkiä mistä löytäisi. Rouvalla pienet kätöset ja lyhkäset sormet, niin yltäisi paremmin.
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

http://www.valueaccessories.net" onclick="window.open(this.href);return false; ja kalikan nimi on thumbnail curve turn signal button extenders. (23,50$)
(Harrika-lehti 1/2013)
Kuva LIFEMEMBER
jaa

Viesti Kirjoittaja jaa »

Kiitos, tilaukseen lähti. Tosin ensin katsoin silmät ristissä, että Vallu ohjasi omille sivuille, mutta kun tarkemmin luki, niin siinähän seisoi value, eikä vallu...
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Huomasin tosiaan vasta kun kaveri oli ameriikassa tehnyt tilauksen paikallisella dealerilla noista härpäkkeistä, että Kuriaakkinilla on vastaavan tyyppiset alkuper. namiskojen päälle liimattavat mallit. Taatusti helpommat asentaa ja lopputulos käytettävyyden puolesta sama. Hyvä niin! :)
H-D Softail Custom 1998
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Voi teitä vanhoja.... :D

Mulla on rautapäässä tuollaiset uudemman mallisetkatkaisijat ilman noita luksuslipsukkeita ja voin sanoa että vilkkujen käyttäminen on yhtä juhlaa. Painikkeet löytyvät helposti ja sen kun painaa pohjaan, niin siinähän vilkuttaa vaikka maailman tappiin.

Edellisessä rautiksessa oli ne vanhan malliset painikkeet, joita käytettiin vielä -80 -luvun alussa, eli ne pienen pienet painonapit jota piti vielä pitää pohjassa. Voin sanoa että sillä insinöörillä joka ne suunnitteli, ei ainakaan ollut ajokokemusta...

Tältä pohjalta otsikon lirpukkeet luokittelen täysin turhaksi kapistukseksi 8)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
jaa

Viesti Kirjoittaja jaa »

Hih, tuolta pohjalta voi tuomita moottoripyörät tarpeettomiksi. Hevosella ennenkin on päästy. Miksei nyt? :) Tai sitten en ymmärtänyt pointtia.
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

jaa kirjoitti:Hih, tuolta pohjalta voi tuomita moottoripyörät tarpeettomiksi. Hevosella ennenkin on päästy. Miksei nyt? :) Tai sitten en ymmärtänyt pointtia.
Mun pointti oli se, että nuo tehtaan käsikontrollit ovat niin käyttäjäystävälliset että niiden parantaminen on tarpeetonta hifistelyä :D Hevosella toki pääsee, mutta ei tarpeeksi kovaa, joten moottoripyörät eivät ole tarpeettomia. Turha kehittäminen sen sijaan on.

t. nimim. moottoripyörässä neljä vaihetta on täysin riittävä määrä 8)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Mopopoika -65 kirjoitti:
jaa kirjoitti: moottoripyörässä neljä vaihetta on täysin riittävä määrä 8)
Olen samaa mieltä, ei vaan meinaa löytyä mistään pajaa, joka tekis nelivaihteisia askeja viisvaihteisten tilalle. Haeskelu jatkuu, kyllä se vielä löytyy.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

Mopopoika -65 kirjoitti:Mun pointti oli se, että nuo tehtaan käsikontrollit ovat niin käyttäjäystävälliset että niiden parantaminen on tarpeetonta hifistelyä :D
Tai sit toisilla on vaan lyhyemmät peukalot kun sulla :idea:
Kaikki ei oo pianisteja.
Ja mitä se sulle kuuluu jos joku hifistelee omaansa :evil:
jaa

Viesti Kirjoittaja jaa »

Mopopoika -65 kirjoitti:
jaa kirjoitti:Hih, tuolta pohjalta voi tuomita moottoripyörät tarpeettomiksi. Hevosella ennenkin on päästy. Miksei nyt? :) Tai sitten en ymmärtänyt pointtia.
Mun pointti oli se, että nuo tehtaan käsikontrollit ovat niin käyttäjäystävälliset että niiden parantaminen on tarpeetonta hifistelyä :D Hevosella toki pääsee, mutta ei tarpeeksi kovaa, joten moottoripyörät eivät ole tarpeettomia. Turha kehittäminen sen sijaan on.

t. nimim. moottoripyörässä neljä vaihetta on täysin riittävä määrä 8)
Kuten MrX kirjoitti, niin jos ei ole ollu aikanaan etummaisena missään jonossa jossa jaetaan pituutta, kuten meitin rouvalla, niin mitäs sitten tehdään? Ostetaan joku muu pyörä kuin HD, jossa sormet yltää vilkuille ilman, että tarvii kurotella? Ja 883L malli on ihan turha jos edelleen kuuluu tuohon eri pituus suuntiin rajoittunut ihminen? Vai ymmärränkö edelleen vääri?

Moottoripyörällä pääsee kovempaa kuin hevosella ja noilla extensioneilla yltää napeille ilman kurkottelemista ja saa ajella HD:llä. Eikös?
jantsu

Viesti Kirjoittaja jantsu »

tilattu
Heritage -96
Robusto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Robusto »

Tilasin ja tuli, tosin vähän eri tarkoitukseen, ajattelin vähän höylätä muovinpalaa ja laittaa suoraan alaspäin kaasukäden puolelle kun toi orkkis on huonossa paikassa eikä jaksa käyttää, saa nähdä pysyykö kiinni. Aika hauska muuten noi postikulut, tilasin luonnollisesti vitosen paikallisen postin vs 40 eur kuriiriin, tuli alle viikossa postiluukkuun. Toi hd:n oma systeemi on kyllä huono, pitäisi olla kumpikin vipu kytkimen puolella, ehkä se on suunniteltu blondeille :D
- BHS -
Vastaa Viestiin