keulakulman muuttaminen
keulakulman muuttaminen
oisko kellään tiatoo millä kannatas hitsata emäputkessa olevaa "valu" klönttiä
-
lapiop
valurautaa hitsaten
Sehän lienee valurautaa siinäkin rungossa, ja siihen on olemassa ihan tarkoitukseen soveltuvia puikkoja. Joskus sportista hitsattiin mutten enää tarkemmin muista. Hitsausliikkeissä varmaan osaavat kertoa. Siinähän on tärkeää myös se oikea kuumentaminen ja jäähdyttäminen ja hitsatun kohdan nakuttaminen jos oikein muistan, mutta varmaan parempiakin asiantuntijoita löytyy..
-
Teukka
Keulakulman muuttaminen
Se valumötikkä on verraten helposti hitsattavaa valuterästä.
Parhaaseen lopputulokseen pääsee "TIG" hitsauksella.
Hitsaajan tulee tietää mitä on tekemässä. Esilämmitystarvetta arvioitaessa tulisi tietää valun ja runkoputken materiaalista ainakin pääseosaineet. Seosaineet vaikuttavat myöskin lisäaineen valintaan.
Runko an alunperin hitsaamalla koottu joten muutoshitsaukset eivät ole ylivoimaisia toteuttaa.
Tulisi toimia siten ettei se hitsi olisi koko rakenteen heikoin kohta (minua ainakin hirvittäisi mennä miljoonaa talonmiehen hitsaamalla rungolla).
Parhaaseen lopputulokseen pääsee "TIG" hitsauksella.
Hitsaajan tulee tietää mitä on tekemässä. Esilämmitystarvetta arvioitaessa tulisi tietää valun ja runkoputken materiaalista ainakin pääseosaineet. Seosaineet vaikuttavat myöskin lisäaineen valintaan.
Runko an alunperin hitsaamalla koottu joten muutoshitsaukset eivät ole ylivoimaisia toteuttaa.
Tulisi toimia siten ettei se hitsi olisi koko rakenteen heikoin kohta (minua ainakin hirvittäisi mennä miljoonaa talonmiehen hitsaamalla rungolla).
-
Vieras
-
Vieras
-
Vieras
Mitä lie lattarautaa löyty tallin romulaatikosta. Sillä piti monta vuotta, ja kaipa tuo on kasassa vieläkin, en oo kuullu etttä ois revenny.
Vielä varoituksen sana:
Muistakaa kaikki jotka nyt teette näitä kulmanmuutoshommia, olette itse vastuussa kaikesta. Jos paikat repee kesken ajon, on turha tulla itkemään tänne et sai niin huonoja ohjeita. Sen takia sanoin aiemminkin, että jos tuntuu epävarmalta, ostakaa palvelu joltain joka osaa, ja saa emäputken pysymään vielä suorassa.
Vielä varoituksen sana:
Muistakaa kaikki jotka nyt teette näitä kulmanmuutoshommia, olette itse vastuussa kaikesta. Jos paikat repee kesken ajon, on turha tulla itkemään tänne et sai niin huonoja ohjeita. Sen takia sanoin aiemminkin, että jos tuntuu epävarmalta, ostakaa palvelu joltain joka osaa, ja saa emäputken pysymään vielä suorassa.