Juuri näin!norsunkorva kirjoitti: ps. harvoin se jarru on liian tehokas; pitää vaan osata käyttää sitä oikein![]()
liian tehokas takajarru
Re: liian tehokas takajarru
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
...vaikka se olis pelkkä etujarru.Pave. kirjoitti:Juuri näin!norsunkorva kirjoitti: ps. harvoin se jarru on liian tehokas; pitää vaan osata käyttää sitä oikein![]()
-Päkä-
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 00:21 04.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Harvoin olen kuullut liian tehokkaista jarruista. Takajarrun käyttäminen noin yleensä ottaen on aika hankalaa. Itse en käytä oikeastaan ollenkaan. Takajarrulla kaataa pyörän aika näppärästi. Etujarrulla kun opettelee jarruttamaan, niin jarrutuksen teho ja pyörän vakaus on ihan omaa luokkaansa. Harrikoilla muutenkin takajarrun käyttö on hankalaa, kun rungot on mitä on. Tämä tietysti meinaa sitä että Harriin pitää laittaa ihan oikeat jarrut. Nyt siis puhutaan perinteisistä jarruista.
Itse käytän vain takajarrua parissa ajotapahtumassa, jäällä mutkaan tullessa sipaisen takajarrua että saan pyörän taittumaan mutkaan. Toinen on crossissa, samasta syystä.
Turvallista jarruttamista, kannattaa opetella.
Itse käytän vain takajarrua parissa ajotapahtumassa, jäällä mutkaan tullessa sipaisen takajarrua että saan pyörän taittumaan mutkaan. Toinen on crossissa, samasta syystä.
Turvallista jarruttamista, kannattaa opetella.
Tallissa odottelee: WLA45 1942 (mr), FLH 74 1957 (mr), FLSTC 1994 (Heritage), TR T120 R 1969(mr), K 100 RS, CR 500, CRh 500, EXC 300, CB 125, CR 120, RD 125, R 1200 GSA, KH100, CR 125, EXC 500
Narvikista Mo i Rananaan ja sieltä Uumajaan ilman takajarrua, kun palat loppu kesken reissun.
Oma moka, olis pitäny tsekata.
Ei mitään hätää, etujarru ja moottori riittää jarruiksi.
Oma moka, olis pitäny tsekata.
Ei mitään hätää, etujarru ja moottori riittää jarruiksi.