vielä vakuutuksista

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
aj@
Viesti:

Re: vielä vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja aj@ »

Ei ne konkkaan voi mennä, mutta periaatteessa juuri noin kuin Vallu kirjoitti. Jossain edellä kun mainitsin sanan if, yhdistän sen aina Joensuun kartanon isäntään vaaleanpunaisine housuineen ja tämän yhdenlaisen takinkääntäjän jutut ja pohjaton ahneus ovat ainakin mulle turhan paksuja juttuja. Yhtiö sinänsä on luultavasti ihan hyvä ja vakkarit sopivan hintaisia, korvauksetkin varmasti toimivat, mutta jossain menee se raja. Toisaalta tuskinpa noita meikäläisen vähät €:t edes liiemmin kiinnostavat.
Vanhempi matkamalli hakusessa
alpo666

Viesti Kirjoittaja alpo666 »

Ifissä Dyna 2001 kaikki mahdolliset keskittäjä ja järjestöalennukset ympärivuotinen vakuutus 558e/vuosi.Liikennevakuutus 30% Täyskasko 70%.
Dyna FXD 2001 muutokset otteessa 30%
ANA

Viesti Kirjoittaja ANA »

Moro

Näky if nostaneen vakuutustensa hintoja aika reippaasti koskien Harleyta, joten kysäisen, mitkä yhtiöt kannattaa kilpailuttaa.
Kyssärillähän ei oo kiire, kuhan nopeasti sais pyörän ajoon.
Kyse on siis uudesta vakuutuksesta pienen tauon jälkeen.

Noita vakuutuksia on kertynyt kaiken kaikkiaan sen verran, että vois siirtää noin 4 K€
vuosimaksut "sopivaan" yhtiöön.
Harald73

Viesti Kirjoittaja Harald73 »

ANA kirjoitti:Moro

Näky if nostaneen vakuutustensa hintoja aika reippaasti koskien Harleyta, ...
Jaa, mulla nousi vakuutusmaksu IF:ssä n. 30€ viime vuodesta ja kun ottaa huomioon, että viime vuosi meni jollain ylimääräisellä nettiostoalennuksella, niin ei tuo nousu mikään paha ollut. Ainahan tota nousua sen verran tulee, ettei bonusten noususta mitään hyötyä ole, mutta sellaista se on. Mulla siis liikenne- ja täyskasko ja maksu nyt 355€/vuosi. Bonukset vissiin 55/70%.

Miten paljon sinulla sitten nousi toi vakuutus?
ANA

Viesti Kirjoittaja ANA »

Mulla edellisen liikenne oli parisadan tietämissä ja nyt tän samoilla spekseillä 450 / Vvuosi
Mun miälest toi nousu on aika reipas, vai ?
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

ANA kirjoitti:Mulla edellisen liikenne oli parisadan tietämissä ja nyt tän samoilla spekseillä 450 / Vvuosi
Mun miälest toi nousu on aika reipas, vai ?
Jotenkin tuntuu, ettei ainakaan tuon kyseisen yhtiön vakuutuksissa ole kahta saman hintaista tuotetta, vaikka perusteet olisivatkin samat.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Kaskojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Niissä on mitä ihmellisempiä lisäosia, ja kaikki maksaa erikseen.
Kuva LIFEMEMBER
ANA

Viesti Kirjoittaja ANA »

Noh, ainahan sitä voi äänestää jaloillaan, joten siksipä utelin, mihin porukat ovat vakuutuksensa vieneet.
navettarenki

Viesti Kirjoittaja navettarenki »

Eilen kans soittelin if:iin ja ajattelin laittaa pyörän liikenteeseen. Hommasin ton (Sportster 883 2007) marraskuussa ja laitoin sen seisontaan talveksi. Silloin kyselin hintoja if:ltä ja sain tarjouksen liikennevakuutus 200€ ja kasko päälle koko vuodeksi. No eilen kun hintoja kuuntelin niin oli pakko istua ja vetää pari norttia. Täti ilmotti liikennevakuutuksen hinnaksi 1006€/ vuosi ja kasko päälle 8O
ja mainitsi nimenomaan että vakuutushintoja on tarkistettu nimenomaan HD pyöristä! Viisinkertanen korotus on aika sikamaista ja pistää vähän vituttamaan. Pakko vielä kysellä sieltä syytä tommoseen kiskontaan kun itellä on kaikki vakuutukset keskitetty kyseiseen puljuun.
ANA

Viesti Kirjoittaja ANA »

Täytyy huomioida ifi:ssä seisonta-ajallisen ja ns. vuodenaikahinnoitellun vakuutuksen ero.
Kuitenkin tuo hinnoittelun tarkistus taitaa olla tosiasia.
karkassu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karkassu »

kysy ympärivuotista vakuutusta, minäkin ensin otin epähuomiossa seisonta-ajallisen vakuutuksen ja ensimmäisen laskun (760e) jälkeen soitin if:iin ja ihmettelin hintaeroa muihin vakuutusyhtiöiden hintoihin niin sitten vasta kertoivat että jatkuvan liikennevakuutuksen hinta sporttiin on n350e vuosi. vaihdoin siihen ja laittoivat erotuksen tilalle. :)
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

navettarenki kirjoitti:liikennevakuutus 200€ koko vuodeksi.
liikennevakuutuksen hinnaksi 1006€/ vuosi
Kuten edellä on todettu, eri virkailijat ovat antaneet sinulle eri vakuutuksen hinnat. Seisonta-ajallinen on tosi kallis ja soveltuu vain tilapäisesti käytettäville pyörille, jotka yleensä ovat seisonnassa.

Ajovehkeille ilman muuta ympärivuotinen, eli heidän termeillään se vuodenaikahinnoiteltu. Silloin puhutaan juuri tuosta 200-300 euron liikennevakuutuksesta. Eli otahan maanantaina uusi puhelu tai netin kautta kysymysyhteys puljuun.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
navettarenki

Viesti Kirjoittaja navettarenki »

Laitoin s-postia asiasta ja pyysin laskemaan tarjouksen ympärivuotisesta sekä seisonta-ajallisesta vakkarista. Toivottavasti maanantaina asia selviää ja pääsee tonne tielle fiilistelemään, kun meinas toi talvi tuntua uskomattoman piiiitkältä.
ANA

Viesti Kirjoittaja ANA »

Olen tässä nyt parin päivän aikana tiedustellut vakuutusyhtiöiltä hintatasoista.
Näyttää siltä, että pari yhtiötä on osoittautumassa HUOM ! minulle Kokonaishinoittetelultaan edullisemmaksi
Kuin nykyinen yhtiöni. Voin jopa suositella yhtä, mutta pitää huomioida etten tiedä korvauspuolen sujuvuudesta lainkaan.
Olen siis vaihtamassa yhtiötä.
mose
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mose »

Minulla on ollut Heritagen vakuutus If:issä vuodesta 1996. Nykyäänhän se on ympärivuotinen. Kerran olen kaskon puolelta joutunut korvauksia hakemaan ja homma pelitti kyllä hienosti. Sain jopa neuvoteltua pyörän palautulksen If:in kustannuksella talliin Loimaalta Helsinkiin, kun alkoi olla kylmä syksy. Itse sen Loimaalle ajoin, mutta aikaa kului kun piti tankkia ja lokaria ameriikan kirkolla maalailla.

Vakuutuksesta maksan 118,20 liikennepuolelta ja 103,90 täyskaskosta, eli yhteensä 222,10 EUR/vuosi ja minulla on molempiin 70% bonus. Nousua toki on n. 6 % viime vuodesta, mutta mikäpä ei nousisi. Keskittäjä ja järjestöalennuksia on summissa joitakin prosentteja ja ikää itsellä lähempänä 70 kuin 60 ja ikäkertoimen suuruutta en tiedä. Että tällainen osallistuminen aiheeseen.
Vastaa Viestiin