Tiivisteet kuulemma turpoavat ja heittävät nesteet pihalle tai jumittavat sylinterit. Eli jarrut häviävät kummassakin tapauksessa tai sitten lukittuvat, mutta hyvä ei liene kumpainenkaan tapausArsuva kirjoitti:Mitähän mahtaa tapahtua jos niitä menee sekaisin?
Ihan noin niikuin uteliaana ihmettelen?
Häviääkö jarrut? Vai mitä tapahtuu...
Ei ole onneksi omakohtaista kokemusta, mutta monta pelottavaa tarinaa on kuultu. Rohkea bikeri tietysti kokeilee itse, eikä luota kuulopuheisiin
Itse olen aina kokeillut ennen nesteen lisäämistä / vaihtamista, että kumpaa tavaraa säiliössä on.
Jos ottaa säiliöstä lusikallisen ja lorauttaa kuppiin uuden nesteen kanssa ja nesteet sekoittuvat, kaikki on hyvin. Jos eivät sekoitu, vaan jäävät eri kerroksiin, uusi on väärää tavaraa.
Siis siihenkään ei voi luottaa, mitä säiliön päällä lukee. Kun joka jätkä tekee hommat kuitenkin paremmin, kuin tehtaan pojat, niin nesteet on voitu vaihtaa myös toiseen vuosien varrella.
DOT5 on uutena voimakkaan violettia ja käyettynä hyvin keltaista, eli voi mennä sen DOT4 kanssa sekaisin, jos väriä katsoo säiliössä ja purkissa. Siispä lusikka käteen...
LIFEMEMBER