Sä ajat liian tuoreella kalustolla. Osta joku vanhempi kiertopalkinto- Trouble-Head niin ei tule tylsää.ma^ko kirjoitti:Miks halavatussa kaikkien pitäis olla innoissaan ajamassa matkaa prätkällä? Mä tosin olen noin 150m kehän ulkopuolinen, mut se johtuu vain mun köyhyydestä, kantakaupungist lähtösin. Prätkäl on kliffa ajaa, mut siltikin pitkä matka-ajo on mun mielest prätkällä svitun tylsää. Ajakoon ne jotka tykkää, mut ei se kaikkia miellytä.Vallu kirjoitti:Mikä Teitä Kehä III:n sisäpuolisia oikein vaivaa?
Sporsterikoulutusta pääkaupunkiseudulla
-
Rautahauli
Re: Sporsterikoulutusta pääkaupunkiseudulla
Buellrr

Meinaakko, että pyörät pannaan seisomaan puoleksi tunniksi peräkkäin?Kykenemme simuloimaan myös Kehä III:n sisäpuolisia liikenneolosuhteita...
LIFEMEMBERRe: Sporsterikoulutusta pääkaupunkiseudulla
Ja ratikaksi naamioitu volvo-bm ajaa jonon viimesen yli... 
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
Ei se mitään muuta, pitkä matka-ajo on mun mielest ollut aina tylsää, myös aikanaan niin Lättiksel ku Knukkelillakin, Britit, Pannu ja Shovelikaan tilannetta muuttanut mut homosoffalla se vast olikin tylsää cruise päällä kököttää katteen takana. Et ei se fillarist ole kiinni, jos epäluotettavuus liian suurta, ni sithän pitää vaan asialle tehdä jotakin. Tuos menneiden parin viikon aikana ajelin uudella CVO BO:lla sen reilu 800km, ihan kliffaa kun en matkaa ajanutkaan, kuhan pyörin Välimeren rantsua. Muo ei vaan huvita ajaa yhtämittaisesti juurikaan yli kaht tuntia ja sit tarttee enemmän breikkiä ku kaffekuppi ja pikkusigge. Jos päiväs pitää siirtyä enemmän ku 400km ni valitsen yleensä jonku muun kehonsiirtimen ku prätkän.Rautahauli kirjoitti:Sä ajat liian tuoreella kalustolla. Osta joku vanhempi kiertopalkinto- Trouble-Head niin ei tule tylsää.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
käsittääkseni splittailu on pääkaupunkiseudulla nykyään jo ihan arkipäivää, joten ei tarvii jäädä "ruuhkiin" jumittamaanVallu kirjoitti:Buellrr
Meinaakko, että pyörät pannaan seisomaan puoleksi tunniksi peräkkäin?Kykenemme simuloimaan myös Kehä III:n sisäpuolisia liikenneolosuhteita...
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
-
MrX
Saahan sen pyörän Pasilasta Seinäjoelle Kerhon EAKurssille vaikka VR:n kyydilläma^ko kirjoitti:Jos päiväs pitää siirtyä enemmän ku 400km ni valitsen yleensä jonku muun kehonsiirtimen ku prätkän.
Tosin ne jotka osaa jo kaikki väistötemput lukkojarrutuksella ja pyörän kaadoilla ei tarvi koko kurssia
En ole tulossakaan, ennakoivan ajon kurssi ilman liksaa ja cap-pisteitä kuulostaa typeryydeltä.MrX kirjoitti:Saahan sen pyörän Pasilasta Seinäjoelle Kerhon EAKurssille vaikka VR:n kyydillä.
Tosin ne jotka osaa jo kaikki väistötemput lukkojarrutuksella ja pyörän kaadoilla ei tarvi koko kurssia
nimimerkillä: Lakisääteisen ennakoivan ajon koulutuksen uhri.
ps.
Pyörän kaato ei ole väistötempu, kaatunut pyörä kulkee tasan tangentin suuntaan, silti voi joskus olla syytä osata kaataakin se mopo. Lukkojarrutuksella taas on ihan kliffaa kääntää fillari, kokeile joskus.
-
MrX
Siis sulle pitäis maksaa, että tulisit opettelemaan ajotekniikoitama^ko kirjoitti: En ole tulossakaan, ennakoivan ajon kurssi ilman liksaa ja cap-pisteitä kuulostaa typeryydeltä.
ps.
Pyörän kaato ei ole väistötempu, kaatunut pyörä kulkee tasan tangentin suuntaan, silti voi joskus olla syytä osata kaataakin se mopo. Lukkojarrutuksella taas on ihan kliffaa kääntää fillari, kokeile joskus.
Kyllä mäkin fillarin käännän lukkojarrutuksella.
Matkalehmää en - etkä käännä sinäkään - ainakaan hallitusti.
Jos sen teet ennakoimatta, ja näytät tempun hallitusti Matkalehmällä, niin maksan sulle 1000,- € jos tulet Seinäjoelle ja esität sen...
ps. EA koulutus on vapaaehtoista ei laki siihen pakota..
Ei kai provo...
Maksatkos mulle kanssa jos teen tempun minisohvalla (FLD)?
Missä ammatissa on lakisääteinen EAK? Poliisi kukaties?
Maksatkos mulle kanssa jos teen tempun minisohvalla (FLD)?
Missä ammatissa on lakisääteinen EAK? Poliisi kukaties?
LIFEMEMBERRe: Sporsterikoulutusta pääkaupunkiseudulla
Nykyisin on kaksipäiväinen ennakoivan ajon koulutus pakollinen jokaisessa viisivuotisjaksossa, kolmen muun cap-piste hyväksytyn koulutuspäivän lisäksi jos omaat raskaalle kalustolle ammattiajo-oikeuden ja haluat pitää sen voimassa. Ja kyllä siitä saa liksan jos on asiallinen työnantaja(edes siltä osin) ja tarvitsee duunissaan ammattiajo-oikeutta. Ensimmäiset opintotodistukset pitää hyväksyttää syksyllä '13 jos sulla on D tai E jolle haluat pitää ammattiajo-oikeuden voimassa ja syksyllä '14 jos vain C ja sen jälkeen ei saa ko korteilla ilman ammattipätevyyttä ajaa kuin puhtaasti priva-ajoa, esmes kaverin muutto vuokrakuorkilla on periaatteessa laiton toimenpide...
ps. Matkalehmää mul ei ole, eikä tule. Yks homosohva ollut, riitti aiheesta, ei mun juttu... täl hetkel mun raskain fillari on urheilullinen ja dynaaminen FXRS... tosin springeril ettei liika sportti, narrowglidel viel keulis liika herkeesti ku se o niin kevee keula.
Tässäkin kohdassa luulet tietäväsi, tietämättä luulevasi...MrX kirjoitti:ps. EA koulutus on vapaaehtoista ei laki siihen pakota..
ps. Matkalehmää mul ei ole, eikä tule. Yks homosohva ollut, riitti aiheesta, ei mun juttu... täl hetkel mun raskain fillari on urheilullinen ja dynaaminen FXRS... tosin springeril ettei liika sportti, narrowglidel viel keulis liika herkeesti ku se o niin kevee keula.
-
MrX
Mä oon aina luullu, että Harrikaa ajetaan A-kortilla vaikka se vähän painaakin. Hyvä kun oikaisitma^ko kirjoitti:Nykyisin on kaksipäiväinen ennakoivan ajon koulutus pakollinen jokaisessa viisivuotisjaksossa, kolmen muun cap-piste hyväksytyn koulutuspäivän lisäksi jos omaat raskaalle kalustolle ammattiajo-oikeuden ja haluat pitää sen voimassa. Ja kyllä siitä saa liksan jos on asiallinen työnantaja(edes siltä osin) ja tarvitsee duunissaan ammattiajo-oikeutta. Ensimmäiset opintotodistukset pitää hyväksyttää syksyllä '13 jos sulla on D tai E jolle haluat pitää ammattiajo-oikeuden voimassa ja syksyllä '14 jos vain C ja sen jälkeen ei saa ko korteilla ilman ammattipätevyyttä ajaa kuin puhtaasti priva-ajoa, esmes kaverin muutto vuokrakuorkilla on periaatteessa laiton toimenpide...
Tässäkin kohdassa luulet tietäväsi, tietämättä luulevasi...MrX kirjoitti:ps. EA koulutus on vapaaehtoista ei laki siihen pakota..
Mutta miten oli se Tonnin Stuntti. Olis hieno nähdä miten ammattimies hoitaa yllättävän tilanteen.
En aja prätkää ammatikseni, eli siinä en ole ammattimies. Itsehän sanoit haluavasi nähdä sen matkalehmällä. Lainaatko siis myös sitä lehmää? ja lehmää ilman integraali tai abs jarrua takana? Miten ajattelit demota sen yllättävän tilanteen? Jos lainaat lehmää niin voin kääntää sen jarrulla ensin 90° ja sitten seuraavaksi kipata sen esimerkiksi 60kmh vauhdista loukkaamatta itseäni ja edes tuhoamatta kledjujani, kosmeettiset vauriot fillarissa saat kaupan päälle... kiinnostaako?MrX kirjoitti:Mutta miten oli se Tonnin Stuntti. Olis hieno nähdä miten ammattimies hoitaa yllättävän tilanteen.
Tosin mielummin jossain hieman likempänä kuin Seinäjoki...
-
MrX
Helpotetaan hieman. Saat näyttää taitosi sillä omalla tutulla FXRSllä. Simuloidaan yllättävä hirviväistökoe superlonipaalulla/ääni/valomerkillä 80-100km/h matkavauhdissa. Lyöt takajarrun lukkoon, "hirven tullessa eteen", vaihdat ajosuuntaa 90 astetta ja väistät esteen. Onnistuneesta suorituksesta saat Tonnin. Jos kaadut tai "osut esteeseen" minä pidän rahat ja saan julkaista videon tapauksesta tällä palstalla.ma^ko kirjoitti:En aja prätkää ammatikseni, eli siinä en ole ammattimies. Itsehän sanoit haluavasi nähdä sen matkalehmällä. Lainaatko siis myös sitä lehmää? ja lehmää ilman integraali tai abs jarrua takana? Miten ajattelit demota sen yllättävän tilanteen? Jos lainaat lehmää niin voin kääntää sen jarrulla ensin 90° ja sitten seuraavaksi kipata sen esimerkiksi 60kmh vauhdista loukkaamatta itseäni ja edes tuhoamatta kledjujani, kosmeettiset vauriot fillarissa saat kaupan päälle... kiinnostaako?MrX kirjoitti:Mutta miten oli se Tonnin Stuntti. Olis hieno nähdä miten ammattimies hoitaa yllättävän tilanteen.
Tosin mielummin jossain hieman likempänä kuin Seinäjoki...
Noup.MrX kirjoitti: Helpotetaan hieman. Saat näyttää taitosi sillä omalla tutulla FXRSllä. Simuloidaan yllättävä hirviväistökoe superlonipaalulla/ääni/valomerkillä 80-100km/h matkavauhdissa. Lyöt takajarrun lukkoon, "hirven tullessa eteen", vaihdat ajosuuntaa 90 astetta ja väistät esteen. Onnistuneesta suorituksesta saat Tonnin. Jos kaadut tai "osut esteeseen" minä pidän rahat ja saan julkaista videon tapauksesta tällä palstalla.
Ensinnäkään (ei kai)kukaan dorka ei lyö 80-100kmh vauhdista suoraan takasta lukkoon ja käännä, tuhoaa vain renkaan kautta kaataa haisaidiks... kukaan liene missään vaiheessa väittänytkään niin menettelevänsä. Jotenkin must rupee tuntumaan et mister X:ltä puuttuu sisälukutaito, kenties myös ajotaito, todennäköisesti se tonnikin, mut jos se on niin pidä ihan rauhassa hyvänäsi. Sinun pyörällä voin demota siihen paaliin osumisen renkaat edellä, kyljellään, itse pyörän takana, ilman vaurioita itselleni. Jos alkutilanne on 80-100kmh ja este lähempänä kuin normaalisti väistettävissä, niin kippaus tapahtuu noin 60-65kmh vauhdilla, ei ole mikään kummoinen stuntti. Omaa fillariani en kaada kuin pakon edessä, toisen omistaman voi kaataa huvikseenkin kunhan on varmaa ettei sitä tartte maksella(eli ennen demoamista haluan vastuuvapautuksen moposi vaurioista). Jarrulla kääntö liittyy aina loppuväistöön, minkä käsittäminen tuntuu ylittävän sun hilseen.
Tämä riittänee tästä, ettei mene aivan inttämiseksi.
Palataa Sportsteriin pääkaupunkiseudulla.
T.moderattoripertti
On se jännä, kun Seinäjokisista Hesa ei ole ollenkaan kaukana, mutta Hesalaisista Seinäjoki on maailman äärissä.Jontte68 kirjoitti:EAK olis kiva mutta on niin perhanan kaukana Seinäjoki.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit