Mitenkäs vakuutus asia pyörän tuontimatkalle?
Eli jos ostan pyörän saksasta ja ajan sen kotiin. Niin myyjän vakuutus on voimassa (ehkä) rajalle, mutta mitenkäs siitä eteenpäin?
myöntääkö kotimainen vakuutusyhtiö vakuutuksen pyörälle, kun eihän se ole suomen kilvissä...
Vakuutus ulkomailta tuodessa
Vakuutus ulkomailta tuodessa
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Vakuutus ulkomailta tuodessa
Ex. FL -53 Wishbone Panhead bobber, ex. 2002 FLHR
Tiedustelin syksyllä asiaa IF:stä ja sanoivat, että voivat myöntää tuontiajoa varten vakuutuksen, mutta eivät muuten ulkomaille. Eli siis esim. Saksasta Suomeen pitäisi onnistua ottaa vakuutus, joka olisi voimassa Saksan puolellakin.
Kysy omasta yhtiöstäsi heidän kantaansa.
Kysy omasta yhtiöstäsi heidän kantaansa.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Saksan liikennevakuutuksen saat tietysti saksan siirtokilvissä. Sovietukäteen vakuutusyhtiösi kanssa että saat kaskon mopoosi kun lähetät oston yhteydessä runkonumeron tyypin ja merkin vakuutusyhtiölle tekstiviestinä jollekkin virkailijalle ja niin että virkailija vastaa siihen vaikka viikonloppuna. Virkailija sitten lähettää sinulle paluutekstarin että vakuutus on voimassa. Näin minä toimin kun tuon kulkupelejä ajamalla saksasta. Samalla olen kyllä ottanut runkonumeron avulla jo valmiiksi liikennevakuutuksenkin suomesta. On kyllä kahdet vakuutukset silloin päällekäin mutta puhelu suomeen kolaritilanteessa on ehkä mukavampaa kuin riitely hoonolla saksalla paikanpäällä. Tapiola, Pohjola, Turva Yrittäjä If on ainakin myöntäneet vakuutukset pelkällä tekstiviestillä kun on etukäteen sopinut. Kalliimmista vehkeistä olen lähettänyt malina kuvan myös autosta ja dikikuvana kauppakirjan etusivun.