Ensinmäistä pyörää ostamassa
Re: Ensinmäistä pyörää ostamassa
No ihan pikkasen meni OT:ksi
"Anna palaa Frank, selkääni osui juuri nuoli, mutta luulen että pystyn ratsastamaan"
-
Rautahauli
Käsittääkseni sitä jännitystä pitäisi siellä vähän ollakin, mun pyörässä sitä ei ollut ollenkaan. Jouset vähän väsähtäneet, lyhennetty, en tiedä. Jäykempi siitä keulasta tuli mutta ei lyö helpommin pohjaan. Jouset ottaa kuormaa vastaan heti eikä pienen sukelluksen jälkeen. Nyt keula on täydessä mitassaan. Laitoin 60mm pitkät putkenpätkät jousien päälle.kasikasi kirjoitti:Kohta taas varmaan riidellään mikä on aito hooree...![]()
Tämä mielenkiintoista. Kuinkas tämmönen onnistuu? Menee nyt vähän offtopiksi... haulla löyty vähän juttua. Eli siis laitetaan tavaraa lisää jousen päälle. Mutta silloin jousituksesta tulee jäykempi, vai tuleeko välttämättä paljoa, koska etu jousuissa on tyhjää(?) Lyökö se silloin monttuun ajettaessa takaisin pompatessa joustovaran loppuun helpommin?Rautahauli kirjoitti: Niin ja vielä parani kun mulle vinkattiin että laita etupumppujen jousiin "preloadia", tällä keula nousi noin 60mm. Pyörä olikin vähän etukenossa.
Täytyy mennä tutkimaan kuvia, kuinka ne pumput oikeen toimii. Mut täs vois olla kyl keskustelun aihetta.
- norsunkorva
- Viesti:

Ei sitä osaa päättää ..piruparkakaan..mallia
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
-
Viiksi-Vallu
Ostin itse ensipyöräksi 1200 sportsterin. Näin persjalaksi pyörä tarjosi ajoelämyksiä useita ja kyllä sitä matkapyöränä käytin. Ajoasennon rukkasin katalokiosilla mieleisekseni.
Aikaisempaa kokemusta oli vain mopoista, ja niistäkin ennen sportsterin ostoa yli kymmenen vuoden takaa. Siinä mielessä ihan passeli ostos oli, että ei se enää mikään vauhtihirmu ollut viime kausina mitä ensimmäisinä tuntui olevan, 50 km/h vauhti jo tuntui hirrrveän kovalta, satasen nyt puhumattakaan. Olihan se, kun pienet nopeudet tuntuivat vievän tekohampaat suusta, hieno tunne se.
Pyörän keveydestä oli etua, kun noita telttapaikkoja on tullut haettua enempivähempi tien sivusta. Paikallaan käsittely oli pyörän keveydestä johtuen ihan näppärää.
Minulla kesti kolmisen kautta tajuta, että omat käyttömieltymykset ovat enemmän pitkään matkaan ja vaatearsenaalia pitäis saada matkaan, niin oli pakko vaihtaa pois. Toiseksi se alkoi tuntua fyysiseltä kooltaan hieman pieneltä (olen 180 cm) etenkin useamman viikon ajeluissa.
Loppukaneettina: Sportster on vielä tervetullut taloon, vaikka mitoiltaan isompi on tilalla.
Aikaisempaa kokemusta oli vain mopoista, ja niistäkin ennen sportsterin ostoa yli kymmenen vuoden takaa. Siinä mielessä ihan passeli ostos oli, että ei se enää mikään vauhtihirmu ollut viime kausina mitä ensimmäisinä tuntui olevan, 50 km/h vauhti jo tuntui hirrrveän kovalta, satasen nyt puhumattakaan. Olihan se, kun pienet nopeudet tuntuivat vievän tekohampaat suusta, hieno tunne se.
Pyörän keveydestä oli etua, kun noita telttapaikkoja on tullut haettua enempivähempi tien sivusta. Paikallaan käsittely oli pyörän keveydestä johtuen ihan näppärää.
Minulla kesti kolmisen kautta tajuta, että omat käyttömieltymykset ovat enemmän pitkään matkaan ja vaatearsenaalia pitäis saada matkaan, niin oli pakko vaihtaa pois. Toiseksi se alkoi tuntua fyysiseltä kooltaan hieman pieneltä (olen 180 cm) etenkin useamman viikon ajeluissa.
Loppukaneettina: Sportster on vielä tervetullut taloon, vaikka mitoiltaan isompi on tilalla.
Ei ollu eka pyörä, mut oli eka HooDee meijän kuppikunnassa tämä Sporster Low 09.
Mentiin kauppaan Hertsikassa ja moinen tilattiin, möröllä kokemusta sportysta noin 20 metrin lenkki ja rouvalla ei vielä pyöräkorttia....
Tuli sitten erä aikanaan ja kahdesta sai valita,.....
Ajelin sen syksyn "häntä" sisään ja täytyy todeta, että Mörön kokoiselle (180 pitkälle) tuo jalkojen "säilytys"
on vähän hankalaa pitkillä matkoilla.Lisäksi alkuperäisen penkin kovuus häirittevi silloin tällöin.
Jousitus mielestäni toimiva muttei loistava, kone ja laatikko ok, kovempaa en edes halua moisella ajaa...
Mielestäni hyvä "säntäily"pyörä lyhyille matkoille, matkaa taitan mieluummin meitin "isolla".....
Mentiin kauppaan Hertsikassa ja moinen tilattiin, möröllä kokemusta sportysta noin 20 metrin lenkki ja rouvalla ei vielä pyöräkorttia....
Tuli sitten erä aikanaan ja kahdesta sai valita,.....
Ajelin sen syksyn "häntä" sisään ja täytyy todeta, että Mörön kokoiselle (180 pitkälle) tuo jalkojen "säilytys"
on vähän hankalaa pitkillä matkoilla.Lisäksi alkuperäisen penkin kovuus häirittevi silloin tällöin.
Jousitus mielestäni toimiva muttei loistava, kone ja laatikko ok, kovempaa en edes halua moisella ajaa...
Mielestäni hyvä "säntäily"pyörä lyhyille matkoille, matkaa taitan mieluummin meitin "isolla".....
No kyllä sillä Low'lla nyt sen 20m ajaa monikin ja kovimmat paikkerit jopa pidemmällekin...mörkö2 kirjoitti:kokemusta sportysta noin 20 metrin lenkki ...
hyvä "säntäily"pyörä lyhyille matkoille
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Kova paikkeri pitää olla, itse en pystyisi moiseen.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit