Oranssi chopperi sähläsi

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

asentaja

Oranssi chopperi sähläsi

Viesti Kirjoittaja asentaja »

Tänään Stadissa Vallilassa sturenkadulla illalla oli liikenne valoissa noin 5 pyörää. Kaksi oli muistaakseni RR-pyörää ja loput customeita. Valoissa jätkät keimas pyörien kanssa ja hymy oli leveä kuin pyörän tanko. Valot vaihtu vihreäksi ja pyörät kiihdyttävät minkä ehtivät. Mutta yksi onnistuu sammuttamaan menopelinsä valoihin kytkimen liian nopealla päästämisellä. No siinä hikipinnassa mies kiertää pyöräänsä ja hakee asentoa että pääsisi potkimaan. Melkein kymmenen potkun/hypyn jälkeen pyörä käynnistyy ja kun setä pääsee istumaan, oli tarkoitus lähteä ns. tuliperseenalla tyylillä.

Ei muutakuin kierroksia kytkimen, nosto ja HUMPS. Pyörä sammuu taas. Autoissa istuvat ja kadulla seisseet saivat ihailla pitkää autojonoa ja hienoa sooloilua. Epäilen että kenenkään pokeri siinä kestänyt. Kädet näytti tärisevän ja iso mies yrittää saada pyörän käyntiin. No eihän se sitten enää lähtenytkään. Kuitenkin monen vaivalloisen hypyn jälkeen se sitten lähtee ja liikenne pääsee vihdoin jatkamaan matkaa.

:D

Hiace miäs
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Pari kesää sitten katselin Tampereella, Pickwickin terassilla kun joku sammutti lättäpään viereisiin valoihin. Noh, oli vissiin tuttu kuvio koska kaverilla ei tuntunut olevan pienintäkään kiirettä toimissaan. Ei siinä sinänsä kauaa mennytkään mutta se tyyneys (ainaskin ulospäin) jolla homma hoidettiin oli ihailtavaa :D

Affe
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Onhan noita tapahtunut tänä kesänä itsemurhakytkimen käyttöä opetellessa mutta yleensä kyllä työnnän pyörän sivuun käynnistämisen ajaksi... :oops:

Ja pyöräni ei ole oranssi... :D
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Pakko kysyy. Mitä sitte?
Opettaapahan pyörä ja laji yleensäkin, kuskille nöyryyttä ja asennetta.
Tommosta sattuu, varsinkin jalkakytkimen kanssa.
Miks tälläsestä pitää edes mainita? Paitsi tietysti keskustelun herättämis mielessä.
UL-41

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

Olen samaa mieltä Hessun kanssa; mitä sitten jos pyörä(auto) sammuu valoihin tai minne hyvänsä. Jalkakytkimen kanssa on itelläkin muutaman kerran isolättä tukahtunu. Pyörä vaan taas käyntiin ja matka jatkuu.
Sasa
Viesti:

Re: Oranssi chopperi sähläsi

Viesti Kirjoittaja Sasa »

asentaja kirjoitti:Tänään Stadissa Vallilassa sturenkadulla illalla oli liikenne valoissa noin 5 pyörää. Kaksi oli muistaakseni RR-pyörää ja loput customeita. Valoissa jätkät keimas pyörien kanssa ja hymy oli leveä kuin pyörän tanko. Valot vaihtu vihreäksi ja pyörät kiihdyttävät minkä ehtivät. Mutta yksi onnistuu sammuttamaan menopelinsä valoihin kytkimen liian nopealla päästämisellä. No siinä hikipinnassa mies kiertää pyöräänsä ja hakee asentoa että pääsisi potkimaan. Melkein kymmenen potkun/hypyn jälkeen pyörä käynnistyy ja kun setä pääsee istumaan, oli tarkoitus lähteä ns. tuliperseenalla tyylillä.

Ei muutakuin kierroksia kytkimen, nosto ja HUMPS. Pyörä sammuu taas. Autoissa istuvat ja kadulla seisseet saivat ihailla pitkää autojonoa ja hienoa sooloilua. Epäilen että kenenkään pokeri siinä kestänyt. Kädet näytti tärisevän ja iso mies yrittää saada pyörän käyntiin. No eihän se sitten enää lähtenytkään. Kuitenkin monen vaivalloisen hypyn jälkeen se sitten lähtee ja liikenne pääsee vihdoin jatkamaan matkaa.

:D

Hiace miäs

Kaikki sympatiat pyörää käyntiin potkivalle, olkoonkin vaikka iso mies, niinkuin edellisessä kuvailtiin.

Itse sivusta joskus joudun seuraamaan kun pyörän kokoon nähden verrattuna, pikkuinen "pörriäinen" potkii pyörää käyntiin hiki päästä valuen. Itse en edes lähde moista yrittämään, vaikka mieli halajaisi auttamaan. lentäisin varmaan takapotkusta kooorkealle ilmaan. Tai oikeastaan, tuskin poljin menisi edes niin alas... :oops:
Jokainen voisi itse vaikka koittaa, on hienompaa sen jälkeen istua autossa, ja hikoilla jonossa liikennevaloissa, kun tietää ettei se ehkä olekaan niin helppoa miltä kuulostaa tai näyttää... :wink:

Ja miksi hankkia pyörä, joka ei lähde startista käyntiin nääs? Niin... :twisted:
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Sasa kirjoitti:Ja miksi hankkia pyörä, joka ei lähde startista käyntiin nääs? Niin... :twisted:
Pitäs sitten olla vissiin vielä sellainen, että siinä on alipaineella toimiva bensahana :oops:

Se ärsyttää kun on risteyksessä ja bensahana unohtunut kiinni ja siihen plöts niin sitten kun starttaa niin jännite notkahtaa sen verran, että vilkutus loppuu ja sitten ei muista kumpaan suuntaan oli tarkoitus kääntyä :oops:
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Itse aukaisin bensahanan keväällä ja meinaan laittaa sen talveksi kiinni :roll: jos neulaventtiili on kunnossa ei bensaa valu 8)
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Joo... samaa mieltä ku Hessu ja UL-41.
Mikä on tän topicin "punainen lanka" 8O
Onko se että pyörässä pitää olla vain ja ainoastaan sähköstartti, vai jotain ihan muuta.. :? :?:
Parempaa yhdistelmää ku chopperi/kicksi/jalkakytkin ei mun mielestä ole 8)
So what, vaikka pyörää joutuu potkimaan käymään. Samaa mieltä kyl Hemulin kanssa että voi sen pyörän työntää sivuun, ettei tarjoa liikaa ilmaista showta ja pilkanaihetta tavallisille junteille.. :twisted:

No joo, keskustelun aloittajan "kertomuksen" lopussa onkin nimimerkki "hiace-miäs" :evil: :evil: :evil:
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Sepixlh kirjoitti:Itse aukaisin bensahanan keväällä ja meinaan laittaa sen talveksi kiinni :roll: jos neulaventtiili on kunnossa ei bensaa valu 8)
Kerran se vain on jäänyt vuotamaan rivakan kiihdyttelyn päätteeksi. Itse venttiili on OK, mutta kai se jotenkin tuossa kiihdyttelyn tärinässä jäi jotenkin kaniin. Sanotaanko niin, että ei vara venettä kaada, ainakaan minun varat 8)

En tosin tiedä tarkoittiko hiace-miäs tämän säikeen olevan keskustelua keinäsen vuotamisesta :wink:
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

No helevata ! Sehän ei ole mies...eikun henkilö, eikä mikään, jossei ole kesähelteellä ruuhkaisessa risteyksessä potkinut konetta tulille. Ei lähe sitten millään ja hiki valuu.
Eka kesän sucidella ajaneena olen sammuttanut 'hallitusti' laitteeni ainakin kymmenen kertaa risteykseen. Toimenpiteeni ovat seuraavat:

1. Äänetöntä kiroilua
2. Pyörä jalkakäytävälle tai pientareelle
3. Hillitöntä polkemista -> hiki lentää -> kone ei anna elonmerkkejä
4. Kiristävien varusteiden eli kypärän, hanskojen, ajolasien ja takin riisuminen
6. Huomaan, että hätäpäissäni olen unohtanut virtalukon off-asentoon
7. Virta päälle
8. Heti seuraavalla käyntiin
9. Varusteet päälle
10. Koneen sammuminen uudelleen
11. Paluu kohtaan yksi

...mutta on meinaan oikean jalan reisilihakset kondiksessa 8)

- AKr
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Eikös se ollut jotenkin niin, että käynnistyminen vaatii yhtä monta polkaisua kuin on katsojiakin?
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

asentaja kirjoitti: Hiace miäs
No, toisten mielestä hiace on miehekäs peli, toiset tykkää potkukäynnisteistä choppereista. Ihan miten vaan.

Sinä tulet varmasti paremmin juttuun ihmisten kanssa seuraavan merkkikerhon foorumeilla: http://www.fintoys.net/forum/
Sasa
Viesti:

[/quote]
Ja miksi hankkia pyörä, joka ei lähde startista käyntiin nääs? Niin... :twisted:[/quote]

Piti kyllä laittaa tuohon, että: Jaa, miksi hankkia...
Itsekin vaihtaisin sellaiseen, jos haltsaisin taktiikan. 8) Sitäpaitsi, ainakin minun mielestä se on oikeasti jotenkin SÖPÖÄ, kun mies polkee pyörää käyntiin. :oops:
Sasa
Viesti:

akrapu kirjoitti:No helevata ! Sehän ei ole mies...eikun henkilö, eikä mikään, jossei ole kesähelteellä ruuhkaisessa risteyksessä potkinut konetta tulille. Ei lähe sitten millään ja hiki valuu.
Eka kesän sucidella ajaneena olen sammuttanut 'hallitusti' laitteeni ainakin kymmenen kertaa risteykseen. Toimenpiteeni ovat seuraavat:

1. Äänetöntä kiroilua
2. Pyörä jalkakäytävälle tai pientareelle
3. Hillitöntä polkemista -> hiki lentää -> kone ei anna elonmerkkejä
4. Kiristävien varusteiden eli kypärän, hanskojen, ajolasien ja takin riisuminen
6. Huomaan, että hätäpäissäni olen unohtanut virtalukon off-asentoon
7. Virta päälle
8. Heti seuraavalla käyntiin
9. Varusteet päälle
10. Koneen sammuminen uudelleen
11. Paluu kohtaan yksi

...mutta on meinaan oikean jalan reisilihakset kondiksessa 8)

- AKr
Hahaha! Tuo oli tosi hyvä, sai ihan ääneen nauraa. Tuossa karvainen puolisko totesi, että onneksi tulee talvi ja HD-rupi paranee käynnistysjalassa. :D

Ja Hiacemiähelle vinkiksi, olkoon vaikka trolli, on myös miehiä ja naisia jotka haluavat kulkea omia polkujaan, ja polkea :wink:
Vastaa Viestiin