Vaikka HD:n nostamiseen..

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

norsunkorva
Viesti:

Vaikka HD:n nostamiseen..

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Hommasin tollasen pyörän pieniin nostoihin. Ei ihan just sama ku tossa kuvassa, puuttuu nuo pikkuset sivusiivekkeet. Tilattiin paikalliselle varaosaliikkeelle , MOTORALin kuvaston viimeiseltä sivulta. Eihän tollasta pitkin hitsaile, mutta oma hommansa kuitenkin :? . 80 € nääs oli hinta.
Nostaa 480 kg. 100-340 mm .
Pieni ja näppärä peli. Ei vie paljon tilaa ja saa kätevästi pyörän pystyyn pikku huolto -yms.- hommien ajaksi :P

https://www.tyokalutori.fi/media/catalo ... stin.2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Kiwi
Viesti:

Re: Vaikka HD:n nostamiseen..

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Jep, hyviä värkkejä on. Noi sivukiinnike systeemit rälläköidään ensimmäisenä irti jos noissa semmoset on. Ainaki töissä otin ne heti pois, oli aina tiellä.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 21:39 03.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Toisaalta se pullotunkilla varustettu versio on hieman leveämpi, pyörän pitussuuntaan nähden, joten sitä kaatumisvaaraa ei tule niinkään helposti. Eikä ole kovinkaan paljoa kalliimpi. Toki vie tilaa hieman enemmän, mutta ei merkittävästi.
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Kiwi
Viesti:

Millanen se pullotunkilla oleva on? Oisko kuvaa?
Rautahauli

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Mulla on tuollainen pullotunkkiversio, samantyyppinen kun Motonetin malli, eli tämä.

On mun mielestä hankala käytettävä, taisin kerran nostaa sillä pyörän ylös. Sit ostin miniliftin, se on hyvä. Nostopöytä seuraavaksi, joskus tulevaisuudessa.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 21:39 03.06.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Ei pahan hintainen:

http://www.koneita.com/moottorinosturit ... a_4009.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Itse käytän tallin katossa olevaa kettinkitaljaa. Renkaan vaihdossa todella kätevä ja nopea. Isompaa remppaa varten nostan pyörän taljalla ylös ja tuuppaan pöydän alle ja lasken pyörän sille. Ei tosin toimi matalassa tallissa.
Kuva LIFEMEMBER
Pave.

Rautahauli kirjoitti:Mulla on tuollainen pullotunkkiversio, samantyyppinen kun Motonetin malli, eli tämä.

On mun mielestä hankala käytettävä, taisin kerran nostaa sillä pyörän ylös. Sit ostin miniliftin, se on hyvä. Nostopöytä seuraavaksi, joskus tulevaisuudessa.
Mulla on tuo motonetin versio, ja olen siihen oikein tyytyväinen ja hinta on edullinen muihin vastaaviin verrattuna.
Nostopöydässä on se huono puoli että kun pitäisi rengas vaihtaa niin ei oikein onnistu kun se on siitä kiinni..............
Ja sen öljynvaihdon nyt pystyy suorittamaan lattiallakin ja kaikkiin muihin hommiin tuo nostaa ihan riittävästi.
R.I.P Jaska - Motoristi
Pave.

Harikka kirjoitti:
Kiwi kirjoitti:Millanen se pullotunkilla oleva on? Oisko kuvaa?
Tuossa Storm:in versio, Biltema:lla ja Motonet:illä on vastaavat, miun mielestä epäkäytännölliset kotitalli nysvääjän käyttöö.
Storm Hydraulinen Mp-Nostin 179.00€
Jestas, onkohan tuossa joku pyöräkaupan myyntilisä? Motonetin vastaava maksaa 99..........
R.I.P Jaska - Motoristi
Rautahauli

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Pave. kirjoitti:
Rautahauli kirjoitti:Mulla on tuollainen pullotunkkiversio, samantyyppinen kun Motonetin malli, eli tämä.

Mulla on tuo motonetin versio, ja olen siihen oikein tyytyväinen ja hinta on edullinen muihin vastaaviin verrattuna.
Nostopöydässä on se huono puoli että kun pitäisi rengas vaihtaa niin ei oikein onnistu kun se on siitä kiinni..............
Ja sen öljynvaihdon nyt pystyy suorittamaan lattiallakin ja kaikkiin muihin hommiin tuo nostaa ihan riittävästi.
Renkaanvaihtoon riittää minilift ja on paljon kätsympi. Nostopöydällä olis taas parempi roplata kun ei tarvi kyykkiä (ja miniliftiä voi käyttää nostopöydällä), toi pullotunkkimalli on taas toisella puolella vähän tiellä. Mut joku tulee toimeen toisella, toinen toisella.
Kiwi
Viesti:

No nii niinku epäilinki. Noi motonetin bilteman ym. pullotunkki systeemit on aivan perseestä, ne on (mun käytössä ainaki) ollu aivan liian huteria, pitäs käydä hakees tommonen niinku Norsunkorvalla. Meillä on nostopöytä, ja toi olis ehdoton siihen käyttöön. Tungeppas nostopöydälle tommonen hutera pullotunkki kötöstys, yksistäs. Ai nii, niihin kannattaa aina laittaa liinoilla kiinni... Ja siitä tuli aasinsilta noihin liinoihin, meillä kun on noita pyöriä, niinku on näitä vanhoja rakennuksiaki, on helppoo hirttää pyörä ku nakkkaa vaan hyvän liinan hirren päältä ja pyörään kiinni. Itseasiassa nyt on ollu pian kolme vuotta yks liina kokoajan samas paikas, kun sitä on sattunu tarttemaan nii paljon.

Sitte on tietty ne, missä on vaan viis rautaputkee hitsattuna toisiinsa, kaks lyhyttä, kaks pidempää ja yks pitkä. Ei yhtään rikki menevää osaa, ja voi tehä itekki. On se toki vähän kömpelö, ja kestävimmässä (tukevimmassa) mallissa ei ole mahollisuutta säätää. Mutta toisaalta nopea, ei tartte ruuvailla, muuta kun kääntää alle ;)
Kiwi
Viesti:

Vallu kirjoitti:Ei pahan hintainen:

http://www.koneita.com/moottorinosturit ... a_4009.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Itse käytän tallin katossa olevaa kettinkitaljaa. Renkaan vaihdossa todella kätevä ja nopea. Isompaa remppaa varten nostan pyörän taljalla ylös ja tuuppaan pöydän alle ja lasken pyörän sille. Ei tosin toimi matalassa tallissa.
Tosta mallistaki onneks saa ton etupyörän kiinnitys kötöstyksen pois, parempi toi ekaviestin nostinsysteemi. Niinku tossa yllä kirjotin, nostopöydällä ei tee mitää ilman jonkinlaista nostinta jolla saa renkaan irti lattiasta.
norsunkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Tossa selasin vanhoja valokuvia ja löysin yllätyksekseni nuo!
Tein joskus aikoinaan mp-kerholle tollasen nostimen.
Rautakaupasta neliöputkea, vanha hydr.sylinteri, romulta vanhan kuorma-auton takalaitanostimen hydr. yksikkö yms :D Lienee siellä vieläkin toiminnassa :? ? Nuo etu-ja taka osathan sai irti renkaanvaihdon takia. Samoin halusivat tuon irrotettavan, sivujalan tuen customeille :idea:
Akku toimi virtalähteenä ku en viittiny alkaa suunnitella verkkovirta-systeemiä :)
Nosti keposesti Wingin. Noin prototyypiksi onnistui mielestäni hyvin :P

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Pave.

Rautahauli kirjoitti:
Renkaanvaihtoon riittää minilift ja on paljon kätsympi. Nostopöydällä olis taas parempi roplata kun ei tarvi kyykkiä (ja miniliftiä voi käyttää nostopöydällä), toi pullotunkkimalli on taas toisella puolella vähän tiellä. Mut joku tulee toimeen toisella, toinen toisella.
Ja tähänkin taitaa päteä se vanha sanonta: toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... niin ja se kolmas vielä molemmista!
Onneksi jokaiselle on valinnanvaraa! :D
R.I.P Jaska - Motoristi
Vastaa Viestiin