Lisää puhdasta ilmaa
Lisää puhdasta ilmaa
Näissä vapaammin hengittävissä putsareissa näyttää olevan ongelmana huohotus eli huohotinputkista tuleva öljy valuu koneen päälle ja leviää siitä kauniisti pitkin pyörää.
Onkos jollain ideaa miten moisesta ongelmasta pääsisi eroon? Noissa orkkisputsareissa liian huurut pysyvät mukavasti siellä kotelossaan.
Vai pitäisko laittaa samanlainen töttörö kun on noissa CVO Breakout:ssa?
Onkos jollain ideaa miten moisesta ongelmasta pääsisi eroon? Noissa orkkisputsareissa liian huurut pysyvät mukavasti siellä kotelossaan.
Vai pitäisko laittaa samanlainen töttörö kun on noissa CVO Breakout:ssa?
LIFEMEMBER-
heavyrocker
- Viesti:
Re: LISÄÄ PUHDASTA ILMAA
Mulla just samanlainen tötterö ollut 2 kesää eikä ole ollut ongelmia öljyn kanssa... Viime kesänä vaan yhtenä
todella sateisena päivänä sai vähän liikaa kosteutta/ vettä sisään kun alkoi vähän pätkiä.
todella sateisena päivänä sai vähän liikaa kosteutta/ vettä sisään kun alkoi vähän pätkiä.
Street Glide Special 2016
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 01:10 02.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Evoon sai sellaisia putsarin jalkoja, joissa huohotusilma oli johdettu kanavia pitkin kaasarin imupuolelle. Mulla ei ainakaan koskaan ole tippunut putsarista öljyä. Merkki Arlen Ness jotain ja halpakin...
Saako sellaisia aparaatteja noihin uudenaikaisiin?
Saako sellaisia aparaatteja noihin uudenaikaisiin?
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
Grasschopper1
Ei kai sieltä huohotuksen kautta pitäisi hirveästi öljyä tulla,jos öljy määrä on oikea.
Eipä tulekaan, mutta pienikin määrä levitessään vaikuttaa/näyttää ikävältä. Siihen vielä pölyt päälle, niin hyi hyi!Ei kai sieltä huohotuksen kautta pitäisi hirveästi öljyä tulla,jos öljy määrä on oikea.
Eipä ole tullut vastaan, kumma sinänsä kun ongelma on vaikka kuinka vanha.Saako sellaisia aparaatteja noihin uudenaikaisiin?
Tarkoituksen mukainen kalu on kaunis!Miulla on tommoset lääkepurkit putsarin sisäpuolella
Ainahan sen huohotuksen voi ohjata menemään mäkeen, mutta silloin maapallo (kuulemma) tuhoutuu.
LIFEMEMBERRe: LISÄÄ PUHDASTA ILMAA
Toivottavasti kaikki putsarin sisälle lisätyt osat löytyvät jatkossakin omilta paikoiltaan.
Mun Sportsteriini rakentamani huototusöljynerotin johdattaa keräämänsä öljyn ohutta letkua pitkin toisiovetoketjun eturattaalle. Hihnavetoisilla ei tietysti sovellu tämä järjestely.
Mun Sportsteriini rakentamani huototusöljynerotin johdattaa keräämänsä öljyn ohutta letkua pitkin toisiovetoketjun eturattaalle. Hihnavetoisilla ei tietysti sovellu tämä järjestely.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
mulla oli tc kingissä sama ongelma mä laitoin putsarin kopan sisäpuolelle alapuolelle pikku housun suojan siinä oli teippikin valmiina ja toimi koko kesänä ei tippaakaan tiputtanu koneen päälle.halpa ja hyvä patentti ei maksanu mitään emäntä sponsoroi sen verran.kannattaa kokeilla.
- Peacemaker76
- Viesti:
Ainakin V&H VO2-putsarissa huohotusletkut johdetaan putsarin taustalevystä imupuolelle sisään, eli putsarin ja kaasuläpän väliin.
Valmistajan kuvassa asia selvinnee kivasti, tämä siis ruisku-TC:n setti, Sportissa osiensa puolesta hyvin samanlainen:

Eli vasemmalla ylhäällä tuo taustalevy, ja itse putsarin alapuolella on nuo kiemuraiset letkut. Letkut yhdistetään huohotuskanaviin tuleviin nippoihin (oikealla alhaalla) ja työnnetään tuos taustalevyn ylimmistä suurista rei'istä sisään.
Aika toimiva systeemi, kovin korkeapuristeisessa koneessa, varsinkin jos ohivuotoja alkaa olemaan jonnin verran nuo ohuet letkut voi käydä ahtaaksi, mutta letkeähkössä kokoonpanossa tuntuu ainakin toimivan.
Valmistajan kuvassa asia selvinnee kivasti, tämä siis ruisku-TC:n setti, Sportissa osiensa puolesta hyvin samanlainen:

Eli vasemmalla ylhäällä tuo taustalevy, ja itse putsarin alapuolella on nuo kiemuraiset letkut. Letkut yhdistetään huohotuskanaviin tuleviin nippoihin (oikealla alhaalla) ja työnnetään tuos taustalevyn ylimmistä suurista rei'istä sisään.
Aika toimiva systeemi, kovin korkeapuristeisessa koneessa, varsinkin jos ohivuotoja alkaa olemaan jonnin verran nuo ohuet letkut voi käydä ahtaaksi, mutta letkeähkössä kokoonpanossa tuntuu ainakin toimivan.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
http://www.jpcycles.com/product/404-537 ... DEBD592E38" onclick="window.open(this.href);return false;
Edellisen viestin kaltainen laitos kuvattuna osat järjestyksessä.
http://www.jpcycles.com/product/401-716" onclick="window.open(this.href);return false;
Nessin versio, jossa kanavat ovat kliinisti valussa.
Edellisen viestin kaltainen laitos kuvattuna osat järjestyksessä.
http://www.jpcycles.com/product/401-716" onclick="window.open(this.href);return false;
Nessin versio, jossa kanavat ovat kliinisti valussa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!