DR 600 käynnistys tekniikka
DR 600 käynnistys tekniikka
nyt olis hyvät neuvot tarpeen! kesämopolla kun ei voi ajella talvella niin hankin suzuki DR 600 kiksikäynnistyksellä, puolipuristin. vaikka poljen ja kokeilen eri tapoja konetta ei saa käyntiin. otin jo kannen pois ja katsoin että venttiilin seetit on paikoillaan, mutta homma tuntuu toivottomalta.
kohta oikea reisilihas on kaksikertaa paksumpi kuin vasen. kipinät ja bensa -ok. puolipuristimen käytöstä kyse.
kohta oikea reisilihas on kaksikertaa paksumpi kuin vasen. kipinät ja bensa -ok. puolipuristimen käytöstä kyse.
Re: DR 600 käynnistys tekniikka
Mulla oli aikanaan (25 v sitten
) kolmepuolikas "tohtori" myös talvipyöränä. Siinä oli myös ongelmia käynnistyksen kanssa. Puolipuristinta käyttäen sitä ei saanut millään käyntiin. Jaksaakos kuussatasta polkea ilman puristinta? Jos niin koita.
Jos se on kunnossa, bensaa, kipinää, yläkuolokohta etc. niin sitten todella terävä siis TODELLA terävä potkaisu ja kaasua perään, niin lähtee. (Siis brittien potkiminen oli veltostelua tähän verrattuna
)
Jos sitä ei jaksa potkia ilman puolipuristinta, niin sitten en kyllä keksi...
Ja tämä kaikki huomioiden vaarin päässä tapahtuvan muistojen kellastumisen (tosin juuri vanhat jutut tulevat nykyisin tarkkoina mieleen.)

Jos se on kunnossa, bensaa, kipinää, yläkuolokohta etc. niin sitten todella terävä siis TODELLA terävä potkaisu ja kaasua perään, niin lähtee. (Siis brittien potkiminen oli veltostelua tähän verrattuna

Jos sitä ei jaksa potkia ilman puolipuristinta, niin sitten en kyllä keksi...
Ja tämä kaikki huomioiden vaarin päässä tapahtuvan muistojen kellastumisen (tosin juuri vanhat jutut tulevat nykyisin tarkkoina mieleen.)

Re: DR 600 käynnistys tekniikka
jos yrittää ilman puolipuristinta potkia ei tuu muuta kuin pierua ja tahroja housuihin. sain finnbikersin kautta vinkkejä. tarvii aamulla kokeilla kun on käynyt kakalla ja syönyt hyvin aamupuuron
Re: DR 600 käynnistys tekniikka
jos olen haukkamaan erämaassa ja mopo sammuu sinne voi olla pitkä matka löytää mäki
nimim "tarpeeksi mopoja työntänyt"
nimim "tarpeeksi mopoja työntänyt"
Re: DR 600 käynnistys tekniikka
Jos sä pääset sinne erämaahan niin silloinhan olet jo saanut pyörän käyntiin vai työnsitkö sen ensin sinne?
kun olen ihan tyhmä, niin ajattelin että puolipuristin avaa pakopuolen venttiiliä hetkeksi ja täten painetta alentaen auttaa polkaisemaan/pyöräyttämään konetta.... Mutta miten se käynnistämisen estää?
Elikkä löytyiskö se vika sittenkin muualta? Tuo mäkistartti ajatus oli viittaus siihen että saisit jotenkin pakan kerran käyntiin jotta rajaat tuota ongelmaa.
kun olen ihan tyhmä, niin ajattelin että puolipuristin avaa pakopuolen venttiiliä hetkeksi ja täten painetta alentaen auttaa polkaisemaan/pyöräyttämään konetta.... Mutta miten se käynnistämisen estää?
Elikkä löytyiskö se vika sittenkin muualta? Tuo mäkistartti ajatus oli viittaus siihen että saisit jotenkin pakan kerran käyntiin jotta rajaat tuota ongelmaa.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: DR 600 käynnistys tekniikka
Toimii !!
sain finnbikersin kautta ohjeet ,toisella polkaisulla käyntiin. olen monta vuotta polkenut 8tuntia käynnistystä/
2 tuntia ajoa. nyt tuntuu että haukkamaan erämaa poluille tarvii lähteä purkaan ajohaluja.
Kiitos osallistuneille.
sain finnbikersin kautta ohjeet ,toisella polkaisulla käyntiin. olen monta vuotta polkenut 8tuntia käynnistystä/
2 tuntia ajoa. nyt tuntuu että haukkamaan erämaa poluille tarvii lähteä purkaan ajohaluja.
Kiitos osallistuneille.
Re: DR 600 käynnistys tekniikka
jaa nyt ohjeet meillekin!
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: DR 600 käynnistys tekniikka
hei!
kirjaudu finnbikersin sivuille ja sieltä (olikohan sekalaiset) löytyy tietoa.
jk. harrastuksen mielekkyys tuli tänään esille kun mopo sammui liejuun ja joutui työntämään , laite on sen verran korkea edellisen omistajan toimesta että vaikea saada potkuun voimaa. seuraavaksi madallus normi korkeuteen. ja hikeä riitti tänään.
kirjaudu finnbikersin sivuille ja sieltä (olikohan sekalaiset) löytyy tietoa.
jk. harrastuksen mielekkyys tuli tänään esille kun mopo sammui liejuun ja joutui työntämään , laite on sen verran korkea edellisen omistajan toimesta että vaikea saada potkuun voimaa. seuraavaksi madallus normi korkeuteen. ja hikeä riitti tänään.
Re: DR 600 käynnistys tekniikka
oliko niin että perinteinen; pyöritä siihen että saat puristusta, puolipuristin päälle ja polkase lujaa. Niinhän noita harrikoitaki poletaan, jos niissä puolipuristimet on...
Re: DR 600 käynnistys tekniikka
Pyörä varmaan on jo käynnissä, mutta...
Jonkinverran noita isoja yksmukisia polkeneena hommahan menee suurinpiirtein näin.
1. paina puolipuristinvipu pohjaan. (se myös jää sinne.)
2. hae käynnistyspolkimella kohta jossa vipu napsahtaa ylös.
3. päästä käynnistyspoljin täysin ylös.
4. polkaise. (lujaa)
Näin sen on Suzukin insinööri suuressa viisaudessaan suunnitellut toimimaan.
Ilman puolipuristinta parhaiten saat pyörän käyntiin seuraavasti.
1. hae käynnistyspolkimella puristuskohta
2. paina polkimella hieman puristuskohdan yli. (näin männälle tulee enemmän voimaa mennä puristuksen yli seuraavalla kierroksella.)
3. polkaise lujaa.
Suzuki kun on kyseessä, niin ainakin lämpöisenä tekee helposti ns. höyrylukon kaasariin. Kannattaa siis tehdä muutama huuhtelupotku puolipuristin pohjaan painettuna, ennen käynnistysyrityksiä.
Jonkinverran noita isoja yksmukisia polkeneena hommahan menee suurinpiirtein näin.
1. paina puolipuristinvipu pohjaan. (se myös jää sinne.)
2. hae käynnistyspolkimella kohta jossa vipu napsahtaa ylös.
3. päästä käynnistyspoljin täysin ylös.
4. polkaise. (lujaa)
Näin sen on Suzukin insinööri suuressa viisaudessaan suunnitellut toimimaan.
Ilman puolipuristinta parhaiten saat pyörän käyntiin seuraavasti.
1. hae käynnistyspolkimella puristuskohta
2. paina polkimella hieman puristuskohdan yli. (näin männälle tulee enemmän voimaa mennä puristuksen yli seuraavalla kierroksella.)
3. polkaise lujaa.
Suzuki kun on kyseessä, niin ainakin lämpöisenä tekee helposti ns. höyrylukon kaasariin. Kannattaa siis tehdä muutama huuhtelupotku puolipuristin pohjaan painettuna, ennen käynnistysyrityksiä.