Leperan kustom satulat
Leperan kustom satulat
Tervehdys Sankarit!
Olen viime aikoina käynyt kuolaamassa LePeran satuloita; niitä speziaaleja joita saa tilattua hienoilla tikkauksilla ja vaikka millä matskuilla.
Onko kukaan tilannut LePeralta tällaista satulaa? Kokemuksia? Oliko loppupelissä miten hintavaa?
http://www.lepera.com/
ps. yritin kyllä etsiä hakusanoilla, mutta jälleen kerran en löytänyt mitään järkevää ainakaan
Olen viime aikoina käynyt kuolaamassa LePeran satuloita; niitä speziaaleja joita saa tilattua hienoilla tikkauksilla ja vaikka millä matskuilla.
Onko kukaan tilannut LePeralta tällaista satulaa? Kokemuksia? Oliko loppupelissä miten hintavaa?
http://www.lepera.com/
ps. yritin kyllä etsiä hakusanoilla, mutta jälleen kerran en löytänyt mitään järkevää ainakaan
Street Glide -14, Forty Eight -13
Re: Leperan kustom satulat
On ollu.Saddlemenin vastaava on toiminu hyvin.Mutta jos rahalla haluaa tarvikesatulan..........
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
- saatananteri
On sitten pirun liukkaita ainakin farkkujen kanssa jotkut LePeran nahat, kannattaa käydä koeponnistamassa ennen customin tilausta.
"Now, listen, you don't go any one special place. That's cornball style. You just go."
^Missä liikkeissä näitä löytyy paikan päällä koeponnistettavaksi? Että ei pelkästään "voidaan tilata".
-
Grasschopper1
Luulenpa,ettei noita ole hirveästi kellään varastossa,varsinkaan mitään spesiaali malleja.Itsellä oli joskus vähän aikaa kiinni Night Trainissa LePeran satula,en nyt muista kyllä mallia,mutta tosi kova oli istua.En tykänny ja pistin myyntiin.
saatananteri kirjoitti:On sitten pirun liukkaita ainakin farkkujen kanssa jotkut LePeran nahat, kannattaa käydä koeponnistamassa ennen customin tilausta.
Minulla oli muutamia vuosia sitten LePera Sihouette Bullet Solo.Grasschopper1 kirjoitti:Luulenpa,ettei noita ole hirveästi kellään varastossa,varsinkaan mitään spesiaali malleja.Itsellä oli joskus vähän aikaa kiinni Night Trainissa LePeran satula,en nyt muista kyllä mallia,mutta tosi kova oli istua.En tykänny ja pistin myyntiin.
http://www.lepera.com/seat_pgs/v3_Softa ... ?SEATID=52" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä ainakin oli ihan OK istua, eikä tietenkään Softiksessa liu'u. Kyllä sillä hyvin Ylläkselle päivässä ajeli. Pidemmällä en ole ollutkaan. Nyt kun on H-D:n Badlander seat, niin ei LePera ainakaan epämukavempi ollut. Pehmeä sitsi ei mopohommissa ole mukavuuden tae pitkillä matkoilla.
http://www.lepera.com/BGEL.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli geelisatulan pitäisi muotoutua istujan ahterin mukaan ja tarjota tukea. Eihän nykyautoissakaan istuimet ole pehmeitä. Ne ovat ennemminkin tanakoita ja oikeista kohdista istujaa tukevia. Geelisatuloista ei kuitenkaan ole kokemusta, koska LePeran Silhouette Soloa ei ainakaan tuolloin (2005-2006) saanut geeliversiona. Kesti muuten 4 kk saada ko. sitsi. Joten kannattaa nyt jo tilata, että on ensi kaudeksi mopossa kiinni.
Voi olla vaikea päästä koeponnistamaan sitsejä tällä markkina-alueella, mutta kokeile H-D of Helsinkiä. Kun etsin stongaa, niin heillä oli monia erilaisia varastossa ja löytyi mieleistä lähinnä mitoiltaan vastaava. Heillä on myös käytettyjä hallissa jonkin verran. Jos niissä olisi LePerää kokeilua varten, ellei hyllystä löydy.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
-
Grasschopper1
Joo,eihän sellainen pehmeä satula hyvä olekkaan.Minullakin oli tuo Silhouette malli,mutta kahden istuttavana.Joku siinä vaan tökki ja nyt on ollut myös Badlander,siitä olen tykännyt enemmän.Tosin paljon on ollut paikallaan ihan alkuperäinen jakkara,kyytiläistä säästääkseni 
LePeran BareBones toimii mulla alusena, kovahan se on mutta ei ime vettä pehmusteeseen ja nahka tuntuu laadukkaalta. Hinta/laatu on mielestäni näissä kohdallaan.
FXD -01
-
Grasschopper1
Ei kai noissa nahkaa käytetä,sehän juuri imee vettä ja menee aikaa ollen pilalle.Jotain kerniä ovat kaikki satulat olleet,mitä olen nähnyt.
Tuolla jutustelua satuloista ja materiaaleista: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=106.0" onclick="window.open(this.href);return false;
FXD -01
Vähän OT kun ei Leperrellä...
Minulla on Saddlemen Explorer.
http://www.phatperformanceparts.com/Sad ... 2-0305.htm
Sen olisi saanut muistaakseni n. 50 $ lisähintaan nahkaisena, en ottanut. Vaihto lähti matkustajan eli rouvan peräpään tuntemuksista (alkuperäisellä Badlanderilla istuu kuin kakkosnelosella, ei menty yli 100 km:n päivämatkoja, nyt viikko kepeästi 400 ... 500 km päivämatkoja) mutta merkittävästi paranivat omatkin tuntemukset. Geelisatula on hyvä, voin suositella. En kyllä tiedä, ovatko kaikki (esim. Leperan) geelisatulat yhtä hyviä.
On nahkaisiakin, mutta kannattaa miettiä ottaako sellaisen, kastuuhan se.Grasschopper1 kirjoitti:Ei kai noissa nahkaa käytetä,sehän juuri imee vettä ja menee aikaa ollen pilalle.Jotain kerniä ovat kaikki satulat olleet,mitä olen nähnyt.
Minulla on Saddlemen Explorer.
http://www.phatperformanceparts.com/Sad ... 2-0305.htm
Sen olisi saanut muistaakseni n. 50 $ lisähintaan nahkaisena, en ottanut. Vaihto lähti matkustajan eli rouvan peräpään tuntemuksista (alkuperäisellä Badlanderilla istuu kuin kakkosnelosella, ei menty yli 100 km:n päivämatkoja, nyt viikko kepeästi 400 ... 500 km päivämatkoja) mutta merkittävästi paranivat omatkin tuntemukset. Geelisatula on hyvä, voin suositella. En kyllä tiedä, ovatko kaikki (esim. Leperan) geelisatulat yhtä hyviä.
-
Grasschopper1
Kyllä tietty itse voi päällysteen tehdä nahasta,mutta tarkoitin lähinnä valmiita satuloita,että olen törmännyt vain kerni päällysteisiin.Sen verran tunnen nahkaa materiaalina,että se ei kestä jatkuvaa läpi kastumista.Voihan sitä tietysti rasvata ja hoitaa asianmukaisilla aineilla,mutta samanveroista siitä ei enää saa.Eihän nahka vaatteitakaan pestä pesukoneessa!
No juu,Saddlemen:in taitaa tosiaan saada myös aidolla nahalla.
No juu,Saddlemen:in taitaa tosiaan saada myös aidolla nahalla.
Viimeksi muokannut Grasschopper1, 19:26 10.10.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyl toi mun Corbin classic solo on genuiinin nahkaa ja hyvin on kestänyt jo vuosikaudet sadetta ja aurinkoa..ei mitään erityiskohtelua ole saanut. Kerran pari vuodessa oon kyllä rasvannut mutta tuntuis olevan niin jämäkkää tavaraa ettei kastu läpi useamman päivänkään sateessa.Grasschopper1 kirjoitti:Sen verran tunnen nahkaa materiaalina,että se ei kestä jatkuvaa läpi kastumista.Voihan sitä tietysti rasvata ja hoitaa asianmukaisilla aineilla,mutta samanveroista siitä ei enää saa.Eihän nahka vaatteitakaan pestä pesukoneessa!
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
FXDWG -02
-
Grasschopper1
Ohhoh...jos tuollaista nahkaa on olemassa,ettei kastu läpi vaikka on monta päivää sateessa,pitää sellaisesta sitten saada ajokamppeet 
No aikas jäykät ois kävelläGrasschopper1 kirjoitti:Ohhoh...jos tuollaista nahkaa on olemassa,ettei kastu läpi vaikka on monta päivää sateessa,pitää sellaisesta sitten saada ajokamppeet
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
FXDWG -02