nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Glide kirjoitti:Nettimotossa alkaa V- rodien pyynti lähestyyn 11000,- EUR, kriteereissä mainitusta matkustajan penkin hyvyydestä rodissa ei kokemuksia.
Taas tyhmiä kysymyksiä...mikäs konetyyppi sitten tuossa on 8O ?
Mites nuo hinnat voi olla tommosia..suhteessa ikään/ noihin "perinteisimpiin" malleihin 8O ??
Tuon "uudemman" saa samalla rahalla...kuin tollasen mitä etiskelen 8O !
Onks noi "oikeita Harrrikoita" 8O ... :oops:

ps..tuohan olis komee peli...mutta vaan poikamiehelle..kö?
Takasatula.. :roll:
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
Vallu
Viestit: 4714
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja Vallu »

http://www.harley-davidson.com/en_US/Mo ... v-rod.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta tekniset tiedot.
Rodissa on siis vesijäähdytteinen kone. Erinomainen ajettava (täysin erilainen kuin perinteiset), mutta ei vakiona sovi kahden hengen matkailuun. Tosin siihenkin saa kunnollisia takapenkkejä jolloin tilanne muuttuu.
Ainoa Harrika mikä oikeasti kulkee ja lähtee! Pyörän huollettavuus on kokemattomalle hiukan hankalaa, mutta diilerihän sen hoitaa? (Esim. venttiileissä on palasäätö)
Eihän sen lähtöhintakaan ole kova, 5-6000 halvempi kuin Fättäri ja Heritage.
Edustaa modernia (= tämän päivän) linjaa niin ajo-ominaisuuksiltaan kuin tekniikaltaan. Seuraava sukupolvi onkin jo sitten sähkökäyttöistä.
Voin suositella 50 tkm:n testin perusteella.
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Heritage oli aamulla myyty..se siitä!
Katseet kohti uusia vaihtoehtoja :-[:-)
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Vallu kirjoitti:http://www.harley-davidson.com/en_US/Mo ... v-rod.html

Tuolta tekniset tiedot.
Rodissa on siis vesijäähdytteinen kone. Erinomainen ajettava (täysin erilainen kuin perinteiset), mutta ei vakiona sovi kahden hengen matkailuun. Tosin siihenkin saa kunnollisia takapenkkejä jolloin tilanne muuttuu.
Ainoa Harrika mikä oikeasti kulkee ja lähtee! Pyörän huollettavuus on kokemattomalle hiukan hankalaa, mutta diilerihän sen hoitaa? (Esim. venttiileissä on palasäätö)
Eihän sen lähtöhintakaan ole kova, 5-6000 halvempi kuin Fättäri ja Heritage.
Edustaa modernia (= tämän päivän) linjaa niin ajo-ominaisuuksiltaan kuin tekniikaltaan. Seuraava sukupolvi onkin jo sitten sähkökäyttöistä.
Voin suositella 50 tkm:n testin perusteella.
Komppaan Wallua, ehdottomasti PARAS Harley-Davidson mitä ikinä on tehty. Joka miehelle "kusirakko" ja kaikki muut Harleyt Rautaruukin masuuniin tai johonkin muuhun sulattoon. On se Roti vaan niin hyvä laite!
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

mcjusa kirjoitti:
Vallu kirjoitti:http://www.harley-davidson.com/en_US/Mo ... v-rod.html

Tuolta tekniset tiedot.
Rodissa on siis vesijäähdytteinen kone. Erinomainen ajettava (täysin erilainen kuin perinteiset), mutta ei vakiona sovi kahden hengen matkailuun. Tosin siihenkin saa kunnollisia takapenkkejä jolloin tilanne muuttuu.
Ainoa Harrika mikä oikeasti kulkee ja lähtee! Pyörän huollettavuus on kokemattomalle hiukan hankalaa, mutta diilerihän sen hoitaa? (Esim. venttiileissä on palasäätö)
Eihän sen lähtöhintakaan ole kova, 5-6000 halvempi kuin Fättäri ja Heritage.
Edustaa modernia (= tämän päivän) linjaa niin ajo-ominaisuuksiltaan kuin tekniikaltaan. Seuraava sukupolvi onkin jo sitten sähkökäyttöistä.
Voin suositella 50 tkm:n testin perusteella.
Komppaan Wallua, ehdottomasti PARAS Harley-Davidson mitä ikinä on tehty. Joka miehelle "kusirakko" ja kaikki muut Harleyt Rautaruukin masuuniin tai johonkin muuhun sulattoon. On se Roti vaan niin hyvä laite!
Joo, sitä saa mitä tilaa..laulaapi Simo :) Nyt vaan ei oo haussa..vesikone..eikä erinomainen ajonautinto; ne on jo tähän ikään nähty 8) palataan päin vastoin mopoilun "juurille" päin:lol:
Ei kuitenkaan tartte palata tässä hankinnassa IHAN 50-luvulle, maksimaaliseen tärinään asti kun tuo yks vanhus jo tallissa on :idea: Sillä saa kädet puutumaan ja tunnottomiksi jos mieli tekee :lol:

Taitaa kampeutua koko ajan sinne Road Kingin suuntaan..aatokset :roll: ..
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
Vallu
Viestit: 4714
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Myy mulle se Emma, saat rahaa Kingi-rahastoon!
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
ranze
Viestit: 881
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja ranze »

Näistä säikeistä yleensä muodostuu "kehu oma pyöräsi" -tyyppisiä ratkaisuja. Siihen päästiin jo tässäkin. :lol:

Kun nyt kirjoitusakkunan avasin; kehaisenpa hieman omaani. :mrgreen:

Kingillä on kiva ajaa, yksin tai takapenkkiläisen kanssa. Kulkee romppeet matkassa. Kingi käy customiriepujen kanssa kartsalla -ja sillä voi olla tourinkimiestä goretexienkin kanssa. Kaks pyörää samassa!

Evomiehet kehuu pitkää iskua; no se varttituumahan on kuus pilikku kolome milliä. Ja heposia vakiossa TC:ssä on enemmän, eikä siinä väännössäkään taida olla kaksista eroa evoon, noin numeroina. Tai ainakin hyvin oon pärjännyt.

Kingissähän on edessä tuplajarrut, mitä noissa softaileissa taas ei ole. Kingiin saa helposti kuskin selkänojan, mikä ainakin mulle huonoselkäiselle on tärkeä. Laitoin jopa sellaisen missä on remote säätö. Ilmaresorit tasoittelee teeveehoon kiharoita niinikään mukavasti, tärkeä sekin eräille.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Vallu kirjoitti:Myy mulle se Emma, saat rahaa Kingi-rahastoon!
Heh! Vallu Huumorimies, vai? :D
Ei taira Emppu lähtee kotipilttuustaan..ees rahalla :lol: :lol: !
Isä-ukko 50-luvulla samanlaisella kävi mutsia vonkaamassa..onnistukin :P !
Ukkopiru aikoinaan vaihtoi sitten sen melkein uuden pyörän..vanhaan mopoon..muutaman vuoden päästä kun ei ollu "perheellisellä" enää tuolle käyttöä ; ajelivat harmaalla Ferkusonilla kyläreissut täällä maaseudulla :evil: !! Kelet! Huvalta meni siihen aikaan moottoripyörät!!Etiskelin samanlaisen aihion sitten kymmenisen vuotta sitten ja entisöin.
Ei myytä, ei :D
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

ranze kirjoitti:Näistä säikeistä yleensä muodostuu "kehu oma pyöräsi" -tyyppisiä ratkaisuja. Siihen päästiin jo tässäkin. :lol:
Kingissähän on edessä tuplajarrut , mitä noissa softaileissa taas ei ole. Kingiin saa helposti kuskin selkänojan, mikä ainakin mulle huonoselkäiselle on tärkeä. Laitoin jopa sellaisen missä on remote säätö. Ilmaresorit tasoittelee teeveehoon kiharoita niinikään mukavasti, tärkeä sekin eräille.
2 pojoa taas Kingille.... :roll:
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
ranze
Viestit: 881
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja ranze »

Kingissä (ja tietenkin muissakin FL## malleissa) on vakiojakkarassa valmiiksi reikä tuota selkänojaa varten ja loksussa kiinnityspaikat. Alkuperäisen voi vieläpä irroittaakin pikakiinnityksellä ilman työkaluja. Takapenkkiläisenkin helpompi nousta kyytiin jos ei jalka nousekaan pyörän ylitse.

Kuva

Oon tämän jo aiemminkin kertonut, mutta.. Edellisellä riisinpaahtimella ajomatka oli muutamia kymmeniä kilometrejä. Nyt saatan ajella yli 200 km, juoda kahvit ja jatkaa matkaa. Passeli ajoasento yhdistettynä selkänojaan, astinlautoihin ja isoon pleksiin sekä ilmaresoreihin. Jos kehtaisin niin hitsaisin ohjaustangonkin juuri tuohon asentoon ettei vain pääse muuttumaan.. :lol:
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

[quote="ranze"]Näistä säikeistä yleensä muodostuu "kehu oma pyöräsi" -tyyppisiä ratkaisuja. Siihen päästiin jo tässäkin. :lol:



Evomiehet kehuu pitkää iskua; no se varttituumahan on kuus pilikku kolome milliä. Ja heposia vakiossa TC:ssä on enemmän, eikä siinä väännössäkään taida olla kaksista eroa evoon, noin numeroina. Tai ainakin hyvin oon pärjännyt.


EVO:ssa on vääntöhuippu alemmilla kierroksilla kuin TC88 moottorissa. Viitosvaihtella tarkoittaa EVO 90 km/h ja TC88 120km/h. Ajotuntuma on aivan erilainen, valitettavasti. Se 6,3 milliä on iskunpituudessa aika paljon.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Se on nyt Kingi tallissa :P ! Päädyin kuitenkin JEPJEP:in -02 vuosimalliseen. Eilen ajelin kotiin Joensuusta.
Edellisenä vknlpna kävästiin mamman kanssa kattomassa. Silloin huomasin koeajolla ettei toinen pytty jostain syystä aikaajoin ollu mukana :? ? No, vaihdeltiin tulpat; ei vaikutusta??
Sitten tosiaa pilottia imupuolen tiivisteisiin ja siellähän epäilivät olevan ilmavuoto :idea: . Jäivät sitten niitä tiivisteitä vaihtelemaan ja me ajelimme takas kotiin..miettimään :wink:
Muuten sen pikkasen koeajolenkin jälkeen jäi kyllä hyvä tunne moisesta pelistä :P !
Viikko vierähti ja soiteltiin asista. Sovittiin että käyvät koelenkillä vielä ennen eilistä ja jos mopo pelittää..saatetaan tulla vaikka hakemaan. Torstaina soittelin ja kuulemma käy ja kukkuu mainiostai; 15 km koeajolenkki eikä mitään murheita!
Eilen aamusta kaverin Möhkön kyydissä Jepille. Käskivät koeajolle. Meikä hymy korvissa...ja...kohta alkoi pytty pätkiä..kun varovasti avasin kaasua 8O 8O ?? Kelet!!
Takas pihoille...sanoin ettei muuten oo kunnossa ensinkään? Muutkin samaa mieltä 8O
Pajanpuolelle. Kyllä oli Möhkö-kaverillani HAUSKAA :lol: :lol: :lol: :lol:
Unohda ko paska; sulattamoon pistekom kaikki ton merkkiset!! :lol: :lol: Lähdetään kotiin :lol: :lol:

8O 8O :?:

Ei. Tarjosivat toista pyörää ja että selvittävät varmasti syyn ja tulen sitten ja vaihdetaan mopot?
Ei. Sanoin että tämä pvä "etsikkoaikaa"; tämä mopo käy...taikka eurot takin taskussa..matkaavat VIIMEISTÄÄN klo 15:00 takaisin Savonlinnaan :cry: Näitten pyöräraatojen takia ei meilläpäin ajella useita kertoja satoja kilsoja :idea: .

Alkoi vian määritys. Tietokonetta kiinni. Huomatiin samalla että siellä oli jo Dynojetti.
Seuraava mahdollisuus; joku "haistelija" vaihdettiin.
Ei auttanut :evil:
Seuraavaksi lähellä olevasta mp-korjaamo/virittämöstä hälytettiin huoltomiehen avuksi "guru" :P
Puola..maybe? Eikun uutta kehiin.
Ei muuttunut vaiva :evil: ?
Seuraavaksi polttoaine letkujen vaihtoon....
Ei auttanut sekään!
Aika monta kertaa jo tankkia pois..takaisin..ihmettelin asentajien tyyneyttä ja hermoja!!
Hymysuussa vaan ukit purka ja kerii :P !
Aina kuulemma siinä firmassa on vaiva löytyny :P Täydet pojot asenteesta ja yrittämisestä!
Tankkia taas pois ja ..ruiskulle menevien johdinten kimppuun? Siellä MATO!! Johdin hapettunut ja poikki :idea: Tinausta ja sukkaa pääle ja..nyt se varmaan toimii!!!

Taas kasaan ja starttia..
Sitten huomattiin ettei toinen pytty ollu mukana..enää ollenkaan 8O ? :lol: :lol: :lol:

Arvaatte että KAWASAKI -kaverilla HAUSKAAAAAAAA :lol: :lol:

Taas tankkia pois ja alkoi jo pikkasen huomata asentajillakin ihmetystä :? ?
Sitten vo`la: sama johdin toisessa kohdassakin huonona!!!
Kunnon pätkäisy , kamat kiinni ja...TOIMII :D :D

ja kello vasta 15.00 :D

Huipputyyppejä. Koko Jepin porukka. Taalat tiskiin ja selkään. Ilman murheita kotiin :)
Ihan kiinnostuksen vuoksi vien tuon joskus siihen naapurifirmaan ja laitetaan penkkiin.
Tässä nyt ihan vaan ensikokemuksesta..kyllä sanoisin niille joita harmittaa se tuon koneen huono vääntö..
että minäkin jonkin verran mopoilla ajaneena..en kyllä yhdy ensinkään väittämään :o !
Mahtaa se vanha-EVO sitten olla aivan HIRMUINEN traktori jo puoletkin enempi kääntää alhaalta !! :D
ERITTÄIN tyytyväinen TC -moottorin ominaisuuksiin!!!

Sarvikko menee vaan vaihtoon; liian pitkät kädet ja selkä meikäläisellä. 10 senttiä olis saatava eteenpäin kahvojen paikkaa. Joutuu kädet koukussa ja selkä pyöreenä jännittämään noissa moottoritienopeuksissa :cry:

Mutta jatkossa tuntemuksia enemmän; KIITOKSET kaikille asiaa kommentoineille :P :P !

Arska

PS. Rinehartin putket.. 8O ..miten tuollasella mennään aamu kuudelta kivitalojen välistä..kaupungilla..läpi 8O ...ettei herätä pahennusta :| ? Pikkasen vois olla sävyisemmät äänet :oops:
Viimeksi muokannut norsunkorva, 23:10 13.10.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

norsunkorva kirjoitti:Se on nyt Kingi tallissa :P

Sitten vo`la: sama johdin toisessa kohdassakin huonona!!!
Kunnon pätkäisy , kamat kiinni ja...TOIMII :D :D

Huipputyyppejä. Koko Jepin porukka. Taalat tiskiin ja selkään. Ilman murheita kotiin :)

Mahtaa se vanha-EVO sitten olla aivan HIRMUINEN traktori jo puoletkin enempi kääntää alhaalta !! :D
ERITTÄIN tyytyväinen TC -moottorin ominaisuuksiin!!!

Sarvikko menee vaan vaihtoon; liian pitkät kädet ja selkä meikäläisellä. 10 senttiä olis saatava eteenpäin kahvojen paikkaa. Joutuu kädet koukussa ja selkä pyöreenä jännittämään noissa moottoritienopeuksissa :cry:
Onneksi olkoon hankinnan johdosta! On mukava lukea, että innokas kyselijä ja keskustelija ostaa pyörän oikeasti. Näitä mielikuvituksessaan Harrikkamiehiäkin kun tänne on paljon kertynyt, yksikin veti pitkän ketjun taannoin ja osti sitten kai jonkun valiantin korvikkeeksi :lol:

Hieman tuo yksi hapettunut johto huolestuttaa - sellaiset olennot kun yleensä tykkäävät kulkea ja esiintyä laumoissa :wink: No toisaalta tiedät mistä alkaa vikaa hakea, jos uutta vastaavaa ilmaantuu. :roll:

Toivottavasti palvelu pelaa myös kaupan jälkeen. Aikoinaan kyselin sieltä yhtä pyörää ja saivat minut yhdellä lauseellaan epäilemään koko putkaa. Sanoivat, etteivät tiedä kyseisen pyörän kunnosta mitään ja koska kyseessä on tuontipyörä, he luottavat 100% asiakkaan asiantuntemukseen arvioida pyörän kunto. :twisted: Mitään takuuta tai myyjän vastuuta ei tuon lausuman mukaan ole. Kuluttaja-asiamies on varmaan hieman eri kannalla tässä asiassa. Mutta jos tosiaan tuota vikaa ilmenee enemmän, ei kun takaisin vaan tiskille ja vaatimaan myyjän vastuuta kauppatavarasta. Toivottavasti et joudu tätä korttia käyttämään ja kaikki pelaa hienosti.

Säädä sitä tangon asentoa ensin ja hae ajotuntumaa lisää, ennen kuin alat vaihtaa toista. Onko noissa jo ilmanpaine saamassa säiliössä etu- ja takapään kanssa? 90-lukuisissa etuiskareiden ilmat olivat tangossa joissain vuosimalleissa, esim. omassa '94:ssa.

On se evo hirmuinen peli - osta siihen kaveriksi yksi evolainen, niin sitten kun alkaa tällä ajaminen tuntua liian hyvälle, niin käyt ajamassa lenkin sillä evolla, että rupeaisi edes vähän kingi harmittamaan :mrgreen: Oikeasti minulla ei ole mitään tuntumaa eikä metrinkään ajokokemusta tuohon kasikasiin, mutta evolaiseen oleen kyllä varsin tyytyväinen. Se jaksaa 2+kamat päällä vetää nätisti 130-140 vauhtiin ja jos silläkin nopeammin haluaa ohittaa, niin neloselle pitää polkaista. Mutta eiköhän tuo toimi ihan samoin. Toki nuo esitetyt paperifaktat ovat tosia väännön sijoittumisesta eri kierrosalueelle. Mutta jokainen ajaa itse ja omalla perstuntumallaan. Ja kun homma toimiin, niin ei kun hymyä huuleen ja menoksi. Varmasti kingi kulkee ja vääntää sen, mitä Suomen teillä tarvitset!
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Joe Cool kirjoitti:
norsunkorva kirjoitti:Se on nyt Kingi tallissa :P

Sitten vo`la: sama johdin toisessa kohdassakin huonona!!!
Kunnon pätkäisy , kamat kiinni ja...TOIMII :D :D

Huipputyyppejä. Koko Jepin porukka. Taalat tiskiin ja selkään. Ilman murheita kotiin :)

Mahtaa se vanha-EVO sitten olla aivan HIRMUINEN traktori jo puoletkin enempi kääntää alhaalta !! :D
ERITTÄIN tyytyväinen TC -moottorin ominaisuuksiin!!!

Sarvikko menee vaan vaihtoon; liian pitkät kädet ja selkä meikäläisellä. 10 senttiä olis saatava eteenpäin kahvojen paikkaa. Joutuu kädet koukussa ja selkä pyöreenä jännittämään noissa moottoritienopeuksissa :cry:
Onneksi olkoon hankinnan johdosta! On mukava lukea, että innokas kyselijä ja keskustelija ostaa pyörän oikeasti. Näitä mielikuvituksessaan Harrikkamiehiäkin kun tänne on paljon kertynyt, yksikin veti pitkän ketjun taannoin ja osti sitten kai jonkun valiantin korvikkeeksi :lol:

Hieman tuo yksi hapettunut johto huolestuttaa - sellaiset olennot kun yleensä tykkäävät kulkea ja esiintyä laumoissa :wink: No toisaalta tiedät mistä alkaa vikaa hakea, jos uutta vastaavaa ilmaantuu. :roll:

Toivottavasti palvelu pelaa myös kaupan jälkeen. Aikoinaan kyselin sieltä yhtä pyörää ja saivat minut yhdellä lauseellaan epäilemään koko putkaa. Sanoivat, etteivät tiedä kyseisen pyörän kunnosta mitään ja koska kyseessä on tuontipyörä, he luottavat 100% asiakkaan asiantuntemukseen arvioida pyörän kunto. :twisted: Mitään takuuta tai myyjän vastuuta ei tuon lausuman mukaan ole. Kuluttaja-asiamies on varmaan hieman eri kannalla tässä asiassa. Mutta jos tosiaan tuota vikaa ilmenee enemmän, ei kun takaisin vaan tiskille ja vaatimaan myyjän vastuuta kauppatavarasta. Toivottavasti et joudu tätä korttia käyttämään ja kaikki pelaa hienosti.

Säädä sitä tangon asentoa ensin ja hae ajotuntumaa lisää, ennen kuin alat vaihtaa toista. Onko noissa jo ilmanpaine saamassa säiliössä etu- ja takapään kanssa? 90-lukuisissa etuiskareiden ilmat olivat tangossa joissain vuosimalleissa, esim. omassa '94:ssa.

On se evo hirmuinen peli - osta siihen kaveriksi yksi evolainen, niin sitten kun alkaa tällä ajaminen tuntua liian hyvälle, niin käyt ajamassa lenkin sillä evolla, että rupeaisi edes vähän kingi harmittamaan :mrgreen: Oikeasti minulla ei ole mitään tuntumaa eikä metrinkään ajokokemusta tuohon kasikasiin, mutta evolaiseen oleen kyllä varsin tyytyväinen. Se jaksaa 2+kamat päällä vetää nätisti 130-140 vauhtiin ja jos silläkin nopeammin haluaa ohittaa, niin neloselle pitää polkaista. Mutta eiköhän tuo toimi ihan samoin. Toki nuo esitetyt paperifaktat ovat tosia väännön sijoittumisesta eri kierrosalueelle. Mutta jokainen ajaa itse ja omalla perstuntumallaan. Ja kun homma toimiin, niin ei kun hymyä huuleen ja menoksi. Varmasti kingi kulkee ja vääntää sen, mitä Suomen teillä tarvitset!

Moro, Joe!
Joo, kyllä ainakin tuon ekan 150 km:n lenkin jälkeen , suupielet vääntyi pienoiseen..hymyyn :P !
Väännöt riittää varmasti; lieneekö sitten jo "piristetty" jotenkin kun toi Dyno ja putket ainakin on :roll: ?
Noihin johtoihin taas; tollanen kone kun vatkaa...ja vatkaa..( huom: vertaile = Gold Wing :lol: ) kymmenen vuotta...siinä voipi hiertyä jo päällysteet johtimista + kosteutta= poikki 8O ?

Siinä aikasemmassani, -05 GS:ssä hietyi yks CAN-väylän OLEMATTOMAN ohut johdin poikki..
Vikaa etsittiin kissojen ja koirien avulla. Hesasta kävi BMW:n insinjöörikin Lappeessa; purki per*ele mopoa päivän lattialle..lähti illlala takas Tsadiin..JA JÄTTI ROMPPEET KASAAMATTA ku ei löytäny vikaa :evil: :evil: !! Sitten menin yks ilta sinne myyjän kaveriksi ja alettiin vaan raakasti purkaa can-väylää..perästä alkaen.
Muutaman kymmenen sentin kuluttua löyty se vika; muovisen akkukotelon kulma oli hiertäny johtonipun kuoren ( EI TEIPPIKIERROSTA PAKSUMPI!!!) puhki ja pikku hiljaa ohut langan ydin alkoi hapettua...ja hapettua...aiemmissa huolloissa ihmeteltiinki mittauspistokkeelle tulevan jännitteen vähäisyyttä 8O ...seuraavalla kerralla taas alempi jne.. 8O 8O ??
Viimeisessä huollossa tosiaan koko yhteys poikki; eipä nääs voitu yrittää kytkemistä huollossa tietokoneeseen ja vian paikallistamista. Ainut mahdollisuus alkaa vaan käydä johtosarjaa silmin ja käsin läpi...heh..huvittavaa näin tietokoneisiin perustuvissa vehkeissä..."vanha parempi kuin pussillinen uusia".. 8O

Tuosta JEP istä; ompa ihme juttu tuo mainitsemasi kommentointi :? ?
Onhan ne tuoneet parhaina vuosina 350 mopoa Suomeen..-99 vuodesta hommaa pyörittäneet?
Tuovat niitä monelle ..liikkeelle..
Eikä jatkuvan liikeidean perusteisiin voi mitenkään minusta kuulua että tavaraa tuodaan maahan..eikä huolehdita..jatkohoidosta :? 8O ?

Muutama tuttu motoristi jotka on ostaneet mopoja tuolta; hyvin homma pelannu :P !
Kyllä itselle tuli sellanen tuntu..kun lähtiessä Svedu sanoi että soittele Arska ku oot kotona..ja että heillä on ollu tässä firmassa tapana huutoon aina vastata...lie sitten syy siinä kun itse on "täältä päin" kotoisin..että enemmän sitä luottaa tän seudun välittäjiin ku...kehä kolmosen kundeihin :lol: :lol: ?
Olenkohan ihan väärässä..kuulinkohan että sinne SGN:llekkin tavaraa kulkeutuu? :roll:
Joka tapauksessa nuo yhtiön nettisivut..heh..antaa kyllä IHAN väärän kuvan hepuista :lol: :lol:
Ainakin vielä tällä hetkellä :) ...luotan jatkoon...vaikkakin HD on jo tallissa :lol: !


Ohjaustangosta; en tiedä mallinimeä mutta sellanen " puutarhajyrsin-malli" 8) ?
Ts..kahvat tavallaan taakseppäin. Ylöspäin säätö vääristää ranteen asennon älyttömäksi.. :roll: ..enkä oikein usko että vois niin alaskaanpäin säätää että välimatka ohjausakseliin tarpeeksi lyhenisi?
Viimeksi muokannut norsunkorva, 12:26 22.09.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
Mopo-Ukko
Viestit: 233
Liittynyt: 20:10 14.09.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ukko »

Tien päällä noilla ei ole juuri eroa,taajama pyörityksissä mennään TC:llä pykälää pienemmällä vaihteella kuin Evolla,kumpaakin hieman päässyt kokeilemaan.
Viimeksi muokannut Mopo-Ukko, 12:22 22.09.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FXSTI -06
Vastaa Viestiin