Jos tuo motonet on lähin putiikki niin siellä on yleensä ollut Valvolinen öljyjä vaikka Racing 20W-50, monissa on myös Redlinet hyllyssä. Kun tuon keulan purkaa kannattaa myös vaimentimet ainakin puhdistaa, ne täytyy irroittaa ennen kuin jouset otetaan pois. Eli eturenkgas ja akseli pois ja sieltä alaputken pohjasta kuusiokolo ruuvit auki niin vaimennin irtoaa, huomaa siellä on myös tiivisteet. Sitten vasta jousi pois yläkautta. Joskus tuo vaimentimen irroitus vaatii pulttipyssyn, ei se kireällä ole vaan "pyörii läpi" jolloin jousen jännitystä lisäämällä ( vaikka nostamalla putkea tunkilla) yleensä aukeaa.
Vuosien 75-83 showa irroitettuna, tuosta lukkorengas pois ja varovasti uusi stefa tilalle.
Vaimennusta voi vähän virittää tarvittaessa, tukkimalla toisen reiän tai vaan laittamalla paksummat öljyt eli 20:t
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Nimen omaan mielummin paksumpaa öljyä,ei mitään SAE 10:ä.Tuohon malliin tarjotaan kuuluvaksi peräti SAE 30 öljyä.Motonetissa kun olen noita viimeksi tiiraillut,oli vain Motulin SAE 20 hyllyssä,jotain muuta merkkiä taisi olla ohuempana.En tiedä,onko H.D. tarvike liikkeet ainoita paikkoja mistä saa tuota SAE 30 tavaraa,Treella ei ainakaan näkynyt missään...SAE 20:kin oli vaikea löytää.On sitten melkoisen hintavaa öljyä,n.20e/litra,että kantsiisko harkita jotain halvempaa paksua ölppää tilapäisesti,jos sitä tulee reippaasti pihalle?
Työnä stefojen vaihto on niin helppo, ettei kannata alkaa paljon lisäilemään.
Ajokautta siihen ei saa tuhrattua kuin korkeintaan yhden illan.
Tunnin työ, jos löytyy kaveri, joka on keulaa ennenkin huoltanut.
Hienoa tunnin työ ja nyt ei puutu kuin se joka osaa sen tehdä
Missäs se on Vantaata tai Sipoota lähin huoltoliike joka sen tekee tunnissa?
Meinaan et minulla jää tällä kokemuksella tekemättä tunnissa
Epäilen että jos yritän tehdä edes kolmessa tunnissa niin jotain hajoaa tai sitten jää minulle tyypilliseen tapaan iso laatikollinen osia yli joista voi muutaman remontin jälkeen tehdä vaikka käkikellon
Vie Hotbikeen Vantaalle.Ei siinä mene kuin yksi ajopäivä,en tiedä monestako tunnista veloittavat,mutta kysymällä selviää.Jos et itse aio tehdä,nyt olisi hyvä hetki viedä stefojen vaihtoon,kun ei ole kevät ruuhkaa.
Grasschopper1 kirjoitti:Vie Hotbikeen Vantaalle.Ei siinä mene kuin yksi ajopäivä,en tiedä monestako tunnista veloittavat,mutta kysymällä selviää.Jos et itse aio tehdä,nyt olisi hyvä hetki viedä stefojen vaihtoon,kun ei ole kevät ruuhkaa.
Oikaisu Hot Bike on Helsingissä Kalasataman metroaseman läheisyydessä
Aake XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Ai,se on siellä nykyään Ei ole tuoretta tietoa,kun käytän itse vallan Lempäälän diileriä Enpäs sitten tiedä,mikä olisi lähinnä Sipoota tai Vantaata ja vielä "lompakko ystävällinen" paikka.HotBike on ainakin sellaisen maineessa.
Harley Helsinki eli Hoghaus on Vantaalla. KuumaPyörä on ollut nykyisellä sijainnillaan 20+ vuotta...
En mä stefahommaa tunnissa lupais, kahdessa kyllä. Menee kuitenkin oma aikansa ku tunkkaa mopon, irrottaa etufillarin ja etujalat, vaihtaa stefat ja kokoo takasin. Tosin menee mulla auton renkaanvaihtoonkin enemmän aikaa ku F1-tiimillä et voihan joku tunnissakin.
Sepixlh kirjoitti:...Vuosien 75-83 showa irroitettuna, tuosta lukkorengas pois ja varovasti uusi stefa tilalle...
Nii onko tässä nyt sitte kyseessä 35mm vai 39mm keulaputket, kun ketjun aloittajalla on kerta -84? Tää jäi häirittemään. Muutaman 39mm keulan oon purkanu, 35mm satuttiin ostaan suoraan koko keula nii ei oo tullu tiirailtua... Mutta muistelisin että noi "evorunkoset" olis ollu jo 39mm keulalla?
Jos Arsuvaa vähänkin epäilyttää oman vaihto työn onnistuminen ja HotBike tekee yhden tunnin veloituksella+osat,niin veisin kiireellä vaihdettavaksi sinne.
Sen verran epäilyttää tuo oma osaaminen että varmaan vien Hotbikeen lähiaikoina kunhan ehdin...
Ompahan keväällä kunnossa odottamassa ajokelejä...
Kiitos tarkkaakin tarkemmasta analysoinnista ja tulihan tästä ihan hyvä keskustelu taas menee aika rattoisasti vesisadetta pidellessä jne..
Grasschopper1 kirjoitti:Nimen omaan mielummin paksumpaa öljyä,ei mitään SAE 10:ä.Tuohon malliin tarjotaan kuuluvaksi peräti SAE 30 öljyä.Motonetissa kun olen noita viimeksi tiiraillut,oli vain Motulin SAE 20 hyllyssä,jotain muuta merkkiä taisi olla ohuempana.En tiedä,onko H.D. tarvike liikkeet ainoita paikkoja mistä saa tuota SAE 30 tavaraa,Treella ei ainakaan näkynyt missään...SAE 20:kin oli vaikea löytää.On sitten melkoisen hintavaa öljyä,n.20e/litra,että kantsiisko harkita jotain halvempaa paksua ölppää tilapäisesti,jos sitä tulee reippaasti pihalle?
Kävisikö ruohonleikkureihin myytävä SAE 30 ? Löytyy monesta paikasta; on ½ litran pulloissa eikä ole kallista .