jman kirjoitti:Nostetaanpa tätä ketjua...
Mikä mahtaa olla avattavista tai umpipotista se hiljaisin? Shoei sopii päähäni parhaimmin niistä mitä olen kokeillut, itse asiassa erinomaisesti, mutta ei ainakaan tuo omistamani malli kauhean hiljainen ole.
Pitää paikkansa ja Shoiella se löytyy, Silent Kit. Kehuin sitä joskus täälläkin, kun ostin sellaisen. Sittemmin tuli revittyä se kaulus pois, koska kypärän päähän veto / päästä otto muuttui hyvin hankalaksi. Samoin se lisää huurtumista, koska ilmanvaihto vähenee.SenioRR kirjoitti:Tosin nykyään saa ostaa ainakin joihinkin kypäriin(olikohan justiin Shoei..?) eräänlaista "kaulusta", joka tiivistää kypärän kaulan kohdalta vähentäen vetoa(melua).
Juuri tuo kitti minulla on, tai oli. Vaihdoin sen korvatulppiin, koska tuon päähän kiskominen alkoi ottaa päähänMr Smith kirjoitti:sillä oli hyvä kypärä telofoni,shohein potta ja sit tollanen wisper kit
Ei paljon tausta suhinoita kuulunut(eikä ainakaan siitä moposta,joku sellanen kiinan luoti)
Eikös tämä menny näin? on motoristeja, jotka ovat kaatuneet, ja on motoristeja, jotka tulee kaatumaanTuitsi kirjoitti:Hyvä, ettei käynyt huonommin. Mulla on hyvät kokemukset Arain umpi- ja avokypäristä, sitä umpikypärän mallia en nyt muista enkä voi tarkistaa - ex vei mennessään![]()
PS: autokoulun ope sanoi kerran, että on kahdenlaisia motoristeja; niitä jotka on jo kaatuneet ja niitä jotka vielä eivät ole. Meikä siis kuuluu tohon ensimmäiseen ryhmään
Minulla on kaksi Davida:n Jet:iä. Kaupunki- ja viikonloppukruisailuissa todella hyvä potta. Näiden kahden välillä on meluissa hieman eroja. Toinen on himppasen hiljaisempi kuin toinen. Käytän kyllä tulppia, jos lähden puolta tuntia pidemmälle Davida päässä. Ei se niin hiljainen ole. Esim. työntekijän suurin sallittu päivittäinen henkilökohtainen melualtistus on 85 dB. Tähän melurajaan käsittääkseni pystyy vain Schuberthin S2, joka on umpipotta.Joe Cool kirjoitti:
En olisi ikinä uskonut, että voi olla niin hiljaista kypärää, kuin tuon Davida Jet. Siinä se rakenne korvan ympärillä on aivan kuin kuulosuojain, sellaisella solukumilla rakennettu. Se oli niin tiukka, että piti vähän modifioida korvan alta, kun alkoi painaa kipeästi leukaperiin.
Tämä on varmaan kallon muodosta kiinni. Kun vedin tuon oman yksilöni päähän sovittamista varten, tuntui heti, että olisi lyönyt kuppimalliset kuulosuojaimet korville. Puhekin ympärillä vaimentui huomattavasti. Saksaan lähtiessä otin läjän tulppia mukaan, mutta kertaakaan ei tullut mieleen ruveta niitä sovittelemaan korvaan.hdjokke kirjoitti:Käytän kyllä tulppia, jos lähden puolta tuntia pidemmälle Davida päässä. Ei se niin hiljainen oleJoe Cool kirjoitti: korvan ympärillä on aivan kuin kuulosuojain, sellaisella solukumilla rakennettu ... tiukka,
Tähän törmäsin itte sillä ainoolla ei HD pelillä, KTM 990 Adventurella. Kaikkien umpipottien kanssa prätkän tuulilasi teki semmoset turbulenssit, jotka sitten paukkuttivat kypärää. Visiiri auki pauke katosi, mutta visiiri kiinni oli pää, kuin patarummun sisällä, vaikka olikin tulpat. Crossikypärä ja avopotta toimivat moitteitta, kun kypärä ei ole puolipalloumpio. Koitin omassa Shoein umpikypärässä niitä lisäkaulussuojia, meinas happi loppuu kypärän sisällä.Joe Cool kirjoitti:
Nyt on huomioitava, että ajoin tämän reissun matkalehmällä, jolloin suora virtaus ei tullut kypärään, vain se tuulilasin takana oleva kevyehkö pyörre, joka Shoien umpipotalla on silti sietämätön.