B.T.T.R

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ei nyt kannata hermostua, Laphilainen on pohjoisen kansalle luonteenomaisesti lupsakka niin lausunnoissaan kuin muutenkin. Tuskin tuota on heitetty ketään erityistä tapausta koskevana.

Toisaalta, itse olen todennut todeksi vanhan lausuman että kusipäitten määrä on aina vakio. Pienessä porukassa niitä on siis aina vähemmän... :twisted:

Myöskin toinen vanha viisaus tulee väistämättä mieleen, eli "se koira älähtää jne..." :lol:
jonttuva

miepä ja

Viesti Kirjoittaja jonttuva »

Mie oon tosta asiasta vilhelmi kanssa samaa miältä, jokainen pysyköön lestissään.Hemulin kanssaki oon samaa miältä siinä et porukassa aina löytyy kusipäitä, piänissäkin porukoissa ja joskus ei tarvihe olla porukassa kun yks nii silti löytynee kusipää.
laphilainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laphilainen »

Hyvä, sohaisin kusiaispesään...
Tai, totta puhuen voi kristus!
Elikkä mistä aloittaisin?
Ensinnäkin Kalajoella joku "ei miellyttävä" tyyppi ts. kusipää oli kaatanut kaverin upsweetteihin kaljaa sillä seurauksella että tulpan rei`ästä pulppusi kaljaa, siis koneen sisälle oli mennyt kaljaa. Ja siihen kaljaa tarvitaan vähintään pullollinen että se koneseen asti jaksaa sen imeä. Kyseinen kaljan kaataja on mielestäni kusipää. Tai joku siellä taisi mätkiä naisystävältä naamaa uuteen uskoon, tämmöinen on kusipäistä käytöstä.
Se että omistaa Harleyn tai että kuuluu merkkikerhoon ei tee ihmisestä huippu tyyppiä, ei sitten millään, olen pahoillani vilhelmi jos tuhosin sinun haavemaailmasi "Oot tosi huippu tyyppi kun omistat Harleyn". Kliseetä, mutta vain ihminen itse ratkaisee.
Omasta kusipäisyydestäni olen jäävi sanomaan, muut saavat sen määritellä ja ilmoittaa, niinkuin sinä vilhelmi. Ja ihmiset jotka ovat muutakin kiertäneet kuin tahkoa, ovat törmänneet pohjoissuomalaiseen suoruuteen, joka tässä tapauksessa sai aikaan reaktioita. Lueppa vilhelmi edellinen viestini uudestaan ja korvaa sana kusipää esim. sanoilla huonosti käyttäytyvä, sydämetön tms.
Mutta en oikein jaksa tätä enää jauhaa, koska käsittääkseni jotkut jopa tajusivat viestini.
sipe

Viesti Kirjoittaja sipe »

Mä ja haluun sanoa.......kyllä mä oon samaa mieltä wilhelmin kanssa tosta laphilaisen kirjoituksesta.........siinähän aivan selvästi tölvästään niitä jotka ralleissa asuu mökeissä tai hotelleissa........vai mitä muuta voi tarkoittaa et toivottavsti eivät tuu koskenpäähän vaikka siellä poreamme onkin.........selvää pässinlihaa...........nyt meni kyllä laphilaiselta puurot ja vellit sekaisin pahemman kerran.
Vallu
Viesti:

Rauha, rauha

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Rauhaa lapset! Palataan asialinjalle tai pistän lukon päälle.

Vallu
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Älä Vallu vielä lukitse... :roll:
Omasta mielestäni saataisiin niitä "kusipäitä" (mitä/keitä sitten ovatkin) karsittua sillä että ralleihin pääsevät vain ja ainoastaan klubin jäsenet.
EI siis edes mitään korotettua sisäänpääsymaksua niille jotka eivät ole klubin jäseniä - vaan kansankielellä sanottuna: porttikielto 8) .
Nimittäin; kuten ennenkin olen kirjoittanut, tämä kansantauti kateus on ihan hirvittävä asia, on sitä sitten ralleissa, työpaikalla tai missä vaan. Se on yksi suurin tekijä sille että esim kaljaa kaadetaan putkista sisään. Tai kiusantekoa, miten vaan.
Se onko joku hotelli- tai telttabikeri ei anna syytä haukkua ketään.
Esim omaan chopperiini ei kertakaikkiaan saa roinaa kyytiin kuin rajoitetusti, eikä selkä kestä kovin painavaa reppua... :oops:

No nii - nyt saa mun puolesta lukita... :twisted:
hemuli
Viesti:

ööö.. siis nyt en oikein ymmärtänyt... lukitsemisen uhallakin(?) en tajua missä vaiheessa lapin mies väheksyi mukavuudenhaluisia rallikävijöitä? 8O Eiköhän se poreallasjuttukin liittynyt Rallikapun esittämiin risuihin "huonosti käyttäytyville" kun oli pitänyt mennä lukittu kansi väkisin avaamaan. Täällä bittiavaruudessa on vaikea mennä tuomitsemaan ketään kirjoittamiensa tekstien perusteella, ainakin itselleni jäi B.T.T.R:ssä tapaamisen jälkeen erittäin positiivinen kuva lapin ukoista 8) .

Peace, love & understanding...
Matts

Viesti Kirjoittaja Matts »

Muistan kun nuorena pojakloppina olin Jällivaarassa kahtena vuonna peräkkäin, tais olla -74 ja -75 vuodet. Siellä oli muistaakseni ralli nimeltään Midnattssols Träffen. Porukkaa oli ympäri eurooppaa eikä siellä mitään häslinkiä ollut vaikka satoja motoristejä oli umpikännissä ympäri mäkeä.
Toiset ovat mukavuudenhaluisia ja toiset eivät, kaikki ollaan jollakin lailla erilaisia ja hyvä niin.
Itse taas uutena harrastajana vuosien jälkeen toivon, että meno ei ole kuin parantunut. Varmastikin tulen käymään jossakin tapaamisessa kunhan perheeltäni ehdin elikkä vaimo päästää tai lähtee mukaan ja lapsille löytyy hoitaja.
Hauskaa syksyn jatkoa kaikille.
kuksa

joopajoo

Viesti Kirjoittaja kuksa »

Pakko meikäläisenki hiukka kommentoida, laphilainen kirjottaa et toivottavsti ne ei tuu koskenpäähän vaik siellä poreallas onkin, elikkä siellä ei siis ollut kusipäitä, mikä se sitten oli hemuli hei mikä sitä lukittua kantta yritti avata, lueppa hemuli uudestaan niin ymmärrät, mäkin oon sitä mieltä et laphilasen alkuperäisestä viestistä selvisi oikein hyvin mitä hän tarkoitti, voiko tuota selvemmin sanoa.
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Hemuli: se että mainitsin aikaisemmassa viestissäni: Se onko joku hotelli- tai telttabikeri ei anna syytä haukkua ketään, ei liittynyt mitenkään Laphilaisen teksteihin :!:
Ihan vaan tiedoksi :wink:
Oli vaan oma mielipiteeni, jonka halusin tuoda julki kun keskustellaan ralleista ja niiden järjestelyistä. Ihan faktaa nimittäin on että majoitus ralleissa merkkaa monelle paljon. Porealtaat on ihan toinen juttu...
Rallikapun aikaisemmin kirjoittamat "risut" oli kyllä ihan aiheellista virpomista :wink:
laphilainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laphilainen »

Ja Rauha tuli. Älä Vallu vielä laita lappua luukulle.
Tuska että menee vaikeaksi.
Poreallas juttu oli täyttä ironiaa, siellähän minäkin kelluin kuin pikku lapsi. En tykkää juurikaan käyttää hymiöitä ( :D :) :( :o 8O :? 8) :lol: ), joten jätin poreallas-sanan perään laittamatta hymiön, joten nyt sipe varmaan ymmärtää, eikö?
Ja en ole sanallakaan maininnut mökkiä tai hotellia, joten nyt joku kuvittelee ja laittaa sanoja minun teksteihin, et vain sinä sipe?
Ja en ole ketään maininnut nimellä tai kohdistanut mielipiteitäni kenenkään henkilöön, miksi te olette suuttuneet, mina ei ymmarra? Mutta minut henkilökohtaisesti on määritelty kusipääksi, by vilhelmi.
Älkääkä nyt vaan väittäkö, että haukun/tölvin niitä jotka käyttävät hymiöitä. Mutta jos tapaatte minut ralleissa, tulkaa ehdottomasti juttelemaan, niin voimme vaihtaa ajatuksia.
Vallu, mie ainakin yritin esittää näkökantani asiallisesti, ja pysyä asialinjalla, vaikka tämä kääntyikin rautalangan vääntämiseksi.
Mutta kaikesta huolimatta on joskus mukava aiheuttaa kuohuntaa, niinkuin yleensä huoltoasemilla "tavikset" tulevat jeesustelemaan fillaria.
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

ugh! Mopot kulkee ja emännät haukkuu, joten eiköhän me pojjaat nyt palata back to the roots! :lol:
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
hemuli
Viesti:

Mulla loppu just' rautalanka kesken joten antaa olla ja keskitytään olennaiseen...

Ensi viikonlopuksi on luvattu aurinkoista ja lämmintä keliä!!! Toivottavasti kaikki ei ole masentuneet paskasta alku(?)kesästä ja laittaneet pyöriä seisontaan niin kuin olen monelta jo kuullut.
Vallu
Viesti:

Rootsin historiaa ja vähän muutakin

Viesti Kirjoittaja Vallu »

B.T.T.R ralli perustettiin vartavasten muistuttamaan niistä "vanhan hyvän ajan ralleista". Eräänä olennaisena kriteerinä oli myös se, että valtaosa ralliporukasta majoittuu telttoihinsa ja muukin palvelutaso on vaatimatonta.
Koskenpää on ollut klubin alkuaikojen historiassa erittäin merkittävä ja suosittu paikka, siksi se on nykyisinkin Rootsin pitopaikkana varsin usein.

Jos "todellista" vanhan ajan pöpelikkörallia hakee (siis H-D) niin ainoa lienee Norjan Arctic Fun -ralli. Siellä mukavuudet rajoittuvat nuotiopaikkaan eikä väkeä ole montaakaan kymmentä.

Jos taas ajatellaan päärallia niin sen luonne luonnollisesti on muuttunut kun jäsenmäärä on kasvanut yli kolmen tuhannen. Mahdollisesti lisääntyneistä ongelmista huolimatta kokonaisuus on mielestäni säilynyt erittäin asiallisella tasolla. Ja keskinäiselle toiminnalla se voidaan sellaisena pitääkin.

Minun mielestäni H-DCF:n rallien pitää olla sellaisia, että jos vaikka unohtaa lompakkonsa pyörän satulalle niin se on siinä vielä aamullakin. Tai jos uupuu kesken hurjien kilpailujen kentän viereen niin sateen sattuessa heitetään pressu äijän päälle. Aivan riippumatta siitä paljonko rallissa on väkeä tai missä ne asuu.
Komppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Komppi »

Hiukka myöhään pääsen minäkin kommentoimaan :oops: , mutta parempi myöhään kun ei silloinkaan..

Eli kovasti kiitoksia järjestäjille - homma toimi kuten saattoi toivoa. :lol:

Sikaeväs oli ainakin mulle silkka yllätys - ja kuinka hyvää se tekikään viikonlopun nestepaaston täydentäjänä !!

Kolmisin olimme epsoosta liikenteessä ja äänestimme kyllä rootsit kauden parhaaksi ralliksi (huom. kolmikon mielipide, en kerjää väittelyä kauden absoluuttisesta parhaasta) 8)

Paikka oli oiva, bändit kelpo soittoniekkoja, siinä oli mukava tallustella ja jutella hetken uusien tuttavuuksien kera (..kunnes selvisi " ai säks oot se...) ja meikäläinenkin varmasti sai taas kelpo annoksen tekboordia korvien väliin.

Toimin hiukka hiljaisempien kavereideni äänitorvena ja tuon esiin päätelmämme, että mielestämme syinä suurempaan viihtymisen asteeseen (verrattuna muutamaan muuhun mopoviikonloppuun) oli, että tila oli melko kompakti eli porukka ei hajonnut pitkin ja poikin vaan tapaamisia sattui paarissa, nurzilla, lavalla, "takkakatoksella"... ja kieltämättä kiinteän majoituksen vähäisyys saattoi vaikuttaa myös siihen, ettei moni porukka jumittunut omaan teltaansa nauttimaan viikonlopusta.

Nojaa, tajunnanvirrastahan tämä nyt tekstiksi tiivistyi, rakenne ei varmaan kestä päivänvaloa :oops:

Bottom line: Kiitos kaikille, olihan hieno tapahtuma :D

PS.
Joku oli vielä varannut ajoissa aurinkoisen paluumatkan, eka kerta kun paluumatkastakin pääsi nauttimaan =)
"Entäs Kalajoelta?"
"No se oli jo niin pitkä pätkä, tällainen pyrähdys oli niin soppeli!"
"Kesällä vaan puita uuniin,
talvella on fundeeraamisen aika"
Vastaa Viestiin