Olen ostamassa ensimmäistä HD:tä japsipyörien jälkeen ja tarvitsisin vähän neuvoja. Tarkoitus ostaa pienempi Sportster, suhteellisen tuore vuosimalli. Olen katsellut noita ruiskupelejä ja sellainen kiinnostaa. Mutta onko miten paljon käytännössä eroa vuosimalliin 2005, jossa on kaasarit. Sellainen olisi vaan mielenkiintoisena tarjokkaana myynnissä aika edullisesti. Onko ruisku niin paljon parempi, että kannattaa maksaa reilu tonni enemmän?
Entäs noitten huollot? Mikä on huoltoväli? Ja onko tuossa jotain erityisen isoja huoltoja jossain kilometrimäärässä? Paljon huollot yleensä maksaa? Onko noissa mitään suuritöisiä huoltokohteita, esim venttiilien säätö yms.?
Ja muutakin vinkkiä saa antaa mitä kannattaa huomioida pyörää valitessa. Hintaluokkana siis on max. 8000e, ja mielummin lähempänä 7-tonnia.
Ensimmäistä HD:tä ostamassa.
Re: Ensimmäistä HD:tä ostamassa.
Kaasari on aivan toimiva keksintö, ei ruisku ole käyttäjälle välttämätön. Ruiskuun siirtyminen johtuu luultavasti päästöjutuista, joiden takia pitää saada tarkemmin seos säädettyä. Ruiskulla saadaan moottori toimimaan liian laihalla seoksella nykimättä ja maailma pelastuu.
2005 jälkeen tuli sellainenkin muutos, että voimapaketti laitettiin kumityynyjen varaan. Uudistuksen hyvyydestä ja tarpeellisuudesta voidaan olla monta mieltä. Japanin pyörien jälkeen sportti tärisee kuitenkin, oli siinä kumimoottori tai ei.
Harrikan normaalit huollot ovat ns. ölynvaihtohuoltoja joissa tarkistellaan samalla muutkin paikat. Mitään "elinkaarikilometrejä" ei ole, vaan osia uusitaan aina tartvittaessa. Venttiileitä ei tarvitse japsien tapaan yhtenään säätää, vaan säätö tapahtuu jenkkimalliin automaattisesti.
Itse ostaisin sellaisen pyörän jota on muutettu mahdollisimman vähän, joka näyttää siistiltä ja ehjältä ja jossa kaikki toimii. Nippusiteet ja rautalangat eivät kuulu hyvään moottoripyörään.
Näitä ekan pyörän spekulaatioita on useampikin ketju, kun tuota hakujuttua käyttää.
2005 jälkeen tuli sellainenkin muutos, että voimapaketti laitettiin kumityynyjen varaan. Uudistuksen hyvyydestä ja tarpeellisuudesta voidaan olla monta mieltä. Japanin pyörien jälkeen sportti tärisee kuitenkin, oli siinä kumimoottori tai ei.
Harrikan normaalit huollot ovat ns. ölynvaihtohuoltoja joissa tarkistellaan samalla muutkin paikat. Mitään "elinkaarikilometrejä" ei ole, vaan osia uusitaan aina tartvittaessa. Venttiileitä ei tarvitse japsien tapaan yhtenään säätää, vaan säätö tapahtuu jenkkimalliin automaattisesti.
Itse ostaisin sellaisen pyörän jota on muutettu mahdollisimman vähän, joka näyttää siistiltä ja ehjältä ja jossa kaikki toimii. Nippusiteet ja rautalangat eivät kuulu hyvään moottoripyörään.
Näitä ekan pyörän spekulaatioita on useampikin ketju, kun tuota hakujuttua käyttää.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Ensimmäistä HD:tä ostamassa.
No, tuostahan löytyy http://www.nettimoto.com/harley-davidso ... 0&pto=8000" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostat mieleisen, ja siitähän se sitten lähtee.
Ostat mieleisen, ja siitähän se sitten lähtee.
Street bob 2007
Re: Ensimmäistä HD:tä ostamassa.
Tuossa pitkä ketju.
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... +harrik%2A" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos käteisellä ostaa ja on se 8000 e taskussa, niin voi käytännössä valita lähes minkä tahansa 883:n. Rohkea tarjous vaan tiskiin. Hintapyyntö on vain keskustelun avaus käteinen raha puhuu. Toki tuolla on myyjiä, jotka haluavat vielä muutaman vuoden vanhasta liki uuden hinnan, mutta se aika on jo mennyttä. Nyt on vahva ostajan markkinatilanne.
Ruisku on huolettomampi ja eivät ne tonnia enempää maksa, ei se hinta niissä mihinkään pompsahda, kun käteistä alkaa tiskiin latoa.
Käy katsomassa ja kokeilemassa mahdolisimman monta ja osta paras ja alkuperäisin.
Tällä haulla löytyy 55 kpl 2000-luvun sportteja:
http://www.nettimot.com/harley-davidson ... yfrom=2000" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos kaasarivehkeen haluat, niin tuossa hyppäsi esille aika hieno ykslilö ja kyseinen mies tietää mitä myy.
http://www.nettimoto.com/harley-davidso ... er/1359258" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... +harrik%2A" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos käteisellä ostaa ja on se 8000 e taskussa, niin voi käytännössä valita lähes minkä tahansa 883:n. Rohkea tarjous vaan tiskiin. Hintapyyntö on vain keskustelun avaus käteinen raha puhuu. Toki tuolla on myyjiä, jotka haluavat vielä muutaman vuoden vanhasta liki uuden hinnan, mutta se aika on jo mennyttä. Nyt on vahva ostajan markkinatilanne.
Ruisku on huolettomampi ja eivät ne tonnia enempää maksa, ei se hinta niissä mihinkään pompsahda, kun käteistä alkaa tiskiin latoa.
Käy katsomassa ja kokeilemassa mahdolisimman monta ja osta paras ja alkuperäisin.
Tällä haulla löytyy 55 kpl 2000-luvun sportteja:
http://www.nettimot.com/harley-davidson ... yfrom=2000" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos kaasarivehkeen haluat, niin tuossa hyppäsi esille aika hieno ykslilö ja kyseinen mies tietää mitä myy.
http://www.nettimoto.com/harley-davidso ... er/1359258" onclick="window.open(this.href);return false;
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 


Re: Ensimmäistä HD:tä ostamassa.
huoltovälit alussa 1000-5000-10000 mailia, eli 1600-8000 ja 16 000km. Huollot merkkilikkeessä 250-500e. Eka vähän isompi huolto 32 tkm.
mulla on ollut 2 x 883 ruiskumalli ja ovat todella huolettomia. Nyt kun kokemusta on kertynyt vähän niin olen siirtynyt kaasarimalliin.
mulla on ollut 2 x 883 ruiskumalli ja ovat todella huolettomia. Nyt kun kokemusta on kertynyt vähän niin olen siirtynyt kaasarimalliin.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Ensimmäistä HD:tä ostamassa.
Oma kokemus on että ruiskukone vääntää alakierroksilla paremmin eikä ole säätilalle yms. herkkä. Tosin kaasarisportti jolla ajoin oli ysäripyörä ja ruiskupeli aivan uusi (2010), eli vertailu ei ehkä ole ihan reilua.
Pertin kanssa samaa mieltä että osta sellainen mikä on mahdollisimman lähellä orggiskuntoa. Ketuttaa kun kokee "iloisia" yllätyksiä löytäessään jonkun aiemman omistajan ihmekeksintöjä omasta pyörästä. Kannattaa myös pitää pää kylmänä kun itse tekee muutoksia, eli matalalla profiililla niin pyörän jälleenmyynti (kun haluat vaihtaa toiseen Harrikkaan tietty
) on helpompaa.
Pertin kanssa samaa mieltä että osta sellainen mikä on mahdollisimman lähellä orggiskuntoa. Ketuttaa kun kokee "iloisia" yllätyksiä löytäessään jonkun aiemman omistajan ihmekeksintöjä omasta pyörästä. Kannattaa myös pitää pää kylmänä kun itse tekee muutoksia, eli matalalla profiililla niin pyörän jälleenmyynti (kun haluat vaihtaa toiseen Harrikkaan tietty

Street Glide -14, Forty Eight -13
Re: Ensimmäistä HD:tä ostamassa.
Hissukseen olen naputellut sportsterien eroja tänne motopediaan: http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/H-D_E ... 986_alkaen
Jos jokin tieto ei pidä paikkaansa laittakaa yv, mulle tai muille motopediaan kirjoittelevista, ja korjaillaan.
Jos jokin tieto ei pidä paikkaansa laittakaa yv, mulle tai muille motopediaan kirjoittelevista, ja korjaillaan.