Garmin navigaattorin touchpaneelin vaihto

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

JKKo

Garmin navigaattorin touchpaneelin vaihto

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Muutaman vuoden vanhan Zumo 550 moottoripyöränavigaattorin kosketusnäyttöön tuli vika, jonka tuloksena laite muuttui melko saman tien käyttökelvottomaksi. Googlailin netistä asiaan liittyvää tietoa ja olihan sitä.

http://www.horizonsunlimited.com/hubb/n ... -how-53166" onclick="window.open(this.href);return false;

Linkissä on riittävän yksityiskohtainen selostus siitä, miten Zumo avautuu ja mistä siihen saa varaosia. Tosin mulla ei käynyt aivan Ianin tuuria Hong Kongista tilatun näytön kanssa, vaan mulle toimitetussa oli liitin jokseenkin pilalle hapettunut.

Kuva

Jonka tuloksena kuva näytössä oli jokseenkin omituisen näköinen

Kuva

Vaan eipä ollut tuokaan iso ongelma koska touchpaneelin ja näytön sai toisistaan irti.

Kuva

Kokosin varaosanäytön touchpaneelin Zumon alkuperäiseen näyttöön ja lopputuloksena mulla oli käsissä toimiva navigaattori.

Zumoni on ostettu Erätukusta. Erätukku ilmeisesti "harmaatoi" näitä laitteita. Siksi virallinen, valtuutettu Suomen huolto ei tätä aparattia ole aiemminkaan suostunut huoltamaan. Siksi en tällä kertaa edes kysynyt. Omatoimisen korjauksen kuluiksi tuli $27.99, minkä tuo Hong Kongin ebaysta "lahjana" postikuluitta toimitettu näyttöelementti maksoi.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Joe Cool
Viesti:

Re: Garmin navigaattorin touchpaneelin vaihto

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Tämä oli hyvä tarina, useimmat olisivat tuossa vaiheessa heivanneet laitteen romulavalle. Oma vajaat 5v. vanha navini (Fujitsu Siemens Pocket LooX) mykistyi täysin ja minä kyllä luovutin heivasin sen romuksi ja ostin uuden Navigonin.

Tuon hintaista tavaraa ei muuten tarvitse lähettää lahjana, ei niistä kerry verotettavaa ennen kuin noin 50 euton arvon tullessa vastaan. Pienen maksettava veron määrä kun on 10eur. Itselleni on tullut muuatman kympin tavaraa monet kerrat suoraan postilaatikkoon tai lähipostiin. 100 euron rotsista jouduin maksamaan sen 23 euroa alvia, tullia siitäkään ei mennyt.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin