Sportster nopeusmittaria lainaan

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

makekan

Sportster nopeusmittaria lainaan

Viesti Kirjoittaja makekan »

Morjens!

Miten olette saaneet uusissa pyörissä mailimittarit katsastuksesta läpi? Minulla katsastus siitä nyt kiinni joten kysyn olisiko Oulussa ketään ystävällistä uudehkon (omani 2007) Sportster omistajaa jolta saisi km-mittaria hetkeksi lainaan katsastusta varten? Tai voin vaikka ostaakin jonkun e-hyväksytyn mittarin jos löytyy kohtuullisen hintainen. Omassani on mailimittari ja km-tarra päällä mutta se ei tee siitä e-hyväksyttyä. Tai sitten mikä viranomainen voi tuon olemassa olevan mailimittarin tutkata puuttumatta muihin tän hetkisiin puutteisiin? Siinä taitaa olla vaihtoehdot?
hantta61

Re: Sportster nopeusmittaria lainaan

Viesti Kirjoittaja hantta61 »

morientes, mä kävin just katsastamassa vantaalla custom sportyn jossa oli speedo kokonaan pimeenä, kyl se riittää jos sulla on se tarra muuntamassa mailit kilometreiksi, mulla vaan vaadittiin softan päivitys todistus a 76 euroo, ja siinä oli muutakin mm vakio ilmanputsari vaatimus jota katsuri ei onneks hokannut. mut muuten oli aika ylimalkaista hommaa, valot tsekkas, peilejä ei. jos sulla tuontipyörä joka ollut jenkki-kilvissä, niin tarttet vastaavuustodistuksen joka noin 350 euroo! eli ootko jo käynyt näytillä ja mittarista vaan kiinni?
makekan

Jep tuntuu aina olevan katsastajasta kiinni. Tuv ja muut asiat kunnossa. Jotain varmaan piti keksiä niin toi mittarin tulkinta tuli sit eteen ja nyt pitäis mittarin jälkitarkastuksella mennä sit läpi.
hantta61

ok, niin tuntuu olevan. jos luit ton mun viimeinkin kilvet sportyyn topicin, aika pikkusieluista jengii tuntuvat olevan! siis katsurit! tuolla näytti olevan yks 40 e mittari myynnissä
Viimeksi muokannut hantta61, 23:21 29.06.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
makekan

En löytänyt missä 40e mittari sporttiin myynnissä. Mutta tarjota saa. Ja pienen korvauksen saa lainastakin! :)
hantta61

joo se on tuolla myydään varaosat ja tarvikkeet, mut siinä täytyy askarrella sen liittimen kanssa!
WM69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WM69 »

Tarvitseeko nopeusmittarin olla jollain lailla hyväksytty, eikö joku elektroninen polkupyöränmittari tai navigaattori käy inssille?
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

WM69 kirjoitti:Tarvitseeko nopeusmittarin olla jollain lailla hyväksytty, eikö joku elektroninen polkupyöränmittari tai navigaattori käy inssille?
Riippuu varmaan jonkin verran inssista, mutta ainakin katsastajan käsikirjassa puhutaan hyväksytystä nopeusmittarista.
Merkkikohtainen sen ei varmaankaan tarvitse olla, mutta itse maallikkona tulkitsisin hyväksytyn tarkoitetuksi moottoripyöräkäyttöön.
moderattori

Romu rauhoittaa!
makekan

Jostain luin että mittarin täytyy olla kiinteästi asennettu eli ei helposti irrotettavissa vrt. polkupyörän mittari. Eikä pelkkä gps mittari tainnut kelvata.

Mutta kiitos eräälle. Mittari ehkä jo löytyi foorumin ulkopuolelta! :)
Vastaa Viestiin