Ebay paketin sisältö tuusan nuuskana

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
JKKo

Ebay paketin sisältö tuusan nuuskana

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Yllättävän nopeasti kulkee amerikan rahti. Ebaysta huutamani Sportsterin ensiöveto kytkimineen latureineen oli noudettavissa tullipostista alle viikossa maksamisesta. Mut kiire kostautui. Amerikan Joe oli pakannut koko setin yhteen noin 10 litran vetoiseen USPS pahvilaatikkoon kera kolme pientä palasta kuplamuovia. Ei yhtään mitään muuta ja laatikko puolillaan noita raskaita osia. Lodjua oli mun mielestä pidetty tosi siististi kuljetuksessa kun ykskään ketjurattaan piikki saatikka starttikehä ei ollut saanut pistoakaan pahviin. Mut keskenään noi oli sit kilkattanut sitäkin enemmän. Laturin magneetit silppuna ja sitä ihanaa magneettiroinaa mukavasti joka ainoan ferrometallisen osan pinnalla. Staattorista näkee myös hyvin, minkä väristä on kupari. Jne.

Saas nähdä miten neuvottelut onnistuu kun tavara on periaatteessa ollut "kuten kuvattu" mutta toisaalta toi on mun mielestä aiheutettu ala-arvoisella pakkaamisella. Kauppiaalla on liki 10'000 kauppaa ja 99% hyvät palautteet. Tuleekohan musta 1%:er?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Grasschopper1

Re: Ebay paketin sisältö tuusan nuuskana

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Voisi ajatella,että molempia tyydyttävään sopimukseen pääsette,kun otat kunnolliset hyvät kuvat osista ja lähetät myyjälle.Saatteena kerrot mitä niille on riittämättömän pakkaamisen takia tapahtunut.Jos myyjä haluaa pitää hyvän maineensa Ebayssä,varmasti on valmis sopimaan asian.Osien särkyminenhän johtuu vain hänen toiminnastaan.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:45 02.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
JKKo

Grasschopper1 kirjoitti:Voisi ajatella,että molempia tyydyttävään sopimukseen pääsette,kun otat kunnolliset hyvät kuvat osista ja lähetät myyjälle.Saatteena kerrot mitä niille on riittämättömän pakkaamisen takia tapahtunut.Jos myyjä haluaa pitää hyvän maineensa Ebayssä,varmasti on valmis sopimaan asian.Osien särkyminenhän johtuu vain hänen toiminnastaan.
Kuvat laitoin aivan aluksi. Odottelen aikani vastausta ja jos ei kuulu/tai ratkaisuehdotus ei tunnu kohtuulliselta, niin sitten tuohon Harikan ehdottamaan Luottokunnan kautta asiointiin. Paypalilta ja Ebayltä joskus vastauksia saaneena (ympäripyöreää liturgiaa) olen itsekin asioinut Luottokunnan kanssa suoraan silloin kun tavaraa ei esim kuulu.
'09 Street Bob 2009=>
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:46 02.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
eeko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eeko »

Mulla jäi yksi kirja tulematta U.K:sta, myyjä (kauppa siis) väitti
lähettäneensä, olin maksanut sen Paypalilla. Pistin jannulle kyssäriä,
että mitäs tehdään ja samalla kyselyn Itellalle, että mitä mieltä
he ovat asiasta. Itella nosti kädet pystyyn heti, pikku paketteja
ei pahemmin träckäillä. Tyyppi odotteli vähän aikaa ja pakettia
ei löytynyt mistään, palautti rahat, nou problem.
Vieläkään en tiedä, mihin se meni, Itella aikoi laittaa perille,
jos paketti joskus löytyy.
-eeko :lol:
JKKo

Harikka kirjoitti:
JKKo kirjoitti:Kuvat laitoin aivan aluksi. Odottelen aikani vastausta ja jos ei kuulu/tai ratkaisuehdotus ei tunnu kohtuulliselta, niin sitten tuohon Harikan ehdottamaan Luottokunnan kautta asiointiin. Paypalilta ja Ebayltä joskus vastauksia saaneena (ympäripyöreää liturgiaa) olen itsekin asioinut Luottokunnan kanssa suoraan silloin kun tavaraa ei esim kuulu.
Älä oottele vastausta, tee heti se huomautus myyjästä, se saa myyjän ottamaa asian tosissaa ja kenties toimimaanki hiuka rivakammi :idea:
Kuva Kuvassa suht aivan ehjänä säilynyt pakkauslaatikko, kaikki pehmusteet ja paketin sisukset. Tavaroiden alla oleva pahvi ei liity pakkaukseen, on vain kuvauspöytänä.

Myyjä otti yhteyttä pikku viipeen päätteeksi. Kertoi että on lähettänyt satakunta Sportsterin enskaa vuoden sisällä, eikä oo tullut mitään vastaavaa eteen. Katsellut huvikseen postissansa kuinka ne pitää tavaroista hyvää huolta, eikä ne oo pahaksi koskaan menneet. Nii-in. Mä hain nämä Vantaan tullipostista, joten eivät ehtineet suomalaisen postipekan heiteltäväksi lainkaan.

Myyjä heitti kehiin pientä epäilyksen siementä, että jos mun lähettämät kuvat eivät olekaan hänen lähettämistä osistaan, vaan jostakin mun aiemmista romuista. Mitä tohon nyt vastaisi? No, laitoin että jos keissi on perjantaina vielä auki, niin paikallinen luottokorttifirma sekä ebay molemmat saa postia.

Ei millään ehtis ja jaksais pakata näitä takaisinpäinkään. Taitaa olla Suomen postilla vielä aika kova veloitus kun toi paketti ei ollut ihan köykäinenkään.

Jälkikommentti 30.6.2012: Ebay kauppias antoi minun ehdottaa korvaavan toimenpiteen. Hän hyväksyi ehdotukseni ja on luvannut lähettää korvaavat osat omalla kustannuksellaan rikkoutuneiden tilalle. En joutunut käyttämään palautemekanismeja.
'09 Street Bob 2009=>
Jerry lee

Viesti Kirjoittaja Jerry lee »

Toivottavasti kaikki selviää. Kannattaa vastaavassa tapauksessa laittaa vaikka saman päivän sanomalehti joteski taustalle jotta näkyy kuvan otto hetki kunnolla.

Itte mitä olen tilaillu UK:sta lähinnä 50 luvun britti autoihin palikoita kaikki tulleet ehjänä perille,tosin viimeksi tilasin osia muuhun projektiin ja maksoin tilauksen,tulikin vastaus että paketti oli valmiina autossa ja auto varastettu juuri aamulla :x palautti kyllä rahat paypalin kautta. Sovittiin että odotetaan 4 päivää jos paikallinen poliisi löytää auton,rahat oli palautettu jo ennen tuota,joko oli rehellinen tai myi paikallisesti palikat kovempaan hintaan ja laittoi minulle tarinan autovarkaudesta,,,joka tapauksessa sain rahat takaisin.

U.S.A:sta vähemmän tilannut,mutta ainakin kelkkaan,Challengeriin ja Thamesiin tullet osat ovat olleet niinkuin pitikin... :D

Toki edelleen yksi paketti tulematta,normi kirjelähetys,maksettu 2 viikoa sitten...
Tausta peileistä näkyy vaan taakse jäänyttä elämää...
JKKo

Kuva

No ei mennyt toinenkaan lähetys ihan pulkkaan. Kuplamuovin asemasta sanomalehtiä, muuten sama pakkaustapa. Kuva tullipostin tiskillä - ei ole heitetty "suomen puolella".

Positiivista tässä on se, että nyt mulla on 2 kokonaista kytkintä.

Onks kukaan foorumilta liimannut 5-vaihteisen staattorin magneetteja. Mulla ois kahdessa aihiossa tarpeeksi materiaalia yhteen toimivaan. Milläs liimalla noi tarttuu siihen kehään?
'09 Street Bob 2009=>
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Nut tulee taas mutua, mutta epäilisin, että sama 4-vaihteisen konsti, siis hartsiin valaminen toimii tässäkin mallissa.
Tuossa aiemmassa kuvien kera
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... en+liimaus" onclick="window.open(this.href);return false;
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin