Dyna vai Softail?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Jukkiz

Dyna vai Softail?

Viesti Kirjoittaja Jukkiz »

Olen katellut ja ihastellut harrikoita jo jonkin aikaa, kenties omakin tulee hankittua sitten kun rahatilanne sen suo.. Sportsterit ja rodit ovat poissuljettuja, jos jonkun päädyn hankkimaan niin se on dyna tai softail. Tällä hetkellä dyna olisi enemmän mielessä koska yksinkertaisesti pidän sen ulkonäöstä enemmän. Jos olen ymmärtänyt oikein niin tekniikka jousitusta lukuunottamatta on softailiin miltei sama? Softailin moottori lienee myös paremmin tasapainotettu eikä näin ollen pyörä tärise yhtä paljon? Hinta-eroa dynojen ja softailien välillä olen vähän ihmetellyt, mutta eikai tuo haittaakaan jos saa itelle enemmän mieluisen pyörän reilusti halvemmalla. :D Joku tän näköinen dyna ilman ape-hangereita ois aika unelma http://www.youtube.com/watch?v=qqEFNbQvYDo" onclick="window.open(this.href);return false;
ma^ko
Viesti:

Re: Dyna vai Softail?

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

EVO-aikakaudella moottorissa Dyna versus Softail ei ole rakenteellista eroa. TC-koneisissa Softiksissa on tasapainoaksi ja Dynassa on kumiripustus kuten EVO-Dynassakin.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
ezmo

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Molemmat omistaneena kokemuksena voin todeta, että pyörät on erituntuisia. Softis ei musta ole niin ajettava kuin Dyna, ei taivu kunnolla mutkaan Softa, jos pikkuteitä hurvittelee. Käy ihmeessä ajamassa useampaa yksilöä molemmista tuoteperheestä, kahta samnlaista kun ei tunnu olevan, jos käytettyjä kahtelet.

Kahden spåran, yhden TC Softailin jälkeen olen löytänyt lempipyöräni, EVO Dynan.
Kickstart, deserve the ride!

Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Jukkiz

Vielä ei tohdi käydä ajelemassa kun ei oo rahan puutteen vuoksi todellisia ostoaikeita mutta kunhan se tilanne korjaantuu niin koeajollahan tuo selviää mikä se oma pyörä on. Ite oon tämmönen n.175cm ja vähän persjalkanen otus mutta ilmeisesti jossai just esim. street/fat bobissa tuo ei ole este vaikkei mikään iso mies olekaan? Fat bobia tais joku jossai kehua loistavaksi pyöräksi ajo-ominaisuuksiltaan.
Jukkiz

Enimmäkseen tulis varmaankin tuommoista maantieajoa, välillä mutkikastakin ja ois hyvä että pyörä taittuu näppärästi ja sillä olisi mukava ajaa eli pisteet dynan suuntaan nousee. Luultavasti myös pitempää reissua jonkin verran tulis ajeltua joskaan ei niin paljoa. Hyvä jos kuitenkin moottoritielläkin ois suhteellisen miellyttävä kyyti ja vielä jos sais laukut kiinni pari kertaa kesässä niin avot. Softiksiin käsittääkseni löytyy jos minkälaista laukkua, mikähän mahtaa olla dynojen tilanne?
ezmo

Koeajamaan vaan, alkaa löytyä motivaatiota haalia sitä rahaa kasaan ;). Elämä valuu läpi sormien odotellessa......

Nyt on ostajan markkinat.

Dynaan laukkuja saa musta ihan yhtä hyvin, nahkaisia ainakin.

Sportster Hugger -94
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 01:09 30.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
jorgegoodman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorgegoodman »

Mulla on Street Bob ja olen ostooni todella tyytyväinen. Hyvä ajettava ja mutkissa tottelee kyllä jos oikea tilannenopeus yms :D . Softail taas sitten parempi rakennella omanlaisekseen kun saatavilla jos jonkinlaista osaa ja nippeliä. Dynaa pitää kyllä mielestäni ehdottomasti laittaa siirtosarja sillä keskitapeilla melko vaikea ja tuskallinen taittaa pitempää matkaa. Itse laiton rahanpuutteen vuoksi omaani ainakin aluksi pelkät leputustapit ja on kyllä nimensä veroiset ja matkanteko on nykyään mielekästä :) tosin saahan noihin käytettyjä siirtosarjoja ja hinnat alkaa n 250e ylöspäin.
Jerry lee

Viesti Kirjoittaja Jerry lee »

Molemmat hyviä vaihtoehtoja. Rahalla kun ostat etkä tyrkytä traktorinkauhoja vaihdossa saat varmasti hyvän pelin tinkastua...

Kyllä Dynaan ainakin nahkalaukkuja löytyy monia vaihtoehtoja...

Oma 98 Dyna Wide Glide parempi ajaa kuin uskoinkaan,Oli Positiivinen yllätys jaappanin pyörien jälkeen,eikä EVO edes tärise pahasti omasta mielestä.
TC Dynia myös testaillut enkä kyllä ihme eroja huomaa vatkauksessa...
TC RoadKing kyllä jo vispasi vähän,liiankin vähän...
Tausta peileistä näkyy vaan taakse jäänyttä elämää...
ezmo

Jerry lee kirjoitti:Molemmat hyviä vaihtoehtoja. Rahalla kun ostat etkä tyrkytä traktorinkauhoja vaihdossa saat varmasti hyvän pelin tinkastua...

Oma 98 Dyna Wide Glide parempi ajaa kuin uskoinkaan,Oli Positiivinen yllätys jaappanin pyörien jälkeen,eikä EVO edes tärise pahasti omasta mielestä.
Vatkauserot kumiripustusDynissa tulee useimmiten ripustuskumien kunnosta, onko etummainen ripustuskumi shimmattu oikein, ettei siinä ole vetoa (rungon ja ripustuskumin välissä ei saa olla rakoa, kun ripustuskumin 2 runkopulttia avataan), ja moottorin linjauksesta....

Sportster Hugger -94
vani

Viesti Kirjoittaja vani »

Minä päädyin Wide Glide vm 2003 dynaan, ja en ole katunut pätkääkään, entinen meno peli oli 1400 intikka, ja ensi luulot Harrikan Dynasta että ajo-ominaisuudet huononee, niin ku kaikki väitti, muuta väärässä olin minä että muut, Dyna on erittäin hyvä ajaa, jopa parempi kuin entinen intikka.
H-D FXSTC Softail -93
evo-häjy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evo-häjy »

Dyna.
Jerry lee

etummainen ripustuskumi näkyy olevan toisissa pyörissä jo 20tkm jälkeen rikki/murtunut?
Onko kyse shimmauksesta? Vai kuuluuko asiaan?
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Jerry lee kirjoitti:Molemmat hyviä vaihtoehtoja. Rahalla kun ostat etkä tyrkytä traktorinkauhoja vaihdossa saat varmasti hyvän pelin tinkastua...

Mulla oli myös aikoinaan 98 FDXWG ja ikävä on. Hieno peli, hyvä ajaa ja oikealla moottorilla. "Vinkuvat kamit" on paskoja Evolaiseen verrattuna, nimimerkillä kokemusta on. Toivottavasti vielä joskus on samanlainen Jusalandian tontilla.
Viimeksi muokannut mcjusa, 16:50 31.05.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Jerry lee

Itte kattelin myös noita TC:jä 2000 luvun alusta ja sellaisen myös aioin hankkia,siten sattui toi 98 Evo versio kohdalle ja soitin heti,kun oli myös hinta kohdallaan,tein kaupat ja ainakaan vielä ei kaduta...
Ollut Positiivinen yllätys 8)
Vastaa Viestiin