Moottoripyörien melumittaus -asiaa
Re: Moottoripyörien melumittaus -asiaa
Joo olen samaa mieltä mutta kun en ole nollatuloinen opiskelija, siinä on pirullinen ero kun mennään päiväsakoille, sanoisinko kohtuuton, edelliset jonossa virkamiestyössä,laitoin pojat hommiin koko rahan edestä, tavoite 3 vuotta, vuosi venkoiltu automaattisesti. Ainoa mikä harmittaa etten ymmärtänyt valittaa tuomiosta muutoin kun rahan osalta, olisi pitänyt laittaa ko konstaapeli tutkintaan, olisi edes mennyt senkin vapaa-aikaa. Ja itse ajoin mutta yllytti 
- BHS -
Sakkojen kanssa kannattaa muistaa, että ne vaikuttaa samalla tavalla ajokortin pysyvyyteen kuin nopeussakotkin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Choppers_forever
Mo,
Mittasin Dynasta ( 2005 ) Vance & Hinesin shorts putkilla ja torgue coneseilla 98 - 101 db kiinanmittarilla.
Nyt vaihtoajokin ( Dyna 1997 ) Screamming Eagle II putkilla 103 db
eli kaikki hyvin tällä planeetalla....
Näyttävät täällä Helsingissä kyttäävän noita mopoja ja sitten uusista pyöristä e-merkkejä. Eli homma alkaa laantua, kuten ounastelinkin.
Mopojen kyttäys on (kait) hyvä asia. Tosin ainakin minä tykkäsin repiä pentuna putket ja lokarit irti moposta. Veikkaan että melkein 100% kaikista ukoista on tehnyt samoin. Siis niistä jotka vielä vanhoillakin päivillä rublaavat isoja mopojaan. Eli kyllä mun sympatiat loppupeleissä menee mopopoikien suuntaan. Ainakin äänien suhteen. Ajatapoihin pitää puuttua tarvittaessa.
Itseasiassa, kyllämopossa ääntä saa olla. Kun semmoinen skootteri suhahtaa ohi pyörätiellä, niin onnettomuus on ollut todella monta kertaa lähellä. Jos sieltä tulee Raisu tai Solivieteri suorilla putkilla, niin ainakin osaisi ennakoida. Loud Pipes Save Lives, nääs..
ugh
Mittasin Dynasta ( 2005 ) Vance & Hinesin shorts putkilla ja torgue coneseilla 98 - 101 db kiinanmittarilla.
Nyt vaihtoajokin ( Dyna 1997 ) Screamming Eagle II putkilla 103 db
Näyttävät täällä Helsingissä kyttäävän noita mopoja ja sitten uusista pyöristä e-merkkejä. Eli homma alkaa laantua, kuten ounastelinkin.
Mopojen kyttäys on (kait) hyvä asia. Tosin ainakin minä tykkäsin repiä pentuna putket ja lokarit irti moposta. Veikkaan että melkein 100% kaikista ukoista on tehnyt samoin. Siis niistä jotka vielä vanhoillakin päivillä rublaavat isoja mopojaan. Eli kyllä mun sympatiat loppupeleissä menee mopopoikien suuntaan. Ainakin äänien suhteen. Ajatapoihin pitää puuttua tarvittaessa.
Itseasiassa, kyllämopossa ääntä saa olla. Kun semmoinen skootteri suhahtaa ohi pyörätiellä, niin onnettomuus on ollut todella monta kertaa lähellä. Jos sieltä tulee Raisu tai Solivieteri suorilla putkilla, niin ainakin osaisi ennakoida. Loud Pipes Save Lives, nääs..
ugh
Shovel Kopteri ja Buell S1
- Choppers_forever
Shovel Kopteri ja Buell S1
Sopiipa näppärästi tähän ketjuun tuo kuva! Joe Bar Team rokkaa!Choppers_forever kirjoitti:wesa kirjoitti:
hehehe...
H-D Softail Custom 1998
Ainakaan tänne keski- ja pohjois-pohjanmaalle tuo äänien tarkkailu ei ole vielä kantautunut. Evijärvellä oli tänään 25.5 liikkuvan poliisin nopeusratsia. Paikalla mp-poliisi, katiska ja Mondeo. Pyörän sarjanumero tarkastettiin, ukon mahdollinen haku päällä tilanne tarkastettiin, kyseltiin että "minkäs tyyppinen" liivimies/kerho tämä on ja tarjoiltiin muutaman satasen sakko ylinopeudesta. Asiallisia kavereita kaikki tyynni, hoitivat ensin työnsä ja sitten rupateltiin niitä näitä kun tuo ylimääräinen tupakkatauko sattui kohdalle.
Petri
Petri
Sportster XL883C 2005
Dyna FLD Switchback 2012
Dyna Low Rider 2015
Dyna FLD Switchback 2012
Dyna Low Rider 2015
MELUJA MITATTU - tapauksia ja seuraukset tähän ketjuun
Tänään naapuri firman inssille sanoin että täytys varmaan tehdä äänille jotain kun mielestäni on aikas kovat,tokas et heillä on tuossa Db mittari.
MIttauksen kohteena Flhri 2002 ,andrews 37 nokka,kansia tiputettu, hookerin pöntöt: Hieman pyörän sivusta mitaten tyhjäkäynnillä 86db ja 2500 rpm tais olla 96 db, et saa nähdä jos pääsee viralliseen mittaukseen niin mikä on tulos ja ulos. Ajattelin kyllä kokeilla lyhyitä huiluja tuonne kun omaan korvaan on ikäänkuin suomikonepistooli pyörisi taustalla.
MIttauksen kohteena Flhri 2002 ,andrews 37 nokka,kansia tiputettu, hookerin pöntöt: Hieman pyörän sivusta mitaten tyhjäkäynnillä 86db ja 2500 rpm tais olla 96 db, et saa nähdä jos pääsee viralliseen mittaukseen niin mikä on tulos ja ulos. Ajattelin kyllä kokeilla lyhyitä huiluja tuonne kun omaan korvaan on ikäänkuin suomikonepistooli pyörisi taustalla.
Ihan rajoilla et meneekö off topiciksi, mut kuinka monen päiväsakon arvoiseksi noi ylittyneet desibelit tai puuttuvat e-merkit määritellään?
Ikuisesti elää se joka kerää kaikkea kaksin käsin.
-Kotiteollisuus-
-Kotiteollisuus-
Jossakin TV-jutussa polisi sanoi "8 kpl päiväsakkoja"Lxa kirjoitti:Ihan rajoilla et meneekö off topiciksi, mut kuinka monen päiväsakon arvoiseksi noi ylittyneet desibelit tai puuttuvat e-merkit määritellään?
Viimeksi muokannut AAS, 09:57 26.05.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XL1200S -98 ja FLHP -16
No kyllähän toi voi olla oikee, kun alinopeudesta sai 3

Ei mene välttämättä päiväsakoille, oikeasti nimittäin pitäisi mennä 35€ rikesakolla.
Liikaa ääntä:
* Moottoriajoneuvon rakennetta, varusteita tai kuntoa koskeva rikkomus 35 euroa
Puuttuva muutosleima tai E-merkintä:
* Katsastamattoman tai rekisteröimättömän ajoneuvon käyttö 35 euroa
Eli jos mun fillariin puututaan ja tarjotaan päiväsakkoja niin protestoin varsin jyrkästi.
Liikaa ääntä:
* Moottoriajoneuvon rakennetta, varusteita tai kuntoa koskeva rikkomus 35 euroa
Puuttuva muutosleima tai E-merkintä:
* Katsastamattoman tai rekisteröimättömän ajoneuvon käyttö 35 euroa
Eli jos mun fillariin puututaan ja tarjotaan päiväsakkoja niin protestoin varsin jyrkästi.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Tuttava sai juuri puuttuvista peileistä ja nopeusmittarista 30€ rikesakon. Tyhjät dragpipet ei mp-poliisia kiinnostanu vaikka kiinnostui liikennevaloista tehdyn täyskaasukiihdytyksen jälkeisestä nopeudesta, jota ei saanu mitattua kun oli tutka väärään suuntaan.
XL1200S -98 ja FLHP -16
Nyt ei voi ku nauraa, ootko tosiaan tätä mieltä, hyvästi HDCF mun kohdalta, pyydän nöyrimmästi anteeksi aiheuttamaani häiriötä Pannupiälle ja toki kaikille muillekin, mistä näitä riittää.
Moro!
Juu , kannattaa heti heittää hyvästit koko H-DCF:lle muutamna jutun takia jotka on kirjoitettu kaikille avoimella foorumilla
-KimmoV.-
Juu , kannattaa heti heittää hyvästit koko H-DCF:lle muutamna jutun takia jotka on kirjoitettu kaikille avoimella foorumilla
-KimmoV.-