Onko kellään ja minkäläisiä kokemuksia SE:n nokkista? eli siittä ensimmäisestä viri hydraulinokasta joka ei vaadi välttämättä mitään muita muutoksia koneeseen (tietysti kaasari/putket/putsari)
Eli onko hyötyä/tehoa/vääntöa lisää ?
xl 1200 nokka
- Vapaa-Vaihde Franklin
Mulla on nuo SE bolt-on nokat. Hyvin on toiminu, mutta vaikea arvioida mikä teholisäys oli nuilla nokilla pelkästään, kun samalla tuli portatut kannet, isommat venttiilit (siis 883->1200) ja poratut pytyt, Keith Blackin männät ja SE ilmanputsarisatsi. Mutta ero orggigseen tooodella tuntuva! (Dynossa mitattiin 68 hv ja vääntöö 98Nm takapyörältä, kun orggis 883 kelaa kuulemma 39hv takapyörältä. Ai niin ja vääntökäyrä oli aika hyvä ja tasanen, ihan noin mitä kokeneemmat kundit sitä dyno-paperia kommentoi.)
Nuilla nokilla kone alkaa ottaa todella tehoa 3000 rpm:n jälkeen eli alakierroksilla ei mikään raketti, mutta sehän on pelin henki. Innolla ootan, kun jossain vaiheessa laitan vielä kiinni SE:n sytkäboxin ja tehopuolan, niin eiköhän lähe niinkuin hauki rannasta
Nuilla nokilla kone alkaa ottaa todella tehoa 3000 rpm:n jälkeen eli alakierroksilla ei mikään raketti, mutta sehän on pelin henki. Innolla ootan, kun jossain vaiheessa laitan vielä kiinni SE:n sytkäboxin ja tehopuolan, niin eiköhän lähe niinkuin hauki rannasta
-
Crisi
Moi.
Mulla on seuraava kombo:
Buell 1200 sylinterit ja männät
Buell sylinterikannet
SE bolt on nokat
Mikuni 42mm kaasari
V&H pro pipe
SE sytkäboksi
Tehoa tulee takanakista n 90 kaakkia (ei vedetty ihan tappiin asti dynossa) ja vääntöä reilut 100nm melko tasaisella käyrällä. Mulla oli vielä viime kesänä sama kombo mutta käyrät oli vakiot ja perässä SE-sliparit. Putken vaihdon myötä tuli vajaat 10 hummaa lisää, samalla tosin koneen luonne muuttui melko paljon. Ei vedä alhaalta enää yhtä hyvin (hyvin tosin vieläkin) ja on keskialuella melko levoton. Tulee näköjään noiden nokkien luonne paremmin esille kun putki on tuollainen? Kulkee kyllä ihan perkeleesti kun kengittää
Kannattaako vielä vaihtaa tehopuola ja piuhat?
Mulla on seuraava kombo:
Buell 1200 sylinterit ja männät
Buell sylinterikannet
SE bolt on nokat
Mikuni 42mm kaasari
V&H pro pipe
SE sytkäboksi
Tehoa tulee takanakista n 90 kaakkia (ei vedetty ihan tappiin asti dynossa) ja vääntöä reilut 100nm melko tasaisella käyrällä. Mulla oli vielä viime kesänä sama kombo mutta käyrät oli vakiot ja perässä SE-sliparit. Putken vaihdon myötä tuli vajaat 10 hummaa lisää, samalla tosin koneen luonne muuttui melko paljon. Ei vedä alhaalta enää yhtä hyvin (hyvin tosin vieläkin) ja on keskialuella melko levoton. Tulee näköjään noiden nokkien luonne paremmin esille kun putki on tuollainen? Kulkee kyllä ihan perkeleesti kun kengittää
-
cvd''''