Tv rikki.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Esfa

Tv rikki.

Viesti Kirjoittaja Esfa »

Miten tämän sanoisin? Tämä aihe on valovuoden päässä siitä mitä täällä pitäisi käsitellä mutta.

Olumpialaiset alkoivat ja telkkari ei suostu näyttämään kuvaa kuin 5 sekuntia, jonka jälkeen se sanoo poks ja kuvaruutu pimenee. Noin 15 sekunnin kuluttua taas se tarjoaa kuvaa 5 sek. jne. Ehtii siinä moni laji päättyä ja meikäläinen on pudonnut juonesta.

Koska olen havainnut, että täältä saa vastauksen kaikkeen. niin ajattelin kysyä tällaistakin asiaa.
Miksen mä kysy telkkarikorjaamolta? Juu, koska siellä ne varmaan vastaavat, että ei voi sanoa ennen kuin tulee paikan päälle katsomaan. Huomaa, että toosa on jättikokoa, eikä mahdu mitenkään mopon taakse tai h-autoon. Telkkariukon kotikäynti on varmaan hinnaltaan lääkärin kotikäyntiä vastaava.
Tietääkö joku, vai vienkö laatikon kierrätykseen?

Nimimerkki: Onnexi on toimiva radio.
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Villi veikkaus: siellä TV:ssähän ne elektronit ammutaan 5 - 20 kV jännitteellä putkeen pintaan. Se on tämä jännite, joka pölyn takia hyppää ja oikosulkee sen toosan. Kiihdytysjännitteen muodostava kytkentä on sitten tokkurassa vähän aikaa ja kohta taas alkaa kuva näkyä sen aikaa kunnes jännite taas kasvaa yli läpilyöntijännitteen.

Jos se tuosta johtuisi, niin sieltä pitäisi pöly saada pois. Mutta älä kuitenkaan missään nimessä aukaise sitä toosaa. Vaikka se kiihdytysjännite on samaa luokkaa kuin HD:n tulpissa, kuvaputki ja kondensaattorit varastoivat sen verran energiaa, että jos saa kynsilleen niin ei tarvitse toista kertaa sitä yrittää korjata. Eikä tarvitse kyllä tehdä mitään muutakaan 8O Eli toistan: älä avaa sitä TV:tä :!:

Jos siitä ei mitenkään saa pölyjä avaamatta pois, niin viskaa tunkiolle. Vaikka itse olen näitä suurjännitevehkeitä harrastellut pitemmän aikaa niin silti meinaa olla hengenlähtö monesti lähellä kun ikinä ei pysty olemaan tarpeeksi huolellinen 8O

Jos pölyt saa pois, eikä auta niin viskaa tunkiolle. Vaikka siellä olisikin jokin yksinkertainen osa sipannut jonka saisi vaikka peltikolvilla vaihdettua niin henkiriepu on kalliimpi kuin TV.
Esfa

Viesti Kirjoittaja Esfa »

Joo, kiitti kovasti vastauksestasi :P :P :P
Se meni jotenkin jakeluun ja haluan itsekin mieluummin ajella H-D:llä maanpäällisessä vielä useita vuosia. Sitä kun ei tiedä minkälaisen muoviraketin Pietari on valinnut juuri mulle :wink:

Aika ihmeellistä ja oikeastaan aika odotettavaakin, että täältä sai vastauksen tähänkin asiaan.
Olen käydessäni uimahallien saunoissa yrittänyt viritellä keskustelua asiasta lauteilla istuvien kanssa, mutta ei ole TV-asentajaa sattunut paikalla olemaan, eikä mun nahka enää kestä jatkuvaa saunomista.

Joten tänks kaad on tämä foorumi.
Vastaa Viestiin