Löytyykö täältä kotimaasta sellaista sylinterinkansien laittajaa, joka pystyisi hieman kohentelemaan vakiokansien virtauksia poistaen sarjavalmistettujen kansien pienet epäideaalisuudet ja muotoilemaan kevyesti esim. venttiilejä ?
Kyseessä olisivat 1100 ruiskuguzzin kannet. Guzzeja ja erityisesti viritettyjä sellaisia on kotomaassa niin vähäinen määrä että päätin vierailijana kysellä hieman kollega-apua tältä palstalta. Olisin todella kiinnostunut kuulemaan jos Suomesta löytyisi hyväksi havaittu kansien virittelijä, joka on tottunut tekemään töitä ilmajäähdytteisten 2-venttiilisten mp-kansien kanssa ja omaa kunnon työstö- ja mittauslaitteet.
Dynossa guzzista irtoaa tällä hetkellä 91-92 hp kampiakselilta ja enempää ei varmaan löydy ilman kansiin ja nokkaan kajoamatta. Sytty- ja ruiskutussysteemi on vapaasti ohjelmoitava, joten parantuneiden virtausten avuksi koneeseen on löydettävissä oikeat säädöt. Tavoitteena olisi n. 100 kampiheppaa.
Kansien virtaustyön taitajaa kotimaassa
HICAR
Mulle tulee ensimmäisenä mieleen Hi-Car Hernesaaressa, Helsingissä. Mun venttiilinkasvatusprojekti (slant six) hoidettiin mallikkaasti alusta loppuun. Käyttöauto piristyi niin maan perusteellisesti (että kiukaan alakerta levisi jatkuvaan läksytykseen alle vuodessa).
Pajalla näkyi olevan työn alla kaikenlaisia moottoreita ja kansia. Uralista Rolls-Royceen.
Ei siis ainakaan ahdista "väärä merkki".
Pajalla näkyi olevan työn alla kaikenlaisia moottoreita ja kansia. Uralista Rolls-Royceen.
Ei siis ainakaan ahdista "väärä merkki".
- laphilainen
- Viesti:
laphilainen
Sen verran mainostusta, että Mectec Kalixissa on perehtynyt kansien porttaukseen, vaikkakaan Guzzin tietämyksestä en ole niin varma. Virtasuspenkki löytyy. Tallikaveri on töissä siellä ja puhuu suomea. Ei muuta kuin kannet matkahuollolla Tornioon. Jos soitat sinne kysy Taistoa.
-
Vieras
Ainakin rata ja ralli autojen kansissa Pohjanperä on tän maan paras tähti.
Mä porttautin omat HD:n (Thunderstorm) kanteni ja imusarjani sillä ja ne tuntuu tosi tehokkaalta.
Vielä en ole dynamometrissä ollut kun ei ole sisään ajettu tarpeeksi.
Kyseinen herra tekee hommia Luopioisissa ja sen saa kiinni puhelimella 03-5361098.
Mä porttautin omat HD:n (Thunderstorm) kanteni ja imusarjani sillä ja ne tuntuu tosi tehokkaalta.
Vielä en ole dynamometrissä ollut kun ei ole sisään ajettu tarpeeksi.
Kyseinen herra tekee hommia Luopioisissa ja sen saa kiinni puhelimella 03-5361098.
-
Vieras
-
Guzziukko